Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Brak płynu AdBlue albo jego minimalna ilość w zbiorniku może doprowadzić do uszkodzenia silnika, tak więc, gdy zauważysz na kokpicie kontrolkę, to jak najszybciej powinieneś ten płyn uzupełnić. Ponadto układ SCR bez niego nie będzie działać prawidłowo. Zadaniem AdBlue jest wyeliminowanie w 90% szkodliwych tlenków azotu, aby zahamować ich wydostawanie się do atmosfery. Płyn ten nie powinien być tankowany do pełna, gdyż występuje ryzyko rozlania na inne elementy w pojeździe. Pamiętaj również o tym, że przez nieodpowiednią eksploatację auta może dojść do uszkodzenia systemu AdBlue i konieczna będzie wtedy wizyta w serwisie. Niestety koszty napraw lub wymian wymaganych części są naprawdę wysokie.
Kupiłeś auto potrzebujące AdBlue? Oto, co powinieneś wiedzieć - Czy AdBlue jest szkodliwe dla zdrowia?
W składzie AdBlue jest 32,5% mocznika i 67,5% wody demineralizowanej. Płyn ten nie jest szkodliwy ani dla zdrowia, ani dla środowiska, natomiast po kontakcie z metalowymi elementami w pojeździe grozi powstaniem korozji. Jeśli zabraknie go w zbiorniczku, nie powinieneś jeździć autem, ponieważ doprowadzi to do uszkodzenia jednostki napędowej. AdBlue występuje w samochodach, w których zamontowano układ Selektywnej redukcji katalitycznej, a jego głównym zadaniem jest usunięcie tlenków azotu ze spalin. Dystrybutory z AdBlue są łatwo dostępne na stacjach i nie są kosztowne. Zakłada się, że litr płynu wystarczy na przejechanie około 1000-2000 kilometrów.
Czy można i czy warto usunąć z auta system dozowania płynu AdBlue? - Uszkodzony system AdBlue
AdBlue jest trochę znienawidzone przez kierowców pojazdów ciężkich, ponieważ ryzyko awarii jest o wiele większe niż w samochodach osobowych. System ten jest niestety tak skonfigurowany, że w przypadku jakiejś awarii poruszanie się autem jest uniemożliwione i trzeba oddać auto do serwisu. Płyn w zimie może zamarznąć, a po odmrożeniu traci niestety swoje właściwości. Lepiej też nie wozić AdBlue w bagażniku, zwłaszