Auto z DPF czy bez?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Jak najbardziej pojazd musi posiadać filtr cząstek stałych, jeżeli oczywiście fabrycznie został w niego wyposażony, w innym przypadku nie będzie stanowić to dla Ciebie problemu, ponieważ aktualnie poruszanie się samochodem bez tego elementu, grozi: otrzymaniem mandatu, skonfiskowaniem dowodu rejestracyjnego oraz utratą możliwości pozytywnego przejścia badania technicznego. Od 2006 roku rozpoczęto masowe wmontowywanie nowego podzespołu, którym jest filtr cząstek stałych, w układach wydechowych pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, ponieważ został on skonstruowany dla konkretnego zadania, jakim jest oczyszczanie spalin z trujących cząstek PM. Niestety, ale ludzie nadal nie rozumieją, że filtr cząstek stałych musi znajdować się w samochodzie i nagminnie chcą go usuwać, a to nie ujdzie nikomu na sucho.

Auto z DPF czy bez?

1. Kupiłem auto bez DPF- a, co teraz mam zrobić?

Jeżeli wiedziałeś o nieobecności filtra cząstek stałych w samochodzie, który właśnie zakupiłeś, to tak naprawdę sam możesz być sobie winny, gdyż z pewnością słyszałeś o obowiązku dostosowywania się i przestrzegania obowiązujących norm emisji spalin. Tak więc powinieneś, jak najszybciej kupić nowy podzespół i go zamontować, aby przywrócić jego zdolność do legalnego poruszania się po drogach ulicznych. Dzięki temu unikniesz problemów, o których napisaliśmy na początku artykułu.

2. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF- a?

Możesz zając się tym samodzielnie, ponieważ wystarczy, że weźmiesz kawałek materiału i umieścisz go w końcówce rury układu wydechowego (oczywiście, jeśli jest już zimny). Jeżeli zauważysz, że ilość sadzy jest bardzo duża, to prawdopodobnie układ wydechowy nie posiada tego podzespołu, ale nie jest to też do końca takie oczywiste, gdyż równie dobrze, może się okazać, że wątpliwa jest jego sprawność. Innym sposobem jest weryfikacja filtra DPF w serwisie za pomocą numeru VIN. Dzięki temu poznasz wszystkie informacje o pojeździe.

3. Oznaczenie DPF na tabliczce znamionowej – dodatkowy sposób weryfikacji

Innym również skutecznym sposobem na upewnienie się, czy pojazd ma filtr cząstek stałych, jest sprawdzenie kodu znajdującego się na tabliczce znamionowej. Jeżeli wartość tego kodu wynosi 0,5 – DPF- a nie ma, a jeśli wynik kodu wynosi 1 lub więcej – DPF- a brak.

 

Brak DPF a przegląd techniczny w 2021 – czy możliwy do przejścia?

Pozytywny wynik przeglądu technicznego będzie możliwy, jeżeli nie zostanie zmierzona emisja spalin w Twoim samochodzie.

Brak DPF a przegląd techniczny w 2021 – czy możliwy do przejścia?

Jeżeli jednak nie masz filtra DPF, jest bardzo mała szansa na bezproblemowe przejście przeglądu, dlatego musisz zadbać o jego ponowne zamontowanie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mirek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wybór między samochodem z filtrem cząstek stałych (DPF) a bez niego zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb klienta. Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych różnic: Emisja spalin: Samochody z DPF spełniają surowe normy emisji spalin, które mają na celu ochronę środowiska naturalnego oraz zdrowia ludzi poprzez ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Samochody bez DPF mogą mieć więcej emisji szkodliwych substancji niż te z DPF. Koszty eksploatacji: Samochody z DPF mogą mieć wyższe koszty eksploatacji, ponieważ filtr DPF wymaga regularnej konserwacji i czyszczenia, co może prowadzić do kosztów naprawy lub wymiany. Samochody bez DPF mogą mieć niższe koszty eksploatacji, ale trzeba pamiętać, że ich eksploatacja może prowadzić do wyższych kosztów związanych z ochroną środowiska.
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moje auto ma Dpf, regenerowałem go jakiś czas temu. Wszystko teraz działa bez zarzutu. Nie myślałem jednak o tym żeby go wycinać, wiem że to głupota.
Stachu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakbym miał wybierać czy z DPF czy bez, to wybrałbym BEZ , ale jedynie w takim przypadku, że wiedziałbym, że od nowości auto go nie miało. Teraz to raczej rzadko spotkać takie auto. Większość samochodów ma DPF i nie ma się raczej nad czym nawet zastanawiać ;p
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Od pewnego czasu wszystkie auta są obowiązkowo wyposażone w filtry DPF, więc niedługo nie będzie już wyboru, co do zakupu auta z dpf czy bez. A z drugiej strony, jak producent instaluje, to znaczy, że ten podzespół powinien tam być i spełnia jakąś rolę, nie rozumiem tego całego wycinania DPF.
Henio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak się kupuje auto, które ma DPF od początku jego powstania, no to chyba logiczne, że musisz go mieć...Nie rozumiem ludzi, którzy na siłę próbują się pozbyć tego podzespołu...

Popularne wpisy

20 Grudzień 2022

Co się stanie, gdy zapcha się DPF?

Jeżeli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, to kierowca z pewnością odczuje znaczny spadek mocy i osiągów, pojazd zacznie kopcić, wyświetlą się kontrolki na kokpicie, pojawi się problem z utrzymaniem równych obrotów jednostki napędowej ...