Katalizatory SCR odgrywają kluczową rolę w redukcji emisji tlenków azotu (NOx) w pojazdach z silnikami diesla. Proces redukcji selektywnej (SCR) polega na wykorzystaniu katalizatora do przekształcania tlenków azotu w azot i wodę poprzez dodanie amoniaku lub mocznika. Katalizatory SCR są umieszczane w układzie wydechowym i działają w temperaturze około 200-400°C. Proces redukcji tlenków azotu jest istotny dla spełnienia norm emisji spalin, a według ekspertyz może pozwolić na redukcję emisji tlenków azotu o nawet 90%.
Katalizatory SCR wymagają stosowania płynu redukującego, najczęściej AdBlue, aby zapewnić efektywną redukcję tlenków azotu. AdBlue jest dozowany do układu wydechowego w odpowiednich proporcjach, co umożliwia prawidłowe funkcjonowanie katalizatora SCR.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Po czym poznać że katalizator jest do wymiany?
Przedstawiamy kilka sygnałów, które mogą sugerować konieczność wymiany katalizatora:
1. Kontrolka Check Engine: Jednym z najczęstszych sygnałów jest zapalenie się lampki kontrolnej silnika na desce rozdzielczej. Komputer pokładowy może zarejestrować błąd związany z katalizatorem i włączyć kontrolkę, aby poinformować kierowcę.
2. Katalizator w złym stanie może doprowadzić do redukcji mocy silnika, gdyż hamuje przepływ spalin przez układ wydechowy.
3. Uszkodzony katalizator może prowadzić do zwiększonego zużycia paliwa, ponieważ silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć spaliny przez układ wydechowy.
4. Uszkodzony katalizator może generować nietypowe dźwięki, takie jak stukanie, tłumione dźwięki lub dudnienie, które można usłyszeć podczas jazdy. Te dźwięki mogą sugerować problem z katalizatorem i wymagają dokładnej diagnozy.
Czy wszystkie samochody muszą mieć katalizatory?
We wszystkich samochodach osobowych z silnikiem benzynowym, które zostały wyprodukowane po 1995 roku i są zarejestrowane w Polsce, wymagane jest posiadanie katalizatora. Katalizator jest częścią układu wydechowego, który służy do oczyszczania spalin z szkodliwych substancji chemicznych, takich jak tlenki azotu, tlenki węgla i węglowodory.
Jednak istnieją pewne wyjątki od tego zasadniczego wymagania. Pojazdy wyprodukowane przed rokiem 1995 nie muszą mieć katalizatorów, jeśli nie zostały one wpisane do dowodu rejestracyjnego. Ponadto pojazdy zarejestrowane jako pojazdy zabytkowe są również zwolnione z obowiązku posiadania katalizatora.
Ile trwa czyszczenie katalizatora?
Czas czyszczenia katalizatora zależy od rodzaju czyszczenia, stopnia zanieczyszczenia i rodzaju katalizatora. W przypadku czyszczenia mechanicznego, czas ten może wynosić od kilku godzin do kilku dni, w zależności od stopnia zanieczyszczenia. Czyszczenie chemiczne może trwać od kilku minut do kilku godzin, w zależności od rodzaju preparatu i stopnia zanieczyszczenia. W przypadku wymiany katalizatora, czas ten zależy od rodzaju samochodu i stopnia skomplikowania wymiany. Wymiana katalizatora może zająć od kilku godzin do kilku dni.
Komentarze