EURO 4 DPF - normy emisji spalin filtrów cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji katalizatorów
Rok 2006 zmienił oblicze motoryzacji, to pewne, a już z pewnością oblicze diesla. Wprowadzona wtedy norma emisji spalin EURO 4 sprawiła, że z silników opuszczających linie produkcyjne w europie zniknęły pompowtryskiwacze (niestety), pojawił się 2.0 TDI (niestety) i filtr DPF (tutaj zdania są podzielone, w naszej opinii chyba na szczęście). W efekcie diesle stały się bardziej ekologiczne, mniej ekonomiczne i na pewno znacznie cichsze. Jaki związek łączy filtr cząstek stałych DPF, znany w zasadzie od 1980 roku i normę emisji spalin Euro?
Filtr cząstek stałych z samochodu BMW E60 przed regeneracją na stole w pracowni

Rygorystyczny europejski standard emisji spalin

Z powodu zaniku powłoki ozonowej, zwiększonej zachorowalności na choroby układu oddechowego, również onkologiczne, oraz gromadzące się nieprzeniknione chmury smogu, zwłaszcza w centrach miast, zdecydowano o wprowadzeniu zaostrzenia przepisów dotyczących emisji spalin, a konkretnie emisji tlenków azotu, węglowodorów i cząstek stałych, czyli zanieczyszczonej innymi domieszkami sadzy powstałej podczas spalania w zbyt niskiej zawartości tlenu. Szczerze mówiąc, problemy pojawiające się przy modernizacji silników diesla pociągały jedne rozwiązania za drugimi. Na przykład efektem wprowadzenia zaworu recyrkulacji spalin, co miało na celu zmniejszenie emisji NOx spowodowało zwiększenie powstawania cząstek stałych, z kolei turbosprężarka sprawiła, że zwiększyła się produkcja wszystkich tlenków, powstających podczas spalania oleju napędowego. Efektem jest bardzo zmieniony i nowoczesny układ wydechowy.

Budowa układu wydechowego wyposażonego w DPF

Zmniejszenie emisji wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń stało się czynnikiem determinującym dopuszczenie do eksploatacji na drogach. Stąd też konieczne stało się wprowadzenie rozwiązań umożliwiających minimalizowanie ilości wydostających się z samochodu zanieczyszczeń. W układ wydechowy wprowadzono rozwiązania takie jak czujniki, katalizatory i oczywiście DPF. Trafiające do kolektora spaliny częściowo wracają do silnika przez zawór EGR, aby zmniejszyć ilość tlenu w komorze spalania, a częściowo na pierwszy na swojej drodze czujnik – sondę lambda. Pozwala ona dzięki swojej budowie (z platyny i cyrkonu) na określenie zawartości tlenu w spalinach, a przez to wysterowanie pracy EGR i turbo. Następnie na drodze spalin znajdziemy pierwszy katalizator, tak zwany wstępny, jego zadaniem jest wychwyt tlenków siarki i metali. Następnie w układzie znajdziemy czujnik temperatury, który jest niezbędny do zainicjowania na przykład wypalania sadzy w DPF oraz jako wsparcie do kontroli temperatury w zaworze EGR. Kolejnym czujnikiem jest pierwsza sonda różnicowego czujnika ciśnienia. Znajduje się ona bezpośrednio przed filtrem cząstek stałych, by we współpracy z drugą sondą znajdującą się za filtrem cząstek stałych, na podstawie różnicy ciśnień definiować stopień zużycia i zapchania filtra DPF. I wreszcie tytułowy filtr DPF lub FAP zależnie od producenta. Po francuskich samochodach możemy spodziewać się filtra FAP (filtr cząstek stałych Peugeot), czyli mokrego filtra cząstek stałych, wykorzystującego dotryskiwaną substancje wzbogacającą olej napędowy bezpośrednio do baku. Zalecany przez producenta (koncern PSA) jest płyn Eolys, bogaty w tlenek ceru, który ma za zadanie obniżać temperaturę wypalania filtra cząstek stałych FAP-a. Jego głównym zadaniem jest zatrzymywanie w sobie cząstek sadzy oblepionych innymi zanieczyszczeniami. Za DPF-em znajduje się wspomniany druga czujka różnicowego czujnika ciśnienia. Prócz tego znajdziemy jeszcze w układzie układ SCR, czyli katalitycznej selektywnej redukcji. Jego zadaniem z kolei jest nastrzykiwanie strumienia spalin roztworem mocznika, który pod wpływem temperatury rozpada się na między innymi amoniak, który wiąże tlenki azotu, których nie udało się wyłapać wśród katalitycznych działań poprzednich elementów układu. Następnie w układach wyposażonych w SCR, znajdziemy jeszcze reaktor katalityczny do wiązania nieprzereagowanych cząstek amoniaku. Potem już tylko tłumik i wolność.

