Układ oczyszczania spalin SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów

Układ selektywnej redukcji katalitycznej zajmuje się redukcją emitowanych tlenków azotu, które produkowane są przez silniki wysokoprężne, a współpracuje on z dobrze wszystkim znanym płynem AdBlue, a jeśli go zabraknie, to praca natychmiast staje się zaburzona, a wręcz niemożliwa. SCR został zastosowany w w nowszych pojazdach, głównie w ciężarowych i autobusach. Niestety, ale jego powstanie doprowadziło do zwiększenia kosztów utrzymania pojazdów i napraw w przypadku awarii. Szczególną zaletą posiadania układu SCR jest skuteczność w redukowaniu aż do 90 procent wspomnianego już NOx. Układ SCR w swojej budowie jest bardzo skomplikowany i znalazł on swoje miejsce tuż za filtrem cząstek stałych. Jaka więc jest ogólna zasada działania SCR z nieodłącznym AdBlue?:
- po pierwsze: sterownik SCR otrzymuje sygnał od czujników o ilości tlenków azotu i o przeciążeniu silnika;
- po drugie: kiedy ta informacja trafia do sterownika, dobierana jest odpowiednia dawka płynu AdBlue, która ma zostać doprowadzona przez wtryskiwacz do katalizatora SCR;
- następnie po połączeniu AdBlue z wrzącymi spalinami, rozkłada się na amoniak oraz CO2;
- powstały amoniak wchodzący w reakcję chemiczną ze szkodliwymi tlenkami azotu, przemienia je na N i H2O.

Jeżeli chodzi o porcję nowej dawki płynu AdBlue, jest ona dobierana na zasadzie algorytmów, które wpisane są w oprogramowaniu sterownika.

Układ oczyszczania spalin SCR

1. SCR | Problemy

• awaria czujników azotu, których wartość jest naprawdę duża;
• omyłkowe dolanie ropy do zbiornika na AdBlue;
krystalizacja AdBlue spowodowana zbyt niską temperaturą;
• zużycie albo awaria wtrysku dozującego AdBlue, których cena też potrafi być wysoka;
• często występujące także mechaniczne uszkodzenie SCR, np. podczas wypadku;
• aplikacja przeterminowanego AdBlue, który może uszkodzić układ (termin ważności płynu wynosi około roku);
• zła jakość AdBlue (rozwodniony lub stary) może spowodować uszkodzenie pompy, która do samochodów ciężarowych i autobusów kosztuje około 14 tys. zł.

Jak widać, może namnożyć się wiele problemów posiadając ten układ, dlatego trzeba o niego szczególnie dbać i pamiętać o uzupełnianiu płynu, bo bez niego poruszanie się pojazdem jest niemożliwe.

Podpowiadamy, w którym miejscu następuje wtrysk AdBlue

Jeśli do tej pory nie znałeś odpowiedzi na pytanie, w którym miejscu jest wtrysk AdBlue, to zaraz ją poznasz.

Podpowiadamy, w którym miejscu następuje wtrysk AdBlu

Otóż Wtrysk AdBlue następuje przed wlotem spalin do katalizatora (reaktora katalitycznego) SCR.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
SCR (Selective Catalytic Reduction) to system stosowany w samochodach z silnikami diesla, którego celem jest oczyszczanie spalin z tlenków azotu (NOx) do poziomów zgodnych z normami emisji. Składa się on z kilku kluczowych elementów, takich jak reaktor SCR, układ dawkowania AdBlue, czujnik NOx i wiele innych. Jest to skuteczny sposób na ochronę środowiska naturalnego, ale jednocześnie koszt instalacji i utrzymania tego systemu jest wyższy niż w przypadku pojazdów bez tego układu. Decyzja o zakupie auta z SCR czy bez niego zależy więc od indywidualnych preferencji i potrzeb klienta.
Roman
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem jeszcze do czynienia z pojazdem wyposażonym w układ SCR. Dobrze jednak czytać takie informacje, aby wiedzieć na czym praca tego układu polega.
bajlando123
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Pierwsze słyszę w ogóle o układzie oczyszczania SCR. Bardzo przydatne informacje i ciekawie napisany artykuł :)
Ludian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się ma nowszego Diesla, to warto wiedzieć o takich rzeczach, jak układ spalin scr, zwłaszcza jak ma się z problem z tym układem xD Teraz diesle wymagają naprawdę dbałości o poprawny styl jazdy.
OlAF_56
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyli teraz za ochronę naszego środowiska odpowiadają nie tylko katalizator i DPF, ale też układ SCR... W sumie dobrze, ale jak przyjdzie do jakiejś usterki, to finansowo wyjdzie słabo...

Popularne wpisy

6 listopada 2020

Który serwis DPF wybrać?

W obliczu niemiłego zaskoczenia, jakim jest stopniowo postępująca, a w końcu uderzająca awaria filtra cząstek stałych DPF/FAP, decyzja na temat tego, który serwis DPF wybrać, musi zostać podjęta szybko i trafnie. Na naszej stronie filtry-dpf-fap.pl udostępniamy setki lokalizacji, w których można skorzy ...