Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie jest zadanie układu oczyszczania spalin?
Układ oczyszczania spalin ma za zadanie zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W naszych autach możemy spotkać stosowane w tym celu katalizatory i DPF – czyli filtry cząstek stałych. Oczyszczanie spalin samochodowych z nadmiaru szkodliwego tlenku azotu jest konieczne i wynika z coraz to bardziej zaostrzanych norm emisji spalin. Jak wiemy bowiem zanieczyszczenia emitowane przez silniki benzynowe i Diesle w dużej mierze przyczyniają się do zwiększonej liczby zachorowań na raka. A pamiętajmy, iż ten poziom emisji, ulega szczególnej kumulacji w miastach. Filtry takie powodują, iż możliwa jest neutralizacja spalin, co oznacza, iż szkodliwy tlenek azotu, przeobrażany jest w bezpieczną wodę i azot. Bardzo popularną metodą na zmniejszenie poziomu emisji spalin jest stosowanie układu recyrkulacji spalin. EGR – bo o nim mowa i zasada jego działania jest prosta, a polega na doprowadzeniu części spalin do układu zasilania naszego silnika. Mechanizm ten pozwala na sprawniejsze odparowanie paliwa, a także na utlenienie składników, które nie uległy dopaleniu w spalinach, czyli tym samym na obniżenie temperatury niezbędnej w celu dopalenia mieszanki o ubogim składzie.
Metody oczyszczania spalin
Jak więc możemy zauważyć, stosowane systemy w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji i metody oczyszczania spalin są różnorodne. Wyróżnić tu można nie tylko wyżej wymieniony układ EGR, którego to zawór pozwala na zmniejszenie ilości tlenu w powietrzu dostarczanym do komory spalania (w tym celu jak już wspominaliśmy, dodaje się spalin do układu zasilania silnika). Takie działanie prowadzi do zmniejszenia temperatury i opóźnienia procesu spalania, a także do znacznego pomniejszenia emisji do środowiska trującego tlenku azotu. W autach z silnikiem Diesla dokonuje się ograniczania emisji spalin przy pomocy filtrów FAP/DPF. W przypadku Diesli w nowszych samochodach możemy również spotkać układ SCR i stosowanie wtrysku mocznika – potocznie zwanego AdBlue, który to także wchodząc w reakcję z tlenkiem azotu, zamienia go w parę wodną i nieszkodliwy azot. W autach benzynowych zaś oczyszczanie spalin odbywa się przy pomocy układu GPF, który jest niejako odpowiednikiem DPF i FAP Diesla. Kolejną metodą oczyszczania spalin jest stosowanie katalizatorów, które to z racji swojej budowy, w skład której wchodzą metale szlachetne, posiadają właściwości katalityczne.
Komentarze