Subpage photo

Co powoduje częste wypalanie DPF?

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5
Co powoduje częste wypalanie DPF?
Co powoduje częste wypalanie DPF?

Częste wypalanie DPF może doprowadzić do uszkodzenia silnika, natomiast trzeba zwrócić uwagę na sprawność innych podzespołów w samochodzie, bo nie tylko duża ilość sadzy i popiołów wpływa na utratę sprawności. Za zbyt częste procedury samooczyszczania filtra cząstek stałych wpływają: usterki w jednostce napędowej, problemy z wtryskiwaczami, uszkodzony zawór EGR czy kolektor ssący. Jeżeli w Twoim samochodzie pojawią się jakieś niepokojące objawy, to należy jak najszybciej je zdiagnozować w serwisie. W przeciwnym razie możesz narazić się na wysokie koszty napraw tudzież zużytych/uszkodzonych części. Dobra rada – nie bagatelizuj zapalonej kontrolki na kokpicie, która informuje o zatkanym filtrze cząstek stałych, ponieważ Twoim obowiązkiem w pierwszej kolejności jest się ich pozbyć metodą wypalania w trasie. Oczywiście czasami efekty po samooczyszczaniu DPF nie są wystarczające, więc w takiej sytuacji trzeba umówić się na wizytę do ASO.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Wypalanie DPF co 100 km

Wypalanie filtra cząstek stałych co 100 kilometrów nie jest na pewno zdrowym objawem. Prawdopodobnie z Twoim DPF-em dzieje się coś niedobrego albo doszło do uszkodzenia innego podzespołu. Sam nic nie zrobisz, dlatego pozostaje Ci jedynie skontaktować się z fachowcem. Zarówno usterki w filtrze DPF, jak i w jednostce napędowej mogą być odpowiedzialne za częste dopalanie sadzy, więc ciężko określić tego przyczynę bez specjalistycznej diagnostyki pod okiem mechanika. Pamiętaj, że gdyby się okazało, że filtr cząstek stałych jest winowajcą takiego stanu rzeczy, to należy go wymienić na nowy. Koszty mogą być duże, ale masz możliwość zakupienia tańszego zamiennika lub elementu regenerowanego.

1. Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF - objawy

Poprawnie działający filtr cząstek stałych powinien wypalać się średnio co 400-700 kilometrów. Wiesz już, że gdy wypala się stanowczo za wcześnie i za często, to trzeba sprawdzić kondycję nie tylko DPF-a, ale również pozostałych podzespołów. Jeśli też nie spotkałeś się jeszcze z sytuacją, w której DPF samodzielnie wszedł w stan samoregeneracji, to wypiszemy kilka objawów, abyś mógł rozpoznać proces wypalania sadzy. Przede wszystkim zauważysz zwiększone obroty na biegu jałowym, włączy się tryb ogrzewania szyb, chwilowo silnik pobierze więcej paliwa oraz załączy się wentylator w celu obciążenia jednostki napędowej. Pamiętaj, że nie możesz zgasić pojazdu, ponieważ Twoim zadaniem jest dokończyć wypalanie filtra cząstek stałych.

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF - objawy
Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF - objawy

2. Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne - EGR a częste wypalanie DPF

Zacznijmy od tego, że Diesle nie nadają się na krótkodystansowe jazdy, zwłaszcza gdy w samochodach umieszczone są filtry cząstek stałych. DFP, aby był sprawny, musi być wypalany poza miastem lub na jakiejkolwiek drodze szybkiego ruchu. Trzeba jednak również wspomnieć, że na nieprawidłowe działanie filtra cząstek stałych wpływa zła kondycja silnika, turbosprężarki, EGR i wtryskiwaczy. Najważniejsze jest więc jak najszybciej naprawić usterki, aby nie doprowadzić do znacznie droższych i poważniejszych uszkodzeń.

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 5

Komentarze

darek 2022-12-30 08:32:17

Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, który ma na celu ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery. Częste wypalanie filtra DPF może być spowodowane nieustannie przerywanymi procesami samoregeneracji DPF, co wynika z jazd miejskich, krótkodystansowych. Niestety filtry cząstek stałych potrzebują odpowiednich warunków do wypalania, dlatego najlepiej w tym celu wyjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość jazdy oraz obroty. Ponadto duży wpływ na częste wypalanie filtra DPF mają usterki samego filtra, silnika oraz zupełnie innego podzespołu.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

29 Grudzień 2022

Kiedy należy czyścić DPF?

Kiedy należy czyścić DPF? Filtr cząstek stałych powinieneś czyśc...

29 Grudzień 2022

Co ma w sobie katalizator?

Co ma w sobie katalizator? Katalizator na pierwszy rzut...

21 Grudzień 2022

Jak wypalić DPF 2.0 TDI?

Jak wypalić DPF 2.0 TDI? Jeżeli w ostatnim czasie zauważyłeś niep...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer