Wyjaśniamy, co daje DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Filtr cząstek stałych zajmuje się oczyszczaniem spalin z cząstek PM (w nich są: tlenki węgla, tlenki azotu, siarki oraz węglowodory), więc jego obecność i sprawność ma chronić środowisko. Aby filtr DPF mógł należycie pracować, musi być na bieżąco oczyszczany i najważniejsze, aby pamiętać o prawidłowej eksploatacji pojazdu, która uchroni Cię przed możliwie występującymi awariami. Co jakiś czas wprowadzane są nowe przepisy dotyczące dozwolonej emisji spalin do otoczenia, co wiąże się z tym, że każdy użytkownik diesla musi się dostosować do tych przepisów i pod żadnym pozorem nie powinno się pozbywać .

Usunięty DPF

FAP czy DPF - który lepszy - co to jest DPF? - Budowa i działanie filtra cząstek stałych DPF

Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych, który montowany jest w silnikach wysokoprężnych, to są ich dwa rodzaje: DPF oraz FAP; ten drugi jest używany w autach pochodzących z koncernu PSA i do niego jest potrzebny specjalny dodatek do paliwa, który ma ułatwić wypalanie sadzy. Podzespół ten w układzie wydechowym jest obowiązkowy, a także ma do spełnienia bardzo ważną funkcję, jaką jest zredukowanie emitowanych ilości sadzy, aby nie zatruwać niepotrzebnie środowiska. We wnętrzu filtra cząstek stałych znajduje się wkład, w którym jest mnóstwo kanalików, przez które przepływają spaliny, a na ściankach tego wkładu są obsadzone metale szlachetne, których nie wolno wypłukać podczas oczyszczania chemicznego. Czy możemy dać jednoznaczną odpowiedź, który z tych dwóch rodzajów filtra cząstek stałych jest lepszy? Nie do końca, ponieważ zarówno posiadanie DPF, jak i FAP ma swoje wady i zalety.

Kiedy wypala się DPF - co psuje filtry DPF?

DPF i FAP wypalają się wtedy, gdy w ich wnętrzu nagromadziło się wystarczająco dużo spalin i podczas gdy kierowca otrzymuje sygnały za pomocą kontrolki DPF, poprzez chwilowo zwiększone spalanie, mocnego zadymienia z układu wydechowego oraz problemów z przyspieszaniem, w ten sposób otrzymujesz sygnał o potrzebie wypalenia zawartości filtra cząstek stałych. Filtry cząstek stałych psują się przez niewłaściwe użytkowanie auta, nieodpowiedni dobór regeneracji, zapominanie o naprawach / wymianach innych elementów znajdujących się w pojeździe (dotyczy także usterek, które są przez Ciebie lekceważone), wysokopopiołowe oleje i dodatki do paliwa i tak dalej…

Zapchany filtr DPF, czy można jeździć samochodem? - Filtr DPF w dieslach – odpowiadamy, co go niszczy

Jeżeli w układzie wydechowym Twojego samochodu znajduje się zatkany filtr cząstek stałych, to powinieneś jak najszybciej go wyczyścić i nie poruszać się takim pojazdem, żeby nie zaszkodzić sobie i innym uczestnikom ruchu drogowego. Filtr cząstek stałych niszczy się przez niewypalanie sadzy, nieoczyszczanie wnętrza z popiołów, usterki innych elementów / podzespołów, na przykład: awaria układu wtryskiwaczy, zanieczyszczony filtr paliwa, uszkodzenie turbosprężarki lub zła jakość tankowanego paliwa. Pamiętaj, że wiele czynników ma znaczący wpływ na żywotność filtra DPF.

Zatkany filtr DPF

Jak wypalić DPF podczas jazdy? - Filtr DPF: nowy, używany czy regenerowany – wybierz dobrze

Wypalanie filtra cząstek stałych może odbyć się następująco: na postoju, podczas jazdy oraz w serwisie. Najlepszym wyborem do udrożnienia zapchanego filtra DPF będzie wypalanie w trasie, które będzie bezpieczniejsze dla silnika w porównaniu do wypalania postojowego. Twoim zadaniem jest wyjechać najlepiej na drogę szybkiego ruchu (autostrada), zwiększyć obroty i prędkość jazdy, co znacznie ułatwi rozgrzanie silnika i wypalenie osadów. Ceny filtrów cząstek stałych są zróżnicowane, jednak trzeba liczyć się z wysokimi kosztami. Jeśli nie chcesz kupować nowego, możesz zakupić już zregenerowany, ale musi pochodzić z dobrego źródła. Regenerowany podzespół ma porównywalne parametry do fabrycznego filtra cząstek stałych.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Paweł
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (Diesel Particulate Filter), czyli filtr cząstek stałych, jest elementem układu wydechowego w pojazdach z silnikiem Diesla. Jego głównym zadaniem jest usuwanie cząstek stałych, takich jak sadza i pył z wydalanych spalin, co pozytywnie wpływa na środowisko i zdrowie ludzi. DPF pełni ważną funkcję w ochronie środowiska, ponieważ pomaga ograniczyć emisję szkodliwych cząstek stałych, które mogą powodować problemy zdrowotne i przyczyniać się do powstawania smogu. Jednak, ze względu na składniki występujące w spalinach diesla, filtr może być zatkany, co może prowadzić do obniżenia mocy silnika, zwiększenia zużycia paliwa, a w konsekwencji uniemożliwiając jazdę. Dlatego, ważne jest regularne sprawdzanie i konserwacja filtra. Warto przestrzegać zaleceń producenta dotyczących konserwacji i kiedy to potrzebne, wymiana DPF.
Tina_pe
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po przeczytaniu tego, uświadomiłam sobie co tak naprawdę daje ten DPF. Wielu rzeczy nie wiedziałam :0 będę teraz każdemu odradzać wycinkę tego elementu.
Pawelic
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dpf daje sporo jak widać w opisanym artykule. Czytajcie takie informacje i nie wycinajcie dpf-a ze swojego autka.
Izka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zatrzymywanie toksycznych spalin przed wydostawaniem się do powietrza. Brzmi pięknie. Ale czy to nie jest jakiś chwyt marketingowy z tym DPF?
kaśka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wbrew pozorom taki DPF daje bardzo dużo, więc pozbywanie się go nie ma sensu...

Popularne wpisy

11 stycznia 2021

Objawy zapchanego katalizatora

Dzisiejszy artykuł przybliży nam, jakie są objawy zapchanego katalizatora. Otóż najprawdopodobniej w pierwszej kolejności zostaniemy o tym poinformowani poprzez pojawienie się kontrolki na naszej desce rozdzielczej. ...

15 Grudzień 2020

Brak DPF a przegląd techniczny 2020

Kwestia, jaką jest brak DPF, a przegląd techniczny 2020, przyprawia o rumieńce jeszcze bardziej niż zwykle. Biorąc pod uwagę wpływ zanieczyszczeń powietrza cząstkami stałymi na przebieg COVID-19, postanowiliśmy stworzyć artykuł rozwiewający wszelkie wątpliwości. ...