Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych zajmuje się oczyszczaniem spalin z cząstek PM (w nich są: tlenki węgla, tlenki azotu, siarki oraz węglowodory), więc jego obecność i sprawność ma chronić środowisko. Aby filtr DPF mógł należycie pracować, musi być na bieżąco oczyszczany i najważniejsze, aby pamiętać o prawidłowej eksploatacji pojazdu, która uchroni Cię przed możliwie występującymi awariami. Co jakiś czas wprowadzane są nowe przepisy dotyczące dozwolonej emisji spalin do otoczenia, co wiąże się z tym, że każdy użytkownik diesla musi się dostosować do tych przepisów i pod żadnym pozorem nie powinno się pozbywać .
FAP czy DPF - który lepszy - co to jest DPF? - Budowa i działanie filtra cząstek stałych DPF
Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych, który montowany jest w silnikach wysokoprężnych, to są ich dwa rodzaje: DPF oraz FAP; ten drugi jest używany w autach pochodzących z koncernu PSA i do niego jest potrzebny specjalny dodatek do paliwa, który ma ułatwić wypalanie sadzy. Podzespół ten w układzie wydechowym jest obowiązkowy, a także ma do spełnienia bardzo ważną funkcję, jaką jest zredukowanie emitowanych ilości sadzy, aby nie zatruwać niepotrzebnie środowiska. We wnętrzu filtra cząstek stałych znajduje się wkład, w którym jest mnóstwo kanalików, przez które przepływają spaliny, a na ściankach tego wkładu są obsadzone metale szlachetne, których nie wolno wypłukać podczas oczyszczania chemicznego. Czy możemy dać jednoznaczną odpowiedź, który z tych dwóch rodzajów filtra cząstek stałych jest lepszy? Nie do końca, ponieważ zarówno posiadanie DPF, jak i FAP ma swoje wady i zalety.
Kiedy wypala się DPF - co psuje filtry DPF?
DPF i FAP wypalają się wtedy, gdy w ich wnętrzu nagromadziło się wystarczająco dużo spalin i podczas gdy kierowca otrzymuje sygnały za pomocą kontrolki DPF, poprzez chwilowo zwiększone spalanie, mocnego zadymienia z układu wydechowego oraz problemów z przyspieszaniem, w ten sposób otrzymujesz sygnał o potrzebie wypalenia zawartości filtra cząstek stałych. Filtry cząstek stałych psują się przez niewłaściwe użytkowanie auta, nieodpowiedni dobór regeneracji, zapominanie o naprawach / wymianach innych elementów znajdujących się w pojeździe (dotyczy także usterek, które są przez Ciebie lekceważone), wysokopopiołowe oleje i dodatki do paliwa i tak dalej…
Zapchany filtr DPF, czy można jeździć samochodem? - Filtr DPF w dieslach – odpowiadamy, co go niszczy
Jeżeli w układzie wydechowym Twojego samochodu znajduje się zatkany filtr cząstek stałych, to powinieneś jak najszybciej go wyczyścić i nie poruszać się takim pojazdem, żeby nie zaszkodzić sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego. Filtr cząstek stałych niszczy się przez niewypalanie sadzy, nieoczyszczanie wnętrza z popiołów, usterki innych elementów / podzespołów, na przykład: awaria układu wtryskiwaczy, zanieczyszczony filtr paliwa, uszkodzenie turbosprężarki lub zła jakość tankowanego paliwa. Pamiętaj, że wiele czynników ma znaczący wpływ na żywotność filtra DPF.
Jak wypalić DPF podczas jazdy? - Filtr DPF: nowy, używany czy regenerowany – wybierz dobrze
Wypalanie filtra cząstek stałych może odbyć się następująco: na postoju, podczas jazdy oraz w serwisie. Najlepszym wyborem do udrożnienia zapchanego filtra DPF będzie wypalanie w trasie, które będzie bezpieczniejsze dla silnika w porównaniu do wypalania postojowego. Twoim zadaniem jest wyjechać najlepiej na drogę szybkiego ruchu (autostrada), zwiększyć obroty i prędkość jazdy, co znacznie ułatwi rozgrzanie silnika i wypalenie osadów. Ceny filtrów cząstek stałych są zróżnicowane, jednak trzeba liczyć się z wysokimi kosztami. Jeśli nie chcesz kupować nowego, możesz zakupić już zregenerowany, ale musi pochodzić z dobrego źródła. Regenerowany podzespół ma porównywalne parametry do fabrycznego filtra cząstek stałych.
Komentarze