Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
SCR to układ selektywnej redukcji katalitycznej, który stosuje się w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym, a jego zadaniem jest oczyszczanie gazów spalinowych i redukcja szkodliwych dla środowiska tlenków azotu. W katalizatorze SCR dochodzi do reakcji właśnie po wstrzyknięciu AdBlue, co powoduje powstanie nieszkodliwego azotu, wody i dwutlenku węgla. System SCR został zamontowany w pojazdach ciężarowych od 2006 roku, natomiast w osobowych od 2012. Jest jeden warunek, aby układ SCR działał poprawnie – otóż nie tylko odpowiednia eksploatacja, ale także każdy kierowca powinien pamiętać o uzupełnianiu płynu, który pomaga w likwidowaniu trującego NOx.
SCR: AdBlue – jaką rolę pełni w układzie SCR?
AdBlue składa się w 32,5 % mocznika oraz w 67,5 % z wody destylowanej. Mocznik jest stosowany głównie w rolnictwie, a w układzie SCR ma za zadanie pozbyć się toksycznego tlenku azotu, aby nie wydostawał się do otoczenia. Płyn ten jest wtryskiwany przez wtryskiwacze, a odpowiednia dawka jest podawana przez sterownik silnika, który sam decyduje, ile płynu w danej chwili jest potrzebne. Czy użytkowanie pojazdów z AdBlue jest droższe? Niekoniecznie, zależy to od stylu Twojej jazdy i zużycia.
Jak eksploatować auto z SCR?
- Uzupełniaj AdBlue!
- pamiętaj o wymianie filtra AdBlue;
- nie zostawiaj samochodu na dużym mrozie ani na upale;
- przechowuj płyn w odpowiednich warunkach;
- wlewaj AdBlue z rozwagą, aby nie miał styczności z karoserią albo innymi metalowymi częściami znajdującymi się w Twoim samochodzie;
-w przypadku, gdy płyn dostanie się do baku z paliwem, natychmiast jedź do serwisu!
SCR i problemy, które mogą wystąpić…
AdBlue jest korozyjny, zatem jakakolwiek styczność jego z metalowym elementem będzie niebezpieczna. Oprócz tego płyn nie lubi mrozów, więc jeśli pozostawisz samochód pod gołym niebem, a temperatura będzie wskazywać na mniej niż– 11 stopni C, możesz być pewny, że ciecz się zamrozi. Analogicznie do niskich temperatur, również upały nie są dobre, gdyż AdBlue traci swoje właściwości. Gdy się ociepli, dojdzie do krystalizacji i oderwane kryształki mogą uszkodzić cały układ SCR.
Odpowiedź na to, w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue
Niebieski zbiornik przeznaczony na płyn AdBlue mieści się obok zbiornika na paliwo. Sterownik jednostki napędowej zostaje poinformowany przez czujniki o potrzebnie podania dawki płynu, ponieważ ilość tlenków azotu jest za duża i należy się tego pozbyć. Dzięki niemu dochodzi do potrzebnej reakcji, która pozwala pozbyć się niebezpiecznego dla nas i powietrza tlenku azotu.
Komentarze