Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Ten rodzaj katalizatora jest połączeniem reaktorów katalitycznych utleniających i redukujących, a kiedyś występowały one osobno. Wspomniany konwerter utleniający ma za zadanie, jak sama nazwa wskazuje utleniać węglowodory, CO a katalizator redukujący niweluje szkodliwe NOx. Pamiętaj, że te informacje dotyczą katalizatora znajdującego się w autach z silnikiem benzynowym. W dieslu zaś jest konwerter katalityczny utleniający, który wspomagany jest dodatkowo filtrem cząstek stałych. Reaktor katalityczny trójfunkcyjny nie może być umieszczony w autach z silnikiem wysokoprężnym, bo nie mógłby działać prawidłowo. Aktualnie w nowoczesnych pojazdach może być wmontowanych nawet kilka katalizatorów na raz.
Katalizator trójdrożny - zastosowania i budowa - Katalizator trójfunkcyjny
Sam w sobie katalizator ma obowiązek oczyszczania spalin z szkodliwych gazów wydechowych, a zadaniem katalizatora trójdrożnego / trójfunkcyjnego jest utlenianie węglowodorów oraz tlenków węgla do powstania pary wodnej i dwutlenku węgla. Reaktor katalityczny redukujący, który jest połączony w jeden katalizator z utleniającym, odpowiedzialny jest za zredukowanie tlenków azotu i przekształcenia ich w azot i tlen. Wyłącznie auta z benzyną posiadają ten typ konwertera katalitycznego.
Katalizator – do czego służy i czy powoduje problemy? - Katalizator trójdrożny - cena
Do czego służy katalizator – już wiesz, dlatego skupimy się na potencjalnie pojawiających się problemów. Jak najbardziej katalizatory mogą się uszkodzić, zwłaszcza gdy są one już mocno wyeksploatowane albo, gdy temperatura podzespołu osiągnęła zbyt wysoką temperaturę. Dodatkowo gwałtowna zmiana temperatur też mu nie sprzyja (wjechanie w kałuże) tudzież mocniejsze uderzenie o np. krawężnik. Jeśli chodzi o koszt za nowy podzespół, to ceny będą bardzo podobne do katalizatorów pasujących do silników dieslowych.
Budowa, działanie i rodzaje katalizatorów - Brak katalizatora a przegląd okresowy auta
Budowa katalizatorów ze względu na zastosowany materiał: ceramiczny (przekrój kwadratowy) i metalowy (przekrój trójkątny / trapezowy).
Budowa reaktorów katalitycznych ze względu na funkcję:
-
redukujący (niweluje tlenki azotu) – jest on częścią katalizatora trójfunkcyjnego;
-
utleniający (redukuje tlenki węgla i węglowodorów) – stosowny jest w dieslu, redukuje również cząstki PM;
-
trójdrożny (utlenia tlenki węgla i węglowodory i redukuje tlenki azotu) – stosowany w benzynie.
Przegląd pojazdu bez obecności reaktora katalitycznego w samochodzie nie przejdziesz pozytywnie przeglądu technicznego.
Co to jest katalizator (konwerter lub reaktor katalityczny)? - Brak katalizatora – skutki
Brak katalizatora może być poważny w skutkach, ponieważ pojazd w każdej chwili może utracić homologację, otrzymasz mandat, przegląd techniczny może być utrudniony, a moc silnika może znacznie się pogorszyć.
Po raz kolejny wyjaśniamy, że katalizator służy do oczyszczania spalin przed wydostaniem się ich do atmosfery. Ten podzespół pamiętaj, że wymaga poprawnego eksploatowania i regeneracji, aby wydłużyć jego działanie.
Komentarze