Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W układzie wydechowym najpierw znajduje się katalizator, a dopiero później filtr cząstek stałych, a więc gazy wylotowe trafiają początkowo do katalizatora, przechodzą przez niego i dostają się do drugiego podzespołu, usuwając szkodliwe cząstki stałe. Ludzie mylą oba elementy, uważając, że ich zadanie jest takie samo. Niestety, ale jest to błąd, a ich wspólną cechą jest ograniczenie emisji szkodliwych związków chemicznych, aby nie dostały się do powietrza. Jeżeli praca obu podzespołów zostanie zaburzona przez niewłaściwą eksploatację pojazdu i zaniedbanie niepokojących znaków, które mogą świadczyć o awarii, to również możesz mieć problem, gdyż pojazd tym samym wytwarza więcej spalin wraz ze szkodliwymi dla otoczenia pierwiastkami chemicznymi.
Katalizator a DPF: różnica jest zasadnicza - jak odróżnić DPF od katalizatora?
Katalizator, czyli inaczej mówiąc reaktor katalityczny, którego wkład osadzony jest metalami szlachetnymi, wchodzi w reakcje chemiczne ze spalinami, usuwając w ten sposób szkodliwe związki, natomiast filtr cząstek stałych zajmuje się wychwytywaniem cząstek stałych i dopala je. Warto wspomnieć, że oba podzespoły z racji swojej pracy zapychają się i należy je oczyszczać, aby nie utraciły swoich właściwości wraz z parametrami.
Filtr cząstek stałych DPF a katalizator – katalizator / DPF i cena
Zarówno jeden, jak i drugi element jest obowiązkowy i muszą pozostać w układzie wydechowym auta w nienaruszonym stanie (chyba że planujesz oczyszczanie ich i wtedy chcąc nie chcąc któryś z elementów trzeba wymontować albo sprzedać zużyty, aby mieć chociaż część pieniędzy na zakup kolejnego + montażu). Tak więc wszelkie pomysły o zastąpieniu jednego podzespołu drugim, albo co gorsza – umieszczenie innej części zamiast tej konkretnej, jest nielegalne i gdy tylko zostanie to zweryfikowane, poniesiesz konsekwencje prawne. Oba podzespoły są bardzo drogie przez wymienione już przez nas wcześniej metale szlachetne – ceny mogą zaczynać się od około dwóch do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Żeby uniknąć tak dużych kosztów, zaleca się dbać o te elementy i w razie zapotrzebowania oczyszczać.
Katalizator i DPF w dieslu - najprostsza metoda na sprawdzenie, czy auto ma filtr DPF
Najskuteczniejszą metodą sprawdzenia, czy filtr cząstek stałych znajduje się w aucie, jest wizyta w serwisie i przekazanie numeru VIN pracownikowi, który za jego pomocą pozna wszystkie informacje dotyczące Twojego pojazdu. Pamiętaj, że posiadanie obu elementów jest nie tylko konieczne, ale należy wziąć pod uwagę także ogólny stan pojazdu i jego oprogramowanie, ponieważ brak DPF-a i katalizatora może wpłynąć na pogorszenie pracy na przykład silnika czy turbosprężarki, o czym będziesz informowany na bieżąco w trakcie jazdy przez wystąpienie niepokojących objawów.
Czy DPF to katalizator - DPF bez katalizatora – co dalej?
Odpowiedź jest jednoznaczna: DPF to nie jest katalizator, a katalizator nie jestem filtrem cząstek stałych. Proces ich pracy przebiega całkowicie inaczej i trzeba to zapamiętać. Tak samo, jeśli Twój pojazd nie ma katalizatora lub filtra DPF, to Twoim obowiązkiem jest zadbać o ponowny zakup elementu i zamontowanie go. Inaczej możesz dostać mandat (niemały) lub zabiorą Ci dowód rejestracyjny.
Komentarze