Dlaczego filtr DPF wypala się tak często?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Dlaczego filtr DPF wypala się tak często?

Najprawdopodobniej za częste wypalanie filtra cząstek stałych odpowiadają albo problemy z samochodem (nieszczelność układu dolotowego, niesprawna turbina i inne elementy), albo nadmiar popiołów i sadzy wewnątrz podzespołu. Dodatkowo złe odczytywanie parametrów może być spowodowane uszkodzeniem czujnika różnicy ciśnień. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest normalnym procesem oczyszczającym ich z nagromadzonej sadzy, jednak istotne jest, aby cała procedura odbyła się od początku do końca bez przerywania jej. Filtry: suchy DPF i mokry FAP powinny wypalać się po przebiegu od 400 do 700 kilometrów, a jeżeli chce wypalać się o wiele wcześniej, to warto zdiagnozować go w serwisie i znaleźć przyczynę problemu. Pamiętaj, że poprawna praca filtra cząstek stałych jest uzależniona również od Twojego stylu jazdy.

Częste wypalanie DPF – przyczyny - Częste wypalanie DPF po regeneracji

Jeżeli masz problem z częstym wypalaniem DPF po regeneracji, to być może nie zostały dobrze usunięte zanieczyszczenia lub nie został dobrze wysuszony po myciu hydrodynamicznym. Ponadto duży wpływ na częste wypalania filtra cząstek stałych mają wspomniane też wcześniej usterki w pojeździe, które wymagają naprawy/wymiany. Poza tym, jeśli nie zwracasz uwagi na jakość tankowanego przez Ciebie paliwa oraz oleje silnikowe, jest duże prawdopodobieństwo, że wewnątrz podzespołu powstaje problematyczny popiół siarczanowy, którego nie wypalisz. Gdy tego popiołu będzie za dużo w filtrze, to sterownik silnika będzie domagać się częstego samooczyszczania, co jest niekorzystne dla silnika.

1. Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - DPF wypala się codziennie

Producenci konkretnych modeli i marek samochodów ustalili indywidualne wskazówki odnośnie prawidłowej eksploatacji, dlatego warto zajrzeć do instrukcji obsługi auta i sprawdzić, co ile DPF / FAP powinien się wypalać. Na pewno nie będzie zdrowym objawem, gdy zacznie się wypalać po przejechaniu zaledwie 200 kilometrów. W przypadku, gdy Twój DPF wymaga codziennego wypalania, najlepiej natychmiast zwrócić się o pomoc do serwisu, ponieważ dużo czynników może na to wpływać.

2. Nieszczęsny DPF - częste wypalanie - Fiat Croma 2005 - DPF wypala się co 100 km

Jednym z najczęściej występujących objawów awarii filtra cząstek stałych jest częste wypalanie, co może być spowodowane poruszaniem się wyłącznie po krótkich odcinkach, ponieważ w ten sposób utrudniasz jego pracę i nie stwarzasz mu potrzebnych warunków do samoregeneracji. Nie zwlekaj z wizytą w serwisie, bo może masz uszkodzony jakiś inny element, który źle oddziałuje na filtr DPF. Jeżeli nie, to możliwe, że będzie potrzebna specjalistyczna regeneracja podzespołu albo nawet jego wymiana w wyniku zużycia.

DPF wypala się co 100 km

3. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?

Wypalanie zarówno w trasie, jak i na postoju może trwać kilka lub kilkanaście minut, w zależności od ilości zanieczyszczeń, a także od samochodu. Uczulamy, aby nie wyłączać silnika, jeśli nie upewnisz się, że procedura samooczyszczania ukończyła się w całości. Objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: spadek mocy i osiągów silnika, kontrolki odpowiadające za filtr oraz silnik (check engine), kłopoty z działaniem turbosprężarki, wzmożone dymienie z układu wydechowego.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marecki
star star star star star
Wystawiono 7 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam.W moim mitsubishi outlander 2012 2.2 175km często dochodzi do wypalania dpfu,jest to dość męczące bo dym uchodzi spod maski jakby coś się wewnątrz paliło.Dodam ze auto robi trasy do pracy około120km dziennie.Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem.Prosze o pomoc na maila mareckiyo@interia.pl
Greck
star star star star star
Wystawiono 10 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Hilux od nowości wypalał się co 300 km. Teraz ma przebieg 4000 tys.i wypala się co 100 km serwis rozkłada ręce</p>
marcinek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
mam służbowe ducato 3.0 180 i wypala sie po 180 km kopci zanieczyszczenia idą do kabiny auto ma niecałe 500 tys przebiegu
Pablo
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) w samochodach z silnikami diesla jest podatny na zapchanie się, co może prowadzić do jego wypalenia się. Wpływ na to może mieć np.: • Nieodpowiednie użytkowanie samochodu: jeśli samochód jest głównie użytkowany w mieście lub na krótkich dystansach, może to prowadzić do zwiększonego zapylenia filtra i konieczności jego częstszego wyczyszczenia lub wymiany. • Niskiej jakości paliwo: jeśli samochód jest tankowany paliwem o niskiej jakości, może to prowadzić do zwiększonego zużycia oleju napędowego i większej emisji spalin, co z kolei może prowadzić do zapchania się filtra. • Nieodpowiednia konserwacja samochodu: brak odpowiedniej konserwacji samochodu, takiej jak wymiana oleju i filtrów w odpowiednim czasie, może prowadzić do uszkodzenia silnika i innych układów, co w konsekwencji może prowadzić do wypalenia się DPF. • Usterki silnika: niektóre usterki silnika, takie jak nieszczelność lub niedrożność układu dolotowego powietrza, mogą prowadzić do nieprawidłowego spalania paliwa i zwiększonej emisji spalin, co z kolei może prowadzić do wypalenia się filtra DPF.
Wiktor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak diesel jest użytkowany w nieprawidłowy sposób to i filtr się zapycha i często wymusza wypalanie. Warto zrobić diagnostykę i sprawdzić drożność filtra.
Antoni
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie musiałem nigdy martwić się o zbyt częste wypalanie się filtra DPF i mam nadzieję, że nie będę musiał. Z moim wszystko gra
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem, że częste wypalanie filtra Dpf może stanowić problem. Teraz już wiem, warto było to przeczytać.
Stachu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
JESZCZE (NA SZCZĘŚCIE) NIE MIAŁEM TAKIEGO PROBLEMU, ŻEBY DPF SIĘ CHCIAŁ ZA CZĘSTO WYPALAĆ, ALE WARTO BYŁO PRZECZYTAĆ TEN WPIS

Popularne wpisy