Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli dojdzie do zapchania filtra cząstek stałych, to kierowca z pewnością odczuje znaczny spadek mocy i osiągów, pojazd zacznie kopcić, wyświetlą się kontrolki na kokpicie, pojawi się problem z utrzymaniem równych obrotów jednostki napędowej. Ponadto będzie wyraźnie odczuwalny smród spalin w kabinie samochodu i dodatkowo zacznie szwankować turbosprężarka. Będąc w trasie, masz doskonałe warunki do podjęcia się wypalania filtra DPF. Wystarczy, że zwiększysz prędkość jazdy, podniesiesz obroty i utrzymasz taki styl jazdy przez następne 20 minut. Dzięki temu sadza w całości wypali się z wnętrza DPF, przez co podzespół na nowo będzie mógł pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Z biegiem czasu DPF będzie wymagał dokładnej regeneracji, na którą powinieneś umówić się do serwisu. Mycie wodne pod ciśnieniem pozwoli usunąć z niego już nie tylko sadzę, ale również popiół.
Jazda na zapchanym DPF - Wypalanie DPF - objawy
Gdy zapchanie filtra cząstek stałych jest już bardzo duże, to dużym prawdopodobieństwem jest, że podzespół zacznie się po prostu wypalać. Objawami tego zjawiska są: nagłe zwiększenie obrotów na biegu jałowym, przez chwilę nastąpi wyższe zapotrzebowanie na paliwo, załączy się ogrzewanie szyb, jak również wentylatora. Jeśli chcesz jeździć z zapchanym filtrem DPF, to jest to dozwolone wyłącznie podczas wypalania sadzy w trasie.
Objawy zapchanego filtra DPF - DPF wypala się co 100 km
Charakterystycznymi objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: zwiększone spalanie oleju napędowego, nierówna praca silnika, kłopoty z prawidłową pracą turbiny, wyskakują kody błędów, a także kontrolki na desce rozdzielczej, a dodatkowo za samochodem unosi się gęsta smuga dymu. Jeśli właśnie zaobserwowałeś takie symptomy w swoim pojeździe, to obowiązkowo rozpocznij procedurę wypalania DPF. Nie dopuszczaj do sytuacji, w których przerywasz samoregenerację, ponieważ wpływa to negatywnie na kondycje silnika i DPF. Zbyt częste wypalanie także nie jest zdrowym przejawem, dlatego warto zdiagnozować stan podzespołów w zaufanym ASO, w celu dowiedzenia się, czy to filtr cząstek stałych jest odpowiedzialny za utracony komfort jazdy, czy może zupełnie inny element.
Co zrobić, kiedy zapali się kontrolka filtra DPF? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Zapalenie się kontrolki DPF świadczy o nazbieraniu się bardzo dużej ilości zanieczyszczeń wewnątrz filtra cząstek stałych. Nie zalecalibyśmy jej lekceważyć, ponieważ można w ten sposób pogorszyć stan zarówno filtra DPF, jak i pozostałych podzespołów, które ze sobą współpracują. Ponadto istnieje duże ryzyko, że jednostka napędowa wejdzie w tryb pracy awaryjnej. Zatkany DPF daje wyraźne oznaki, tak więc ciężko ich nie odczuć. Podsumowując, jeśli masz problem z filtrem cząstek stałych i czujesz, że Twój komfort jazdy znacznie się pogorszył, to spróbuj doprowadzić do samoregeneracji DPF w trasie lub na postoju. Po wypaleniu DPF kontrolka powinna zniknąć z deski rozdzielczej, a jeżeli tak się nie stanie, to koniecznie udaj się do serwisu.
Komentarze