Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Układ selektywnej redukcji katalitycznej zajmuje się redukcją emitowanych tlenków azotu, które produkowane są przez silniki wysokoprężne, a współpracuje on z dobrze wszystkim znanym płynem AdBlue, a jeśli go zabraknie, to praca natychmiast staje się zaburzona, a wręcz niemożliwa. SCR został zastosowany w w nowszych pojazdach, głównie w ciężarowych i autobusach. Niestety, ale jego powstanie doprowadziło do zwiększenia kosztów utrzymania pojazdów i napraw w przypadku awarii. Szczególną zaletą posiadania układu SCR jest skuteczność w redukowaniu aż do 90 procent wspomnianego już NOx. Układ SCR w swojej budowie jest bardzo skomplikowany i znalazł on swoje miejsce tuż za filtrem cząstek stałych. Jaka więc jest ogólna zasada działania SCR z nieodłącznym AdBlue?:
- po pierwsze: sterownik SCR otrzymuje sygnał od czujników o ilości tlenków azotu i o przeciążeniu silnika;
- po drugie: kiedy ta informacja trafia do sterownika, dobierana jest odpowiednia dawka płynu AdBlue, która ma zostać doprowadzona przez wtryskiwacz do katalizatora SCR;
- następnie po połączeniu AdBlue z wrzącymi spalinami, rozkłada się na amoniak oraz CO2;
- powstały amoniak wchodzący w reakcję chemiczną ze szkodliwymi tlenkami azotu, przemienia je na N i H2O.
Jeżeli chodzi o porcję nowej dawki płynu AdBlue, jest ona dobierana na zasadzie algorytmów, które wpisane są w oprogramowaniu sterownika.
1. SCR | Problemy
• awaria czujników azotu, których wartość jest naprawdę duża;
• omyłkowe dolanie ropy do zbiornika na AdBlue;
• krystalizacja AdBlue spowodowana zbyt niską temperaturą;
• zużycie albo awaria wtrysku dozującego AdBlue, których cena też potrafi być wysoka;
• często występujące także mechaniczne uszkodzenie SCR, np. podczas wypadku;
• aplikacja przeterminowanego AdBlue, który może uszkodzić układ (termin ważności płynu wynosi około roku);
• zła jakość AdBlue (rozwodniony lub stary) może spowodować uszkodzenie pompy, która do samochodów ciężarowych i autobusów kosztuje około 14 tys. zł.
Jak widać, może namnożyć się wiele problemów posiadając ten układ, dlatego trzeba o niego szczególnie dbać i pamiętać o uzupełnianiu płynu, bo bez niego poruszanie się pojazdem jest niemożliwe.
Podpowiadamy, w którym miejscu następuje wtrysk AdBlue
Jeśli do tej pory nie znałeś odpowiedzi na pytanie, w którym miejscu jest wtrysk AdBlue, to zaraz ją poznasz.
Otóż Wtrysk AdBlue następuje przed wlotem spalin do katalizatora (reaktora katalitycznego) SCR.
Komentarze