Kontrolka wypalania DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

W czym pomoże Ci kontrolka DPF?

Jednym z pierwszych symptomów wskazujących na rozpoczęcie się procesu regeneracji filtra jest świecąca kontrolka wypalania DPF. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy wiemy, jak wygląda kontrolka filtra cząstek stałych? Kontrolka ta najczęściej przedstawia żółty filtr DPF, trudno jest więc jej nie rozpoznać. Dioda wypalania DPF pełni bardzo ważną funkcję w naszym Dieslu, a jej pojawienie się umożliwia nam, chociażby rozpoznanie, kiedy w naszym aucie zachodzi proces wypalania filtra. Pamiętajmy, iż gdy zapali nam się ona w czasie dłuższej jazdy, będzie to z pewnością wskazywało na to, iż filtr ma doskonałe warunki do rozpoczęcia wypalania sadzy, a wówczas w żadnym wypadku nie przerywajmy jazdy do czasu jej zniknięcia. Takie przerywane wypalanie jest bowiem zabójcze dla naszego DPF. Niezależnie czy będzie to kontrolka DPF VW, czy też kontrolka wchodząca w skład wyposażenia każdej innej marki samochodu zawsze po przeprowadzonym procesie regeneracji powinna zgasnąć. W sytuacji, gdy kontrolka ta nie znika w ogóle lub też pojawia się bardzo często, bez dwóch zdań możemy stwierdzić, iż mamy kłopot z zapchanym DPF. Wówczas to należy jak najszybciej udać się na serwisowe czyszczenie takiego podzespołu, podczas którego to prawdopodobnie nadmiar popiołu, który nie reagował na wypalanie, zostanie wypłukany z filtra przy użyciu metody hydromechanicznej. Po takim zabiegu gwarantujemy, iż filtr wróci do swojej sprawności, a my pożegnamy się z problemem wyskakującej bądź też przez dłuższy czas obecnej na naszej desce rozdzielczej kontrolką.

Wypalanie DPF

Odpowiadamy na pytanie, czy można jechać z zapchanym DPF?

Jak już wspomnieliśmy, w pierwszej części artykułu w sytuacji, gdy zdiagnozujemy problem z zapchanym filtrem cząstek stałych, jak najszybciej powinniśmy się udać do serwisu w celu odzyskania jego drożności. Jazda na zapchanym DPF jest nie tylko szkodliwa dla układu wydechowego naszego silnika, ale prowadzi również do licznych uszkodzeń powiązanych podzespołów takich, jak chociażby turbina. Dodatkowo w znacznym stopniu obciąża naszą jednostkę napędową, która to poprzez częste inicjowanie wypalania które, jak wiemy, wiąże się z dodatkowym wtryskiem paliwa, będzie miała problem ze znacznym rozrzedzeniem swojego oleju przez olej napędowy. Wówczas to olej taki traci swoje właściwości smarne i nie trudno o zatarcie naszego silnika. Silnik ponadto będzie również bardzo źle znosił jazdę w trybie awaryjnym, która bez wątpienia się pojawi przy długotrwałej jeździe na zapchanym podzespole i prawdopodobnie z czasem ulegnie unieruchomieniu. Warto więc reagować na pierwsze objawy problemów z filtrem na, które wskazuje kontrolka DPF. Dzięki szybkiej reakcji i czyszczeniu podzespołu odzyskamy nie tylko komfort jazdy, ale i również unikniemy potrzeby kosztownych napraw silnika i innych powiązanych z filtrem podzespołów, które to w przypadku długotrwałej jazdy na zapchanym DPF z pewnością uległyby destrukcji.

Film przedstawiający najważniejsze informacje o kontrolce wypalania DPF.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Filip
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli kontrolka wypalania DPF (Filtru Cząstek Stałych) się zapali na desce rozdzielczej twojego samochodu, oznacza to, że filtr jest zapchany i nie jest w stanie wykonać procesu wypalania, który polega na usunięciu zanieczyszczeń zgromadzonych w filtrze. Przyczyny kontrolki wypalania DPF: Brak odpowiedniej jazdy, kiedy silnik jest wystarczająco nagrzany, aby proces regeneracji DPF miał miejsce, Usterka układu recyrkulacji spalin, Nieprawidłowe działanie układu paliwowego, Nieprawidłowe działanie układu wydechowego, Zbyt niskie ciśnienie oleju, Usterki silnika. Jeśli kontrolka wypalania DPF się zapali, należy jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem, który dokona diagnozy i naprawy. Pamiętaj, że zaniedbanie tego problemu może prowadzić do poważniejszych problemów z silnikiem.
Maciej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak zapala się kontrolka to warto zrobić diagnostykę. Chyba, że jest to chwilowe, to może świadczyć zwyczajnie o procesie wypalania DPF.
Iwo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo łatwo rozpoznać kontrolkę filtra cząstek stałych na desce rozdzielczej, bo ona przypomina po prostu ten filtr... Rada dla kierowców — od razu rozpocznijcie wypalanie :D
Ada
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Właśnie ta kontrolka wypalania DPF coś mi ostatnio się zacina. Czy ktoś wie co może oznaczać sytuacja gdzie albo ona miga, albo zapala się w najmniej oczekiwanym momencie?
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem problem z zapchanym dpf-em, więc pojawiła się u mnie kontrolka odpowiadająca za ten filtr. Po wyczyszczeniu dpf-a znikła i autko chodzi rewelacyjnie.
Arek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Świecąca się Kontrolka DPF Audi u mnie niestety pokazywała się od dłuższego czasu, ale jakoś tak nie było kiedy do mechanika skoczyć, skończyło się na tym, że wypalać się już go nie dało i trzeba czyścić i tyle.

Popularne wpisy

27 września 2022

W jakich samochodach jest FAP?

Filtr cząstek stałych FAP możesz znaleźć w samochodach takich marek jak: Citroen, Peugeot, Mazda, Fiat, Volvo i Volkswagen. Mokry filtr jest wynalazkiem Francuzów ...