Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Na to pytanie możesz odpowiedzieć sobie sam, ponieważ zarówno filtr cząstek stałych DPF, jak i FAP mają tendencję do zapychania i występują z nimi problemy. Filtr mokry znajdziesz w autach francuskiego koncernu PSA, a dodatkowo ważną informacją dla Ciebie jest pamiętanie o tym, że do tego rodzaju podzespołu trzeba stosować specjalny płyn katalityczny Eolys, którego zadaniem jest ułatwienie samooczyszczania FAP, natomiast bez niego filtr FAP nie będzie mógł pracować, aż w końcu dojdzie do jego zanieczyszczenia albo uszkodzenia. DPF i FAP są montowane w silnikach wysokoprężnych; jest jeszcze trzeci rodzaj tego elementu, który nazywany jest GPF, ale jego miejsce jest w pojazdach z zapłonem iskrowym.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych - Diesel z DPF – czy do miasta?
DPF czy FAP do miasta? Który z nich najlepiej się sprawdzi? Auto z wbudowanym filtrem suchym DPF nie nadaje się do miasta, jeżeli nie planujesz dłuższych dystansów, dlatego o wiele lepiej sprawdzi się posiadanie filtra FAP, ponieważ procedura wypalania jest ułatwiona z racji niewymaganej wysokiej temperatury spalin, dzięki którym ta sadza faktycznie jest w stanie się dopalić. Ogólnie poprawna eksploatacja samochodu z filtrem cząstek stałych powinna polegać już nie tylko na pamiętaniu o wypalaniu sadzy, ale także warto przyjrzeć się, z jakich stacji benzynowych tankujesz paliwo, czy dodatki typu oleje nie będą powodować szybszego powstania popiołów.
1. Filtr cząstek stałych. Wszystko o DPF, FAP oraz GPF - Brak płynu FAP i objawy
Filtry DPF, FAP i GPF zostały skonstruowane w jednym i tym samym celu z tą różnicą, że przy obecności FAP wymagany jest płyn Eolys, a przy DPF trzeba się natrudzić, aby spaliny osiągnęły nawet 700- stopniową temperaturę potrzebną do dopalenia sadzy, natomiast GPF stosowany jest w benzynie i zdecydowanie bardziej jest ułatwiony proces jego samoregeneracji niż w DPF. Zbiornik na płyn Eolys powinien być uzupełniony do pełna, dzięki czemu nie zostanie zaburzona praca FAP, a przy tym unikniesz kłopotów z jednostką napędową.
2. Filtr DPF nowy, używany czy regenerowany? - Ile wytrzymuje FAP?
Deklaracja producentów jest taka, że FAP może wytrzymać do 180 tysięcy kilometrów. Jeżeli byłaby konieczna wymiana, to najlepiej kupić fabrycznie nowy element, chyba że nie chcesz wydać dużej gotówki, to możesz zainteresować się nabyciem regenerowanego podzespołu. Nie zalecalibyśmy odkupować używanego filtra cząstek stałych, bo nie wiesz nic o sposobie jego eksploatacji ani o jego pochodzeniu.
3. Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Ceryna
Filtr cząstek stałych FAP pracuje jak DPF, z tym że dodatkowo dolewa się Eolys zawierający cerynę, która odpowiedzialna jest za szybsze powstawanie popiołu i tym samym zapycha podzespół. O wypalaniu filtrów cząstek stałych pisaliśmy już niejednokrotnie, dlatego skupimy się na fachowej regeneracji w serwisie. Popiół usuniesz skuteczną metodą czyszczenia filtra cząstek stałych za pomocą wody pod ciśnieniem. Po jej ukończeniu otrzymujesz prawie fabrycznie nowy element, który powinien posłużyć Ci na bardzo długi czas, jeśli będziesz przykładać się do eksploatacji pojazdu. Eolys możesz dolać samodzielnie z użyciem zestawu, który zakupisz do tego celu. Nie radzimy usuwać podzespołu, bo będziesz miał z tego tytułu problemy.
Komentarze