DPF/FAP czyszczenie

Biorąc pod uwagę cena filtra dpf, na jakie opiewają rachunki za nowe DPF-y, dobrą wiadomością wydaje się informacja o możliwości regeneracji filtra DPF. Znanych jest kilka metod, z czego część spełnia swoje zadanie w 100%, część jest nieskuteczna a część zwyczajnie niebezpieczna dla filtra i samochodu. Taką skuteczną metodą regeneracji jest wykorzystanie specjalistycznych maszyn przeznaczonych do regeneracji DPF. W nich pod wpływem wysokiego ciśnienia oraz specjalistycznej chemii, służącej do rozbijania zbrylonej sadzy i olejowych nagarów, nawet najbardziej zanieczyszczone filtry cząstek stałych, zapchane popiołami po wypalonych tlenkach, w tym głównie brązowymi pozostałościami po cerynie, przywraca do pełnej sprawności. Do metod nieskutecznych możemy zaliczyć mycie w myjkach ultradźwiękowych. Zwłaszcza w przypadku silnie zabrudzonych i dużych filtrów metoda ta przynosi nikłe efekty, a implodujące pęcherzyki powietrza nie radzą sobie z tłustymi zanieczyszczeniami. Do metod nieskutecznych i niebezpiecznych dla filtra jest jego wypalanie, a dokładniej wyżarzanie (wypalaniem DPF potocznie nazywa się dopalanie sadzy w nim zebranej) w piecu. Dzięki temu na pewno nie pozbędziemy się popiołów z ceryny oraz stwarza niebezpieczeństwo roztopienia katalitycznej części filtra, a przez to zatkanie porów i permanentną utratę właściwości. Słowem, regeneracja jest świetnym rozwiązaniem, jednak jedynie pod warunkiem skorzystania z zakładu zajmującego się tym profesjonalnie i z niejakim doświadczeniem. Warto dodać że usuwanie filtra cząstek stałych jest nielegalne.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Norma emisji spalin EURO 4 dotyczy poziomów emisji różnych zanieczyszczeń, w tym tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych (PM), emitowanych przez pojazdy silnikowe. Filtr cząstek stałych (DPF) jest jednym z urządzeń, które mogą być stosowane w celu osiągnięcia wymaganych poziomów emisji. W przypadku normy EURO 4 poziom emisji NOx dla silników diesla jest ograniczony do 180 mg/km, a poziom emisji cząstek stałych do 0,005 g/km. W celu spełnienia tych norm, producenci samochodów muszą stosować różne technologie, takie jak filtry DPF, katalizatory SCR, układy recyrkulacji spalin itp. Filtr DPF jest urządzeniem, które pochłania cząstki stałe z wydechu i jest stosowany przede wszystkim w samochodach z silnikami diesla. Jego zadaniem jest zmniejszenie emisji cząstek stałych, co pozwala na spełnienie wymagań normy EURO 4.
Adam
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawi mnie, jakie auta znajdują się na liście bez dpf. Fanie byłoby znać modele i marki.
Krzysztof_BB
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p><span>Normy, a życie to 2 różne sprawy. Auto z filtrem&nbsp;</span><span>powinno</span><span>&nbsp;być skonstruowane&nbsp;</span><span>przyjazne</span><span>&nbsp;dla użytkownika, a inie jest. Instrukcja obsługi jest do niczego pod tym względem. Taki silnik z filtrem wymaga oleju i paliwa o odpowiednich parametrach a w Polsce sprzedawane są podróbki olejów i słabe paliwo, a nawet to&nbsp;</span><span>oryginalne</span><span>&nbsp;albo zawiera biokomponenty, które degradują szybko dpf narażając kierowców na awarie i straty. W salonie w autach z takim filtrem nikt nie napisał, że to pojazdy tylko na użytek w trasie, kupujący nie musi się znać na tych skomplikowanych aspektach. Skoro wiec auto ulega uszkodzeniu tylko dlatego, że ktoś jeździ na krótkich dystansach to niech salony te filtry wymieniają na gwarancji albo aut z filtrami nie sprzedają. Inaczej jest to świadome narażanie konsumentów na straty i to spore straty, bo z powodu przerwanych procesów wypalania niszczy się silnik.</span></p>
paparazzza
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hiproci dobrze prawi, rower i po problemie :)
Hiproci
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Jaromir to siena rower przeżuć i po problemie, ale nie trzeba czyścić dpf, ani na złom go dawać.
Jalko4586
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
JA to nie wiem eurocztery euro pieć, a w ogóle zabrońcie samochodów....
Jaromir
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A kto by te filtry czyścił, na złom i tyle.
Adam6
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, rygor w produkcji diesli musi byc, a najlepiej to przerzucić się na rowery.
BartłomiejK
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
O pewnie, norma emisji spalin dpf jest bardzo przydatna dla mieszkańców miast.
Mirek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Adam Dąbek Dobre, a nawet bym powiedział, że bardzo dobre rozwiązanie te normy emisji spalin. Szkoda tylko, że nie każdy o tym wie.
myku
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr dpf to bardzo cenna rzecz jakbyście nie zdążyli zauważyć, przecież dzięki nim nie przekraczamy normy emisji spalin.
Gutek435
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dla mnie to te normy emisji spalin powinny być jeszcze bardziej rygorystyczne!
misio24
