Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Informacja ostrzegawcza może pojawić się na desce rozdzielczej Twojego samochodu (o ile jest ona fabrycznie wmontowana) w przypadku, gdy Twój filtr cząstek stałych jest zbyt mocno zapełniony zanieczyszczeniami, które powinieneś jak najszybciej usunąć. Ta inaczej nazywana dioda wypalania DPF lub kontrolka wypalania DPF w Kia oraz innych modelach samochodów jest dużym ułatwieniem dla kierowców, którzy nie do końca wiedzą, jak rozpoznać, że ich podzespół wymaga oczyszczenia. Niestety, ale nie każdy jest takim szczęściarzem, ponieważ nie wszystkie samochody mają taką kontrolkę, więc naszą radą dla Ciebie jest mimo wszystko zapoznanie się z objawami, które zasugerują Ci problem z filtrem cząstek stałych, a są to:
• utrata wydajności silnika podczas jazdy;
• nierównomierna praca jednostki napędowej, odczuwalne drgania i brak możliwości utrzymania równych obrotów;
• kopcenie z układu wydechowego świadczące o zanieczyszczonym filtrze;
• pojawiające się kontrolki oraz kody błędów;
• problematyczna praca turbo.
Jeżeli rozpoznasz u siebie takie o to objawy, powinieneś szybko zareagować i skontaktować się z zaufanym serwisem.
1. Podpowiadamy, jak wygląda kontrolka DPF
Zarys kontrolki DPF przypomina właśnie filtr cząstek stałych i może być ona koloru żółtego lub pomarańczowego. Jest ona bardzo charakterystyczna, więc raczej nie powinieneś mieć problemu z jej rozpoznaniem.
Zapaliła się kontrolka DPF – co zrobić teraz?
Twoim zadaniem jest wypalić nagromadzoną sadzę albo naturalnie, czyli podczas jazdy, gdzie podnosisz obroty, prędkość utrzymując taki stan przez kilkanaście minut, albo na postoju, w sposób sztuczny, który polega na zainicjowaniu przez sterownik silnika rozpoczęcia wypalania (oczywiście z Twoją pomocą, ponieważ Ty jesteś za to odpowiedzialny) i podania nowej dawki oleju napędowego, który ma podnieść temperaturę spalin w układzie wydechowym, aby doszło do swobodnego wypalenia osadów. Ani podczas wykonywania pierwszej metody samoregeneracji DPF, ani drugiej nie możesz dopuścić do jej przerwania!
Jeżeli doszłoby do sytuacji, w której mimo wykonanej samoregeneracji, sterownik silnika w dalszym ciągu przypomina Ci o zapchanym filtrze DPF i domaga się wypalania, to zwróć się z tym problemem do serwisu.
Komentarze