Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych DPF w samochodzie chroni środowisko przed zanieczyszczeniem i znajduje się on w autach z silnikami wysokoprężnymi. Od wielu już lat jest to bardzo ważny podzespół, którego (przynajmniej w teorii) nie można się pozbyć, bo grożą za to surowe kary. Niestety producenci nie pomyśleli, że auta z DPF lub FAP nie do końca nadają się do miasta, ponieważ trzeba przecież wypalać sadzę, która w pewnym momencie zacznie zatykać kanaliki filtrujące filtra DPF, a jeżdżąc wyłącznie po mieście, jest to mało prawdopodobne. Jednakże, gdy wyruszasz od czasu do czasu w dalsze trasy, to powinieneś wykorzystać okazję i tego DPF-a wypalić np. na autostradzie. Podsumowując, jeżeli nie chcesz płacić wysokich kar i stracić prawa do prowadzenia auta, to zadbaj o swój filtr cząstek stałych, aby należycie spełniał swoją funkcję.
Filtr DPF – do czego służy i jak o niego dbać? - Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Obecność w samochodzie filtra cząstek stałych pomaga uporać się z zanieczyszczeniami znajdującymi się w spalinach. Niestety w nich znajdują się bardzo toksyczne pierwiastki, które mogą powodować różne choroby układu oddechowego. Właśnie dlatego, że DPF odgrywa tak istotną rolę, będąc w pojeździe, Ty musisz o niego zadbać. Powinieneś wypalać filtr DPF, wymieniać filtr powietrza oraz oleju, stosować dobrej jakości dodatki LOW SAPS. Napełniaj też bak dobrej jakości paliwem. Jeżeli z filtrem cząstek stałych będzie coś nie tak, to łatwo rozpoznasz te objawy. Wydajność pracy silnika spadnie, pogorszy się praca turbosprężarki, z układu wydechowego zacznie dymić, pojawią się też kody błędów, kontrolka DPF/FAP, aż w końcu kłopot z rozruchem jednostki napędowej.
Filtr cząstek stałych — dlaczego się zapycha i czy można się go pozbyć? - Zapchany filtr DPF, czy można wtedy jeździć?
Filtr cząstek stałych zapycha się, ponieważ gromadzą się w nim sadza oraz popiół. Jeżeli nie wypalasz na bieżąco sadzy, to w końcu jest jej tak dużo, że DPF zacznie o tym sygnalizować. W przypadku popiołu należy po prostu oddać podzespół na dokładne przeczyszczenie, ponieważ tylko w taki sposób jego się pozbędziesz. Pamiętaj, popiół jest niepalny! Dodatkową istotną kwestią, którą należy poruszyć, jest możliwość tudzież brak możliwości jeżdżenia samochodem, wiedząc, że ma się zapchany filtr DPF. A więc, jeżeli Twój DPF jest niesprawny, to nie masz prawa poruszać się pojazdem, tylko go zregenerować.
Co to jest DPF? Budowa i działanie filtra DPF — DPF — w jakich samochodach?
DPF to element, którego zadaniem jest wyłapywać i dopalać szkodliwe cząstki stałe, które znajdują się w spalinach, emitowanych przez silnik. Swoją budową przypomina nieco katalizator, choć są to zupełnie dwa inne podzespoły. Jeśli się przyjrzysz, to zobaczysz metalową puszkę, która wewnątrz ma (zazwyczaj) ceramiczny wkład z otwartymi kanalikami, które przypominają plaster miodu. Ścianki filtra są porowate i przez nie przelatują spaliny. Warto również wspomnieć, że we wkładzie znajdują się drogocenne metale szlachetne. Filtr cząstek stałych znajdziesz w samochodach z silnikami wysokoprężnymi.
Komentarze