Co lepsze FAP czy DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji kat
Co lepsze FAP czy DPF?

Na to pytanie możesz odpowiedzieć sobie sam, ponieważ zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają tendencję do zapychania i występują z nimi problemy. Filtr mokry znajdziesz w autach francuskiego koncernu PSA, a dodatkowo ważną informacją dla Ciebie jest pamiętanie o tym, że do tego rodzaju podzespołu trzeba stosować specjalny płyn katalityczny Eolys, którego zadaniem jest ułatwienie samooczyszczania FAP, natomiast bez niego filtr FAP nie będzie mógł pracować, aż w końcu dojdzie do jego zanieczyszczenia albo uszkodzenia. DPF i FAP są montowane w silnikach wysokoprężnych; jest jeszcze trzeci rodzaj tego elementu, który nazywany jest GPF, ale jego miejsce jest w pojazdach z zapłonem iskrowym.

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych - Diesel z DPF – czy do miasta?

DPF czy FAP do miasta? Który z nich najlepiej się sprawdzi? Auto z wbudowanym filtrem suchym DPF nie nadaje się do miasta, jeżeli nie planujesz dłuższych dystansów, dlatego o wiele lepiej sprawdzi się posiadanie filtra FAP, ponieważ procedura wypalania jest ułatwiona z racji niewymaganej wysokiej temperatury spalin, dzięki którym ta sadza faktycznie jest w stanie się dopalić. Ogólnie poprawna eksploatacja samochodu z filtrem cząstek stałych powinna polegać już nie tylko na pamiętaniu o wypalaniu sadzy, ale także warto przyjrzeć się, z jakich stacji benzynowych tankujesz paliwo, czy dodatki typu oleje nie będą powodować szybszego powstania popiołów.

1. Filtr cząstek stałych. Wszystko o DPF, FAP oraz GPF - Brak płynu FAP i objawy

Filtry DPF, FAP i GPF zostały skonstruowane w jednym i tym samym celu z tą różnicą, że przy obecności FAP wymagany jest płyn Eolys, a przy DPF trzeba się natrudzić, aby spaliny osiągnęły nawet 700- stopniową temperaturę potrzebną do dopalenia sadzy, natomiast GPF stosowany jest w benzynie i zdecydowanie bardziej jest ułatwiony proces jego samoregeneracji niż w DPF. Zbiornik na płyn Eolys powinien być uzupełniony do pełna, dzięki czemu nie zostanie zaburzona praca FAP, a przy tym unikniesz kłopotów z jednostką napędową.

2. Filtr DPF nowy, używany czy regenerowany? - Ile wytrzymuje FAP?

Deklaracja producentów jest taka, że FAP może wytrzymać do 180 tysięcy kilometrów. Jeżeli byłaby konieczna wymiana, to najlepiej kupić fabrycznie nowy element, chyba że nie chcesz wydać dużej gotówki, to możesz zainteresować się nabyciem regenerowanego podzespołu. Nie zalecalibyśmy odkupować używanego filtra cząstek stałych, bo nie wiesz nic o sposobie jego eksploatacji ani o jego pochodzeniu.

Ile wytrzymuje FAP?

3. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Ceryna

Filtr cząstek stałych FAP pracuje jak DPF, z tym że dodatkowo dolewa się Eolys zawierający cerynę, która odpowiedzialna jest za szybsze powstawanie popiołu i tym samym zapycha podzespół. O wypalaniu filtrów cząstek stałych pisaliśmy już niejednokrotnie, dlatego skupimy się na fachowej regeneracji w serwisie. Popiół usuniesz skuteczną metodą czyszczenia filtra cząstek stałych za pomocą wody pod ciśnieniem. Po jej ukończeniu otrzymujesz prawie fabrycznie nowy element, który powinien posłużyć Ci na bardzo długi czas, jeśli będziesz przykładać się do eksploatacji pojazdu. Eolys możesz dolać samodzielnie z użyciem zestawu, który zakupisz do tego celu. Nie radzimy usuwać podzespołu, bo będziesz miał z tego tytułu problemy.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Filip
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
FAP i DPF to skróty, które odnoszą się do filtrów cząstek stałych, które służą do oczyszczania spalin emitowanych przez silniki diesla. Oba typy filtrów działają w podobny sposób, ale różnią się nieco konstrukcją i sposobem działania. FAP (Filtr Cząstek Stałych) to filtr, który zbiera cząstki stałe emitowane przez silnik diesla, takie jak sadza i pył. Filtry te są zazwyczaj zintegrowane z układem wydechowym i działają poprzez adsorpcję cząstek na powierzchni filtra. DPF (Diesel Particulate Filter) to również filtr, który zbiera cząstki stałe emitowane przez silnik diesla, jednak jest on zbudowany z różnych materiałów niż FAP. DPF to ceramiczny filtr, który przyciąga cząstki stałe na swojej powierzchni poprzez elektrostatyczne oddziaływanie. Oba filtry zdają swoje zadanie jakim jest oczyszczanie spalin, ale filtr DPF jest wydajniejszy w oczyszczaniu cząstek stałych, jednak jest droższy w produkcji i eksploatacji. Decyzja który filtr wybrać zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji oraz od potrzeb producenta samochodu.
Maniek_49
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mam od lat diesla i nie potrafię ocenić co jest lepsze. Ale dobrze, że mogłem poczytać w tym artykule na ten temat.
motocyklovy
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tam wolę DPF , bo mam wrażenie, że FAP jest bardziej skomplikowany w utrzymaniu. Ale może to jest złudne przekonanie, nie wiem tego.
Monika_66
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałam FAP, tylko DPF, więc ciężko mi stwierdzić, ale z tego co zrozumiałam z artykułu, to szybciej się wypala FAP

Popularne wpisy

30 marca 2021

Filtr DPF 8200391215

Wraz z zakupem nowego filtra cząstek stałych lub po regeneracji otrzymasz: • dwuletnią gwarancję ASO Bosch Diesel Service. Możesz być pewny - wszystkie filtry DPF, które wychodzą z naszych magazynów, pochodzą z pewnego źródła ...

19 stycznia 2021

Jak wybić środek katalizatora?

Zdarza się, iż wielu kierowców w przypadku problemów z pracą katalizatora poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak wybić środek katalizatora licząc na to, iż niewygodne objawy ustaną ...