Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najprawdopodobniej za częste wypalanie filtra cząstek stałych odpowiadają albo problemy z samochodem (nieszczelność układu dolotowego, niesprawna turbina i inne elementy), albo nadmiar popiołów i sadzy wewnątrz podzespołu. Dodatkowo złe odczytywanie parametrów może być spowodowane uszkodzeniem czujnika różnicy ciśnień. Wypalanie filtrów cząstek stałych jest normalnym procesem oczyszczającym ich z nagromadzonej sadzy, jednak istotne jest, aby cała procedura odbyła się od początku do końca bez przerywania jej. Filtry: suchy DPF i mokry FAP powinny wypalać się po przebiegu od 400 do 700 kilometrów, a jeżeli chce wypalać się o wiele wcześniej, to warto zdiagnozować go w serwisie i znaleźć przyczynę problemu. Pamiętaj, że poprawna praca filtra cząstek stałych jest uzależniona również od Twojego stylu jazdy.
Częste wypalanie DPF – przyczyny - Częste wypalanie DPF po regeneracji
Jeżeli masz problem z częstym wypalaniem DPF po regeneracji, to być może nie zostały dobrze usunięte zanieczyszczenia lub nie został dobrze wysuszony po myciu hydrodynamicznym. Ponadto duży wpływ na częste wypalania filtra cząstek stałych mają wspomniane też wcześniej usterki w pojeździe, które wymagają naprawy/wymiany. Poza tym, jeśli nie zwracasz uwagi na jakość tankowanego przez Ciebie paliwa oraz oleje silnikowe, jest duże prawdopodobieństwo, że wewnątrz podzespołu powstaje problematyczny popiół siarczanowy, którego nie wypalisz. Gdy tego popiołu będzie za dużo w filtrze, to sterownik silnika będzie domagać się częstego samooczyszczania, co jest niekorzystne dla silnika.
1. Jak często powinien wypalać się filtr DPF? - DPF wypala się codziennie
Producenci konkretnych modeli i marek samochodów ustalili indywidualne wskazówki odnośnie prawidłowej eksploatacji, dlatego warto zajrzeć do instrukcji obsługi auta i sprawdzić, co ile DPF / FAP powinien się wypalać. Na pewno nie będzie zdrowym objawem, gdy zacznie się wypalać po przejechaniu zaledwie 200 kilometrów. W przypadku, gdy Twój DPF wymaga codziennego wypalania, najlepiej natychmiast zwrócić się o pomoc do serwisu, ponieważ dużo czynników może na to wpływać.
2. Nieszczęsny DPF - częste wypalanie - Fiat Croma 2005 - DPF wypala się co 100 km
Jednym z najczęściej występujących objawów awarii filtra cząstek stałych jest częste wypalanie, co może być spowodowane poruszaniem się wyłącznie po krótkich odcinkach, ponieważ w ten sposób utrudniasz jego pracę i nie stwarzasz mu potrzebnych warunków do samoregeneracji. Nie zwlekaj z wizytą w serwisie, bo może masz uszkodzony jakiś inny element, który źle oddziałuje na filtr DPF. Jeżeli nie, to możliwe, że będzie potrzebna specjalistyczna regeneracja podzespołu albo nawet jego wymiana w wyniku zużycia.
3. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Wypalanie zarówno w trasie, jak i na postoju może trwać kilka lub kilkanaście minut, w zależności od ilości zanieczyszczeń, a także od samochodu. Uczulamy, aby nie wyłączać silnika, jeśli nie upewnisz się, że procedura samooczyszczania ukończyła się w całości. Objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: spadek mocy i osiągów silnika, kontrolki odpowiadające za filtr oraz silnik (check engine), kłopoty z działaniem turbosprężarki, wzmożone dymienie z układu wydechowego.
Komentarze