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@GrzechuzŁodzi Ojjj koleżko widzę z księżyca spadłeś, norma emisji spalin dla dpf już od dawna funkcjonuje:)
bubi24
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Adam Dąbek dokładnie, wystarczy nam trucia, niech chociaż auta nie zanieczyszczają środowiska!
Marccin
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kasia haha fajny wierszyk o dpfach, a norma euro 4 to nie bajka tylko dramat....
Manekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Maciej oczywiście :) A dzięki filtrom dpf, nasze auta dbają o środowisko :)
michał67
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Genowef koniec diesla? To nie możliwe, koniec dpfów w to uwierze :D
Gucio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jaka nowa norma emisji spalin? Co mogą nowego wprowadzić? Może zamiast 500 zł mandatu za brak dpf będzie 5000 zł haha
Justyna
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakaś chyba ściema z tą nową normą odnośnie dpf, nic nie słyszałam...
Gacuś
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A czym właściwie różnią się te normy, różnie się norma euro-4 czymś od normy euro-6???
AlojzyK
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Diegos słuchaj wtedy to by każdy usuwał dpfy, a tak to jednak się boją, że im przeglądu nie podbiją itd :)
Marian G
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Eeee od 2020 roku ma nowa norma emisji spalin dpf wejść? Nic takiego nie słyszałem
Kasia
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szedł żółw Grzegorz wzdłuż muru, cóż to rzekł żówł, czyżby to jeż Jerzy? Jednak nie to usunięty z układu filtr cząstek stałych, bo euro 4 nie pasuje haha Nie no te filtry to jakaś odklejona bajka, nie wierzę w nie wcale
Rafałekk
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A to prawa, że mają kolejną normę emisji spalin dpf od 2020 wprowadzić???
Irek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gucek ponoć tak jest ale to nie u nas, w Niemczech można się nadziać na mandacik
Adrian
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@GrzechuzŁodzi norma emisji spalin to już długie lata trwa!!! Od kiedy masz dpfa?
xpasymx
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Norma Euro 6 już jest, ale i tak nadal nie ogarniam po co to ;c
mateusek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
I co jak się z czają, że nie mam dpfa, zabiorą mi dowód i nie oddadzą dopóki nie zamontuje tego dpfa, czy jak to będzie?
wciekly
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Smog i tak będzie, te normy są tylko po to żeby kupować droższe auta i więcej kasy w nie pchać, aby podatki dla państwa były wyższe, bo koryto wciąż u nich za małe.
Cześko
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Era Idea Plus dokładnie! Ciekawe co teraz wymyślą...
ktosiowo
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ktoś wie od kiedy wejdzie nowa norma emisji spalin?
europa
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
dobrze, że się wzięli za te spaliny, bo to się powoli masakra zaczęła robić w większych miastach :)
Arturek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gucek a to tylko za granicą takie kary wysokie, u nas chyba nie ma mandatów, tylko przeglądu nie podbijają...
Naksiężyc
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie no nie ma rady, trzeba się pakować i lecieć na księżyc, tam nikt nie będzie ścigać za byle bzdurę :D
maciej
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Kuba opcjonalne filtry, to znaczy jakie??
Era Idea Plus
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak zobaczyłem to EURO 4, przeszło 10 alt temu, to się za głowę załapałem. A potem 5, a jeszcze potem 6. Czekamy na 7. Co oni teraz wymyślą...
agitek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Leof dobrze mówisz, bez cudownych dpfów tak by było z pewnością...
GrzechuzŁodzi
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Serio jakaś norma emijsi spalin jest>? Od kiedy to weszło?
Adam Dąbek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Norma emisji spalin to dobre rozwiązanie, w mieście i tak jest zanieczyszczone środowisko, więc to pomoże na pewno...
zenekedek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Tadcio23 świetnie powiedziane powinny być jeszcze gorsze te kary za trucie czystego powietrza...
Roger
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Maciek Dokładnie, normy muszą być! Filtry muszą być, aby powietrze mogło być czyste!
GienekzOlsztyna
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
skoro filtry dpf są obowiązkowe top tego się trzymajmy i nie usuwajmy ich.
Leof
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
gdyby nie te normy, to już dawno byśmy się podusili tymi spalinami.
kryspinek5
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam się cieszę, że takie normy są wprowadzane! Musimy sami zadać o swoje środowisko.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak trzymać, niech będzie ta norma Euro, po co, na co komu truć powietrze????
Diegos
