Co się stanie, gdy zapcha się DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT
Zapchany filtr DPF

Jeżeli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, to kierowca z pewnością odczuje znaczny spadek mocy i osiągów, pojazd zacznie kopcić, wyświetlą się kontrolki na kokpicie, pojawi się problem z utrzymaniem równych obrotów jednostki napędowej. Ponadto będzie wyraźnie odczuwalny smród spalin w kabinie samochodu i dodatkowo zacznie szwankować turbosprężarka. Będąc w trasie, masz doskonałe warunki do podjęcia się wypalania filtra DPF. Wystarczy, że zwiększysz prędkość jazdy, podniesiesz obroty i utrzymasz taki styl jazdy przez następne 20 minut. Dzięki temu sadza w całości wypali się z wnętrza DPF, przez co podzespół na nowo będzie mógł pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Z biegiem czasu DPF będzie wymagał dokładnej regeneracji, na którą powinieneś umówić się do serwisu. Mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z niego już nie tylko sadzę, ale również popiół.

Jazda na zapchanym DPF - Wypalanie DPF - objawy

Gdy zapchanie filtra cząstek stałych jest już bardzo duże, to dużym prawdopodobieństwem jest, że podzespół zacznie się po prostu wypalać. Objawami tego zjawiska są: nagłe zwiększenie obrotów na biegu jałowym, przez chwilę nastąpi wyższe zapotrzebowanie na paliwo, załączy się ogrzewanie szyb, jak również wentylatora. Jeśli chcesz jeździć z zapchanym filtrem DPF, to jest to dozwolone wyłącznie podczas wypalania sadzy w trasie.

Objawy zapchanego filtra DPF - DPF wypala się co 100 km

Charakterystycznymi objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: zwiększone spalanie oleju napędowego, nierówna praca silnika, kłopoty z prawidłową pracą turbiny, wyskakują kody błędów, a także kontrolki na desce rozdzielczej, a dodatkowo za samochodem unosi się gęsta smuga dymu. Jeśli właśnie zaobserwowałeś takie symptomy w swoim pojeździe, to obowiązkowo rozpocznij procedurę wypalania DPF. Nie dopuszczaj do sytuacji, w których przerywasz samoregenerację, ponieważ wpływa to negatywnie na kondycje silnika i DPF. Zbyt częste wypalanie także nie jest zdrowym przejawem, dlatego warto zdiagnozować stan podzespołów w zaufanym ASO, w celu dowiedzenia się, czy to filtr cząstek stałych jest odpowiedzialny za utracony komfort jazdy, czy może zupełnie inny element.

Objawy zapchanego filtra DPF

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapalenie się kontrolki DPF świadczy o nazbieraniu się bardzo dużej ilości zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. Nie zalecalibyśmy jej lekceważyć, ponieważ można w ten sposób pogorszyć stan zarówno filtra DPF, jak i pozostałych podzespołów, które ze sobą współpracują. Ponadto istnieje duże ryzyko, że jednostka napędowa wejdzie w tryb pracy awaryjnej. Zatkany DPF daje wyraźne oznaki, tak więc ciężko ich nie odczuć. Podsumowując, jeśli masz problem z filtrem cząstek stałych i czujesz, że Twój komfort jazdy znacznie się pogorszył, to spróbuj doprowadzić do samoregeneracji DPF w trasie lub na postoju. Po wypaleniu DPF kontrolka powinna zniknąć z deski rozdzielczej, a jeżeli tak się nie stanie, to koniecznie udaj się do serwisu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Mikołaj
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Nie mam jeszcze diagnozy co dzieje sie z moim samochodem, ale te objaey u mnie zaczely wystepowac takze podejrzewam dpf. Peugeot partner 2009 rok 1.6 diesel prosze o kosztorys i czas wykonania,,,pozdrawiam
MartA
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla zostanie zapchany, może to mieć negatywny wpływ na pracę silnika i spalanie paliwa. W niektórych przypadkach zapchany filtr może również prowadzić do awarii układu wydechowego i innych problemów z samochodem. Gdy DPF jest zapchany, spaliny nie mogą swobodnie przepływać przez filtr, co może prowadzić do zmniejszenia mocy silnika i spadku osiągów samochodu. W przypadku silników wysokoprężnych może to również prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych spalin i spadku sprawności silnika. Jeśli zauważysz, że Twój samochód ma słabszą moc lub spala więcej paliwa niż zwykle, należy sprawdzić stan filtra DPF i w razie potrzeby skontaktować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym, aby sprawdzić, czy filtr nie jest zapchany lub uszkodzony. W takim przypadku konieczne może być wyczyszczenie lub wymiana filtra.

Popularne wpisy

6 czerwca 2022

Za co odpowiada filtr DPF?

Filtr cząstek stałych odpowiada za eliminację szkodliwych dla otoczenia i zdrowia związków chemicznych, które znajdują się w spalinach. Odkąd DPF zaczęto obowiązkowo wmontowywać do pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, zaobserwowano mniejszą zachorowalność i o wiele ...