Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Płyn AdBlue jest to specjalny roztwór składający się dokładnie z 32,5% mocznika oraz z 67.5% wody destylowanej i aplikuje się go do katalizatora SCR w celu powstania reakcji chemicznej pod wpływem wysokiej temperatury i dzięki temu powstaje amoniak, który reagując z NOx, rozkłada szkodliwe tlenki azotu na wodę oraz lotny azot. Każdy użytkownik diesla z układem SCR w pojeździe musi pamiętać, że płyn można stosować do roku i jeśli termin ten upłynie, to lepiej kupić nowy. Istotne jest także, aby przechowywać go w odpowiednio zacienionym miejscu, ponieważ wystawiając go na bardzo niską pogodę, może zamarznąć, a znów, gdy jest bardzo gorąco, to może utracić swoje właściwości. Układ selektywnej redukcji katalitycznej nie będzie działać bez AdBlue, więc widząc, że jest już niski poziom cieczy w zbiorniku, należy jak najszybciej go uzupełnić.
1. Odpowiadamy, co się stanie, jak zabraknie AdBlue
Jeśli zignorujesz sygnały ostrzegawcze o niskim poziomie płynu, to możesz spodziewać się:
• utraty mocy silnika o nawet 40 procent, co będzie bardzo dla Ciebie wyczuwalne;
• komputer sterujący jednostką napędową może nagle zablokować możliwość uruchomienia go, więc dopiero po dolaniu płynu silnik na nowo zacznie pracować.
W sytuacji, w której użytkownik będzie jeździć, dopóki zbiornik nie zostanie całkowicie opróżniony, to:
• silnik wejdzie w tryb awaryjny i uruchomienie go będzie możliwe dopiero po uzupełnieniu płynu, co może też spowodować zagrożenie dla Ciebie i innych uczestników ruchu, zwłaszcza gdy pojazd zatrzyma się na środku.
Twoim obowiązkiem jest jak najszybszy zakup płynu i wlanie go do zbiornika, aby przywrócić pracę silnika.
2. AdBlue - do jakich samochodów się go stosuje?
Auta, które w większości spełniają normę emisji spalin (EURO VI), posiadają AdBlue i są to marki: VW, Skoda, Seat, Audi. Citroen, Peugeot, Renault, Jaguar, Mercedes oraz BMW.
Odpowiadamy, ile na rezerwie AdBlue możesz przejechać
Zacznijmy może od tego, że zwlekanie z uzupełnieniem płynu może być bardzo ryzykowne. Komputer pokładowy, gdy tylko będzie coraz mniej AdBlue, da znać w postaci sygnału ostrzegawczego i możesz od pojawienia się tej pierwszej kontrolki przejechać jeszcze kilka tysięcy kilometrów, jednak lepiej, abyś od razu zajął się uzupełnieniem płynu, ponieważ silnik w każdej chwili może rozpocząć pracę w trybie awaryjnym.
Komentarze