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobrze, że wprowadzją normy, tak to by była samowolka w produkcji diesli.
Romcio Pomcio
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tym co usuwają dpfy to pozabierać samochody, niech jeżdżą hulajnogą :D
Owoc Cisu
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Gienek to jest wykorzystujący mocz specjalny katalizator wiążący w sobie trujące tlenki azotu, które jak nie zostaną zneutralizowane tworzą Ci w płucach kwas. Dobre nie?
grizli23
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Leszek No może dlatego, że zanieczyszczenia powietrza są tak ogromne, że nie da się już oddychać, dlatego w dieslach są fitry i te całe normy? Przerzuć się na rower, to wjedziesz wszędzie :D
Geniusz
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
I dobrze trzeba rygor trzymać trucicielom środowiska!
@TADCIO
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Karzą a nie każą, bo nie kazali zregenerować dpf tylko będą karać usuwanie DPF. Nie ma za co przyjacielu.
Gienek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
a co to jest SCR??
normatonorma
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Tak jest, rygor musi być! Nie może być samowolki dla producnetów diesli!
SALUT
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Diesle górą! okaże się że jeszcze tylko na dieslach będziemy jeździć jak się skończy benzyna!
Gucek
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ejjj słyszałem, że kara za brak dpf to nawet 5 tysięcy???Prawda to?
karolciatolcia
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Krzysztor, popieram cię, też jestem za normami! :)
Forehead
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
@Dekster Były są i będą - tak się pieniądze zarabia, więc nie odpuszczą aż nie będziemy jeździć samochodem na rowerze.
Grześ
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Genofew, oby się to tak nie skończyło!!! Diesle górą!!!
gigi3
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobrze, że ktoś wprowadza normy. Dbajmy o środowisko, a tym którzy się burzą polecam przerzucić się na rower :)
Genowef
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Euro 4 to pikuś, Euro 5 skończyło historię Honkerów, Euro 6 skończyło historię czasów bez SCR, czyżby Euro 7 miało skończyć historię diesla? Miejmy nadzieję, że nie - denoxtronic ratuj!
Krzysztof
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo dobrze, niech będzie ta norma, po co truć środowisko?
Tadcio23
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że ktoś wprowadził to euro, dzięki temu mamy świeższe powietrze, a tych co wycinają dfy niech każą srogo.
GTR
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Euro tak 4 jak i każda następna jest skokiem na kasę ekologów. I przez nie nie ma pompowtryskiwaczy
kladzia22
star star star star star
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cieszę się, że wprowadzją tego typu normy, musimy dbać o swoje środowisko! Polecma przeczytać :)
Leszek
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A ja to nie lubie tego euro 4, jakim prawem ktoś mi broni wjechać moim autem do jakiegokolwiek miasta.
Szymciu
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobre określenie tej normy, faktycznie jest rygorystyczna.
obroncasiwata
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że obowiązują te normy emisji spalin. dbajmy o nasze środowisko!
Rokiczanka
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Może ktoś wie jakie normy będą teraz, albo czy wgl myślą coś jeszcze z tym zrobić?
Kuba
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtry powinny być opcjonalne a nie obowiązkowe!
monika
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobry artykuł.
wera
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Są jakieś kary za nieprzestrzeganie tej normy?
ola22
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że wprowadzono normy emisji spalin, uważam że należy dbać o świat, w któym żyjemy!
magda
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ależ Wy macie wiedzę, dzięki Waszym artykułom wszystko jasne.
Dekster
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Cieszę się, że ktoś w końcu pomyślał o środowisku! :D Czy może ktoś wie czy będą jeszcze nowsze normy emisji spalin?
Maciej
star_outline star_outline star_outline star_outline star_outline
Wystawiono 5 lat temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uważam, że wprowadzenie normy emisji spalin i nowych rozwiązań w silnikach diesla jest jak najbardziej trafne, warto dbać o środowisko!

Popularne wpisy

6 maja 2021

Filtr DPF 174016

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. Po czyszczeniu DPF do każdego zamówienia dołączamy wydruk parametrów drożności przed i po wykonaniu usługi. ...

18 lutego 2021

Filtr cząstek stałych (benzyna) - od kiedy?

Od kiedy obowiązuje GPF w pojeździe? Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i od kiedy obowiązkowy jest w samochodach benzynowych, to będzie to rok 2018. Jednak już w 2014 roku Mercedes korzystał z tego rozwiązania w swych autach benzynowych. ...