Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W czym pomoże Ci kontrolka DPF?
Jednym z pierwszych symptomów wskazujących na rozpoczęcie się procesu regeneracji filtra jest świecąca kontrolka wypalania DPF. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy wiemy, jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych? Kontrolka ta najczęściej przedstawia żółty filtr DPF, trudno jest więc jej nie rozpoznać. Dioda wypalania DPF pełni bardzo ważną funkcję w naszym Dieslu, a jej pojawienie się umożliwia nam, chociażby rozpoznanie, kiedy w naszym aucie zachodzi proces wypalania filtra. Pamiętajmy, iż gdy zapali nam się ona w czasie dłuższej jazdy, będzie to z pewnością wskazywało na to, iż filtr ma doskonałe warunki do rozpoczęcia wypalania sadzy, a wówczas w żadnym wypadku nie przerywajmy jazdy do czasu jej zniknięcia. Takie przerywane wypalanie jest bowiem zabójcze dla naszego DPF. Niezależnie czy będzie to kontrolka DPF VW, czy też kontrolka wchodząca w skład wyposażenia każdej innej marki samochodu zawsze po przeprowadzonym procesie regeneracji powinna zgasnąć. W sytuacji, gdy kontrolka ta nie znika w ogóle lub też pojawia się bardzo często, bez dwóch zdań możemy stwierdzić, iż mamy kłopot z zapchanym DPF. Wówczas to należy jak najszybciej udać się na serwisowe czyszczenie takiego podzespołu, podczas którego to prawdopodobnie nadmiar popiołu, który nie reagował na wypalanie, zostanie wypłukany z filtra przy użyciu metody hydromechanicznej. Po takim zabiegu gwarantujemy, iż filtr wróci do swojej sprawności, a my pożegnamy się z problemem wyskakującej bądź też przez dłuższy czas obecnej na naszej desce rozdzielczej kontrolką.
Odpowiadamy na pytanie, czy można jechać z zapchanym DPF?
Jak już wspomnieliśmy, w pierwszej części artykułu w sytuacji, gdy zdiagnozujemy problem z zapchanym filtrem cząstek stałych, jak najszybciej powinniśmy się udać do serwisu w celu odzyskania jego drożności. Jazda na zapchanym DPF jest nie tylko szkodliwa dla układu wydechowego naszego silnika, ale prowadzi również do licznych uszkodzeń powiązanych podzespołów takich, jak chociażby turbina. Dodatkowo w znacznym stopniu obciąża naszą jednostkę napędową, która to poprzez częste inicjowanie wypalania które, jak wiemy, wiąże się z dodatkowym wtryskiem paliwa, będzie miała problem ze znacznym rozrzedzeniem swojego oleju przez olej napędowy. Wówczas to olej taki traci swoje właściwości smarne i nie trudno o zatarcie naszego silnika. Silnik ponadto będzie również bardzo źle znosił jazdę w trybie awaryjnym, która bez wątpienia się pojawi przy długotrwałej jeździe na zapchanym podzespole i prawdopodobnie z czasem ulegnie unieruchomieniu. Warto więc reagować na pierwsze objawy problemów z filtrem na, które wskazuje kontrolka DPF. Dzięki szybkiej reakcji i czyszczeniu podzespołu odzyskamy nie tylko komfort jazdy, ale i również unikniemy potrzeby kosztownych napraw silnika i innych powiązanych z filtrem podzespołów, które to w przypadku długotrwałej jazdy na zapchanym DPF z pewnością uległyby destrukcji.
Film przedstawiający najważniejsze informacje o kontrolce wypalania DPF.
Komentarze