Co powoduje częste wypalanie DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF

Częste wypalanie DPF może doprowadzić do uszkodzenia silnika, natomiast trzeba zwrócić uwagę na sprawność innych podzespołów w samochodzie, bo nie tylko duża ilość sadzy i popiołów wpływa na utratę sprawności. Za zbyt częste procedury samooczyszczania filtra cząstek stałych wpływają: usterki w jednostce napędowej, problemy z wtryskiwaczami, uszkodzony zawór EGR czy kolektor ssący. Jeżeli w Twoim samochodzie pojawią się jakieś niepokojące objawy, to należy jak najszybciej je zdiagnozować w serwisie. W przeciwnym razie możesz narazić się na wysokie koszty napraw tudzież zużytych/uszkodzonych części. Dobra rada – nie bagatelizuj zapalonej kontrolki na kokpicie, która informuje o zatkanym filtrze cząstek stałych, ponieważ Twoim obowiązkiem w pierwszej kolejności jest się ich pozbyć metodą wypalania w trasie. Oczywiście czasami efekty po samooczyszczaniu DPF nie są wystarczające, więc w takiej sytuacji trzeba umówić się na wizytę do ASO.

Częste wypalanie filtra DPF - dlaczego tak się dzieje? - Wypalanie DPF co 100 km

Wypalanie filtra cząstek stałych co 100 kilometrów nie jest na pewno zdrowym objawem. Prawdopodobnie z Twoim DPF-em dzieje się coś niedobrego albo doszło do uszkodzenia innego podzespołu. Sam nic nie zrobisz, dlatego pozostaje Ci jedynie skontaktować się z fachowcem. Zarówno usterki w filtrze DPF, jak i w jednostce napędowej mogą być odpowiedzialne za częste dopalanie sadzy, więc ciężko określić tego przyczynę bez specjalistycznej diagnostyki pod okiem mechanika. Pamiętaj, że gdyby się okazało, że filtr cząstek stałych jest winowajcą takiego stanu rzeczy, to należy go wymienić na nowy. Koszty mogą być duże, ale masz możliwość zakupienia tańszego zamiennika lub elementu regenerowanego.

Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - Wypalanie DPF - objawy

Poprawnie działający filtr cząstek stałych powinien wypalać się średnio co 400-700 kilometrów. Wiesz już, że gdy wypala się stanowczo za wcześnie i za często, to trzeba sprawdzić kondycję nie tylko DPF-a, ale również pozostałych podzespołów. Jeśli też nie spotkałeś się jeszcze z sytuacją, w której DPF samodzielnie wszedł w stan samoregeneracji, to wypiszemy kilka objawów, abyś mógł rozpoznać proces wypalania sadzy. Przede wszystkim zauważysz zwiększone obroty na biegu jałowym, włączy się tryb ogrzewania szyb, chwilowo silnik pobierze więcej paliwa oraz załączy się wentylator w celu obciążenia jednostki napędowej. Pamiętaj, że nie możesz zgasić pojazdu, ponieważ Twoim zadaniem jest dokończyć wypalanie filtra cząstek stałych.

Wypalanie DPF – objawy

Co psuje filtry DPF? Powodów ich zużywania się jest wiele, a naprawy niestety są kosztowne - EGR a częste wypalanie DPF

Zacznijmy od tego, że Diesle nie nadają się na krótkodystansowe jazdy, zwłaszcza gdy w samochodach umieszczone są filtry cząstek stałych. DFP, aby był sprawny, musi być wypalany poza miastem lub na jakiejkolwiek drodze szybkiego ruchu. Trzeba jednak również wspomnieć, że na nieprawidłowe działanie filtra cząstek stałych wpływa zła kondycja silnika, turbosprężarki, EGR i wtryskiwaczy. Najważniejsze jest więc jak najszybciej naprawić usterki, aby nie doprowadzić do znacznie droższych i poważniejszych uszkodzeń.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Paweł
star star star star star
Wystawiono 3 miesiące temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Mam pacjenta z zapchanym filtrem. Częste wypalanie, ciemny dym - typowy objaw. Prawdopodobnie przez turbo, które wywaliło mi olej. Czy da się to wyczyścić? Jaki czas/kwota? Pacjent to opel meriva 2006 rok...pozdrawiam!
darek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych jest elementem układu wydechowego, który ma na celu ograniczenie emisji szkodliwych zanieczyszczeń do atmosfery. Częste wypalanie filtra DPF może być spowodowane nieustannie przerywanymi procesami samoregeneracji DPF, co wynika z jazd miejskich, krótkodystansowych. Niestety filtry cząstek stałych potrzebują odpowiednich warunków do wypalania, dlatego najlepiej w tym celu wyjechać na drogę szybkiego ruchu, zwiększyć prędkość jazdy oraz obroty. Ponadto duży wpływ na częste wypalanie filtra DPF mają usterki samego filtra, silnika oraz zupełnie innego podzespołu.

Popularne wpisy

28 Grudzień 2020

SCR Adblue

SCR i AdBlue od kilku lat stanowią nieodłączny element każdego samochodu wyposażonego w wysokoprężne silniki Diesla. SCR – co to jest i na czym polega jego działanie? Już odpowiadamy. ...