Czy regeneracja DPF to klucz do redukcji emisji CO2? Istota czyszczenia DPF

Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) w samochodzie nie wpływa bezpośrednio na redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2). Filtry DPF są przeznaczone głównie do redukcji emisji cząstek stałych, takich jak sadza i inne zanieczyszczenia pyłowe, które są generowane podczas spalania oleju napędowego w silnikach wysokoprężnych (diesla). Redukcja emisji cząstek stałych ma na celu poprawę jakości powietrza i spełnienie norm emisji. Jednak skoro filtry DPF pomagają w utrzymaniu czystego i zdrowszego powietrza, można argumentować, że w dłuższej perspektywie mogą wpływać na ogólną ochronę środowiska. Redukcja emisji cząstek stałych przyczynia się do ograniczenia szkodliwego wpływu na zdrowie publiczne i środowisko.

Regeneracja DPF, a normy CO2

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Czyszczenie DPF - co poprawia

Jakie są zalety czyszczenia DPF?

Do zalet czyszczenia filtra DPF można zaliczyć:
• Poprawę wydajności silnika;
• Zachowanie efektywności paliwowej;
• Dłuższą żywotność samego filtra cząstek stałych;
• Ochronę naszego środowiska naturalnego głównie powietrza;
• Unikanie kosztownej wymiany;
• Optymalną wydajność systemu wydechowego;
• Poprawę mocy silnika;
• Redukcję emisji szkodliwych cząstek stałych do naszej atmosfery.
Pamiętaj, że skuteczność czyszczenia DPF zależy od stopnia jego zanieczyszczenia i ogólnego stanu technicznego. Regularne przeglądy oraz odpowiednia konserwacja pojazdu są kluczowe dla utrzymania optymalnej wydajności filtra cząstek stałych.

W jakich samochodach są DPF?

Wiele nowoczesnych samochodów osobowych napędzanych silnikami diesla wyposażonych jest w filtry DPF. Te samochody są popularne zwłaszcza w Europie, gdzie silniki wysokoprężne są powszechnie stosowane.

Czy w Audi jest DPF?
Czy w Hondzie jest DPF?

Silniki wysokoprężne są również powszechnie używane w samochodach dostawczych i ciężarowych. W tych pojazdach filtry DPF są kluczowym elementem w kontroli emisji cząstek stałych. Wiele sportowych samochodów terenowych (SUV) i pojazdów terenowych jest napędzanych silnikami diesla, co sprawia, że filtry DPF są często stosowane w tych pojazdach. W niektórych krajach i miastach, autobusy i inne pojazdy komunikacji publicznej są napędzane silnikami wysokoprężnymi z zastosowaniem filtrów DPF w celu kontrolowania emisji. Wybrane maszyny rolnicze i budowlane wyposażone są w silniki wysokoprężne, a także filtry DPF w celu zminimalizowania wpływu na środowisko w trakcie pracy na polu czy budowie. Regeneracji DPF może zatem wymagać wiele pojazdów.

Co głównie warto wiedzieć o DPF?

Filtr cząstek stałych (DPF) to element stosowany w układzie wydechowym silników wysokoprężnych, mający na celu redukcję emisji cząstek stałych generowanych podczas spalania oleju napędowego. DPF działa poprzez zatrzymywanie tych cząstek, a następnie poddawanie się regeneracji, czyli procesowi czyszczenia filtru. Jest to istotny element w kontroli emisji szkodliwych substancji, wpływając zarówno na ochronę środowiska, jak i spełnianie norm emisji spalin w motoryzacji. Pamiętaj, że poza prawem jest usuwanie DPF, a za jego brak grozi grzywna o wysokości 5000,00 zł.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

8 lutego 2022

Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia spalin?

Czujnik ciśnienia spalin znajduje się w komorze silnika, aby ochronić jednostkę napędową przed przegrzaniem. Podłącza się go do silnika poprzez złącze elektryczne i do filtra cząstek stałych z użyciem dwóch węży silikonowych ...

17 Grudzień 2021

Jak wymusić wypalanie DPF na postoju?

Jak wymusić wypalanie DPF na postoju? Wypalanie DPF na postoju, a inaczej regeneracja aktywna polega na utrzymaniu przez dłuższą chwilę podniesionych obrotów, które pozwolą utrzymać odpowiednią temperaturę spalin, a sterownik jednostki napędowej przez podanie nowej dawki paliwa jeszcze bardziej rozgrzewa te spaliny, dzięki czemu sadza ma szansę się wypalić. ...