Subpage photo

Co powoduje częste wypalanie DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Częste wypalanie DPF może doprowadzić do uszkodzenia silnika, natomiast trzeba zwrócić uwagę na sprawność innych podzespołów w samochodzie, bo nie tylko duża ilość sadzy i popiołów wpływa na utratę sprawności. Za zbyt częste procedury samooczyszczania filtra cząstek stałych wpływają: usterki w jednostce napędowej, problemy z wtryskiwaczami, uszkodzony zawór EGR czy kolektor ssący. Jeżeli w Twoim samochodzie pojawią się jakieś niepokojące objawy, to należy jak najszybciej je zdiagnozować w serwisie. W przeciwnym razie możesz narazić się na wysokie koszty napraw tudzież zużytych/uszkodzonych części. Dobra rada – nie bagatelizuj zapalonej kontrolki na kokpicie, która informuje o zatkanym filtrze cząstek stałych, ponieważ Twoim obowiązkiem w pierwszej kolejności jest się ich pozbyć metodą wypalania w trasie. Oczywiście czasami efekty po samooczyszczaniu DPF nie są wystarczające, więc w takiej sytuacji trzeba umówić się na wizytę do ASO.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Wypalanie DPF co 100 km

Wypalanie filtra cząstek stałych co 100 kilometrów nie jest na pewno zdrowym objawem. Prawdopodobnie z Twoim DPF-em dzieje się coś niedobrego albo doszło do uszkodzenia innego podzespołu. Sam nic nie zrobisz, dlatego pozostaje Ci jedynie skontaktować się z fachowcem. Zarówno usterki w filtrze DPF, jak i w jednostce napędowej mogą być odpowiedzialne za częste dopalanie sadzy, więc ciężko określić tego przyczynę bez specjalistycznej diagnostyki pod okiem mechanika. Pamiętaj, że gdyby się okazało, że filtr cząstek stałych jest winowajcą takiego stanu rzeczy, to należy go wymienić na nowy. Koszty mogą być duże, ale masz możliwość zakupienia tańszego zamiennika lub elementu regenerowanego.

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF - objawy

Poprawnie działający filtr cząstek stałych powinien wypalać się średnio co 400-700 kilometrów. Wiesz już, że gdy wypala się stanowczo za wcześnie i za często, to trzeba sprawdzić kondycję nie tylko DPF-a, ale również pozostałych podzespołów. Jeśli też nie spotkałeś się jeszcze z sytuacją, w której DPF samodzielnie wszedł w stan samoregeneracji, to wypiszemy kilka objawów, abyś mógł rozpoznać proces wypalania sadzy. Przede wszystkim zauważysz zwiększone obroty na biegu jałowym, włączy się tryb ogrzewania szyb, chwilowo silnik pobierze więcej paliwa oraz załączy się wentylator w celu obciążenia jednostki napędowej. Pamiętaj, że nie możesz zgasić pojazdu, ponieważ Twoim zadaniem jest dokończyć wypalanie filtra cząstek stałych.

Wypalanie DPF – objawy

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne - EGR a częste wypalanie DPF

Zacznijmy od tego, że Diesle nie nadają się na krótkodystansowe jazdy, zwłaszcza gdy w samochodach umieszczone są filtry cząstek stałych. DFP, aby był sprawny, musi być wypalany poza miastem lub na jakiejkolwiek drodze szybkiego ruchu. Trzeba jednak również wspomnieć, że na nieprawidłowe działanie filtra cząstek stałych wpływa zła kondycja silnika, turbosprężarki, EGR i wtryskiwaczy. Najważniejsze jest więc jak najszybciej naprawić usterki, aby nie doprowadzić do znacznie droższych i poważniejszych uszkodzeń.

Komentarze

darek 2022-12-30 08:32:17

Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, który ma na celu ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery. Częste wypalanie filtra DPF może być spowodowane nieustannie przerywanymi procesami samoregeneracji DPF, co wynika z jazd miejskich, krótkodystansowych. Niestety filtry cząstek stałych potrzebują odpowiednich warunków do wypalania, dlatego najlepiej w tym celu wyjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość jazdy oraz obroty. Ponadto duży wpływ na częste wypalanie filtra DPF mają usterki samego filtra, silnika oraz zupełnie innego podzespołu.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej

DPF a flota pojazdów miejskich – częste problemy

Wraz ze znacznym wzrostem zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe, floty pojazdów miejskich stają w obliczu nowych wyzwań...

Czytaj więcej

DPF w samochodach - kluczowa rola filtra cząstek stałych w redukcji emisji spalin.

Filtr cząstek stałych (DPF) w silnikach wysokoprężnych, odgrywa kluczową rolę w zmniejszaniu emisji szkodliwych substancji przez pojazdy z tego rodzaju silnikami. Jego głównym celem jest efektywne usuwanie cząstek stałych z gazów spalinowych, co przekłada się na poprawę jakości powietrza...

Czytaj więcej

Wpływ zatkanego DPF na sprawność pojazdu, czyli skutki dla mocy silnika i spalania paliwa.

Zapchany filtr cząstek stałych ogranicza przepływ spalin, co może powodować wzrost ciśnienia w układzie wydechowym. Może to prowadzić do uszkodzenia silnika i zwiększonego zużycia oleju silnikowego....

Czytaj więcej

Nowe możliwości dla starych katalizatorów. 1500 zł mandatu!

Stare katalizatory mogą odzyskać swoje pierwotne parametry poprzez wymianę wkładu podzespołu lub czyszczenie...

Czytaj więcej

DPF SOS – Szybka pomoc dla zatkanych filtrów

Wybór odpowiedniego serwisu do czyszczenia filtra DPF jest istotny z uwagi na efektywność procesu...

Czytaj więcej

Czy każdy Diesel wymaga użycia AdBlue? Powinieneś o tym wiedzieć!

Nie, nie każdy Diesel wymaga użycia AdBlue. Wymagają go pojazdy z silnikami Diesla, które są wyposażone w system SCR, czyli selektywnej redukcji katalitycznej....

Czytaj więcej

Jakie mogą być skutki ignorowania objawów zapchanego filtra cząstek stałych? Na to musisz uważać!

Ignorowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych (DPF) w pojeździe może prowadzić do różnych negatywnych skutków, zarówno dla samochodu, jak i dla środowiska....

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.