Czyszczenie filtrów DPF / FAP i katalizatorów - Mercedes - filtry-dpf-fap.pl

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Co pod maską z gwiazdką?


Zmotoryzowani klienci poza funkcjonalnością, bogatym wyposażeniem, stanem technicznym modelu, skrzętnie przebierają wśród różnych wersji silnikowych. To od nich zależy koszt utrzymania i częstotliwość wizyt w warsztacie samochodowym. Nic więc dziwnego, że klienci najchętniej stawiają na nieskazitelne marki. Taką właśnie jest Mercedes, uważany za producenta niezniszczalnych jednostek napędowych.


Większość słynnych, niezawodnych silników Mercedesa powstawało do lat 80 tych, w tych czasach głównie stawiano na jak najmniejszą usterkowość. Jeden z takich pancernych silników znajdował się w modelu W124. Ta sześciocylindrowa jednostka dostała od swoich konstruktorów dwunastozaworową głowicę, dzięki czemu do pokonania 700 tysięcy kilometrów nie potrzeba było zbyt wiele. Do nienagannej jazdy w zupełności wystarczą regularne wizyty w serwisie- wymiany oleju i filtrów. Dzięki temu silnik generuje 160 KM i 220 Nm, co zapewnia idealne osiągi. Kolejną konstrukcją, która pozwalała na pracę przez setki tysięcy kilometrów są stare V8. Spotykane były w ówczesnej S klasie, stawiano w nich na wytrzymałość i dobre osiągi, nie zaś ekonomie czy ekologię. Kultowe pięciolitrowe V8 w dzisiejszych czasach może i nie powalają na kolana – 326 KM i 480 Nm – jednak sprint 100 km trwający 6 sekund i dźwięk przez nie wytwarzany już tak. Lata 90. to nieustanne wpadki Mercedesa, które kładły się skazą na idealnej jak dotąd opinii. Prawie każda jednostka napędowa zmagała się z poważnymi problemami.

Wyjątkiem w ostatnich latach jest wolnossący silnik 3,5 V6, konstruktorzy postawili tu na uzyskanie dużej mocy z pojemności. Rezultat okazał się nad wyraz udany. Perfekcyjnie dopracowany model W123, popularnie zwany „beczką” sprawił, że Mercedes stał się ulubioną marką wszystkich taksówkarzy, którzy potrzebują pancernego wozu do pracy. Silniki wysokoprężne potrafiące bez większych napraw pokonać setki tysięcy kilometrów cieszą się największą popularnością. Jednym z takich kultowych silników jest dwulitrowy diesel z czterocylindrową konstrukcją i ośmiozaworową głowicą. Przy wykorzystaniu silników diesla firma wykorzystuje najlepsze filtry cząstek stałych co pozwala spełniać rygorystyczne normy emisji spalin EURO4. Znawcy tematu twierdzą, że ostatnim trwałym Mercedesem w historii była klasa E (W210), kolejne modele naszpikowane są elektroniką i sprawiają coraz więcej trudności swoim właścicielom.

 

 

Katalizator z samochodu marki Mercedes na stole w pracowni przed regeneracją
Czyszczenie katalizatorów w pojazdach Mercedes

 

 

Cennik czyszczenia i regeneracji filtrów DPF/FAP i katalizatorów Mercedes

Cena i koszt (netto)
Czyszczenie filtra DPF Mercedes 398
Regeneracja filtra FAP Mercedes 398
Mycie katalizatora Mercedes 398
Płukanie katalizatora SCR Mercedes 398
Naprawa filtra cząstek stałych Mercedes 398
Mycie, płukanie DPF/FAP i katalizatorów do samochodów ciężarowych Mercedes 1490
Wycinanie filtra FAP Mercedes, usuwanie filtra FAP Mercedes 0 *
Serwisowe wypalanie katalizatora SCR Mercedes 250
* metoda prawnie zabroniona

W wyszukanej przez Ciebie lokalizacji znajdują się warsztaty, jednak nie zostały jeszcze utworzone ich profile. Aby umówić się na wizytę, zostaw nam swój numer telefonu lub zadzwoń - numer pojawi się w panelu obok.

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer