Subpage photo

Co się stanie, gdy zapcha się DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Zapchany filtr DPF

Jeżeli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, to kierowca z pewnością odczuje znaczny spadek mocy i osiągów, pojazd zacznie kopcić, wyświetlą się kontrolki na kokpicie, pojawi się problem z utrzymaniem równych obrotów jednostki napędowej. Ponadto będzie wyraźnie odczuwalny smród spalin w kabinie samochodu i dodatkowo zacznie szwankować turbosprężarka. Będąc w trasie, masz doskonałe warunki do podjęcia się wypalania filtra DPF. Wystarczy, że zwiększysz prędkość jazdy, podniesiesz obroty i utrzymasz taki styl jazdy przez następne 20 minut. Dzięki temu sadza w całości wypali się z wnętrza DPF, przez co podzespół na nowo będzie mógł pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Z biegiem czasu DPF będzie wymagał dokładnej regeneracji, na którą powinieneś umówić się do serwisu. Mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z niego już nie tylko sadzę, ale również popiół.

Jazda na zapchanym DPF - Wypalanie DPF - objawy

Gdy zapchanie filtra cząstek stałych jest już bardzo duże, to dużym prawdopodobieństwem jest, że podzespół zacznie się po prostu wypalać. Objawami tego zjawiska są: nagłe zwiększenie obrotów na biegu jałowym, przez chwilę nastąpi wyższe zapotrzebowanie na paliwo, załączy się ogrzewanie szyb, jak również wentylatora. Jeśli chcesz jeździć z zapchanym filtrem DPF, to jest to dozwolone wyłącznie podczas wypalania sadzy w trasie.

Objawy zapchanego filtra DPF - DPF wypala się co 100 km

Charakterystycznymi objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: zwiększone spalanie oleju napędowego, nierówna praca silnika, kłopoty z prawidłową pracą turbiny, wyskakują kody błędów, a także kontrolki na desce rozdzielczej, a dodatkowo za samochodem unosi się gęsta smuga dymu. Jeśli właśnie zaobserwowałeś takie symptomy w swoim pojeździe, to obowiązkowo rozpocznij procedurę wypalania DPF. Nie dopuszczaj do sytuacji, w których przerywasz samoregenerację, ponieważ wpływa to negatywnie na kondycje silnika i DPF. Zbyt częste wypalanie także nie jest zdrowym przejawem, dlatego warto zdiagnozować stan podzespołów w zaufanym ASO, w celu dowiedzenia się, czy to filtr cząstek stałych jest odpowiedzialny za utracony komfort jazdy, czy może zupełnie inny element.

Objawy zapchanego filtra DPF

Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Zapalenie się kontrolki DPF świadczy o nazbieraniu się bardzo dużej ilości zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. Nie zalecalibyśmy jej lekceważyć, ponieważ można w ten sposób pogorszyć stan zarówno filtra DPF, jak i pozostałych podzespołów, które ze sobą współpracują. Ponadto istnieje duże ryzyko, że jednostka napędowa wejdzie w tryb pracy awaryjnej. Zatkany DPF daje wyraźne oznaki, tak więc ciężko ich nie odczuć. Podsumowując, jeśli masz problem z filtrem cząstek stałych i czujesz, że Twój komfort jazdy znacznie się pogorszył, to spróbuj doprowadzić do samoregeneracji DPF w trasie lub na postoju. Po wypaleniu DPF kontrolka powinna zniknąć z deski rozdzielczej, a jeżeli tak się nie stanie, to koniecznie udaj się do serwisu.

Komentarze

MartA 2022-12-30 08:17:40

Jeśli filtr cząstek stałych (DPF) w samochodzie z silnikiem diesla zostanie zapchany, może to mieć negatywny wpływ na pracę silnika i spalanie paliwa. W niektórych przypadkach zapchany filtr może również prowadzić do awarii układu wydechowego i innych problemów z samochodem.

Gdy DPF jest zapchany, spaliny nie mogą swobodnie przepływać przez filtr, co może prowadzić do zmniejszenia mocy silnika i spadku osiągów samochodu. W przypadku silników wysokoprężnych może to również prowadzić do zwiększenia emisji szkodliwych spalin i spadku sprawności silnika.

Jeśli zauważysz, że Twój samochód ma słabszą moc lub spala więcej paliwa niż zwykle, należy sprawdzić stan filtra DPF i w razie potrzeby skontaktować się z mechanikiem lub serwisem samochodowym, aby sprawdzić, czy filtr nie jest zapchany lub uszkodzony. W takim przypadku konieczne może być wyczyszczenie lub wymiana filtra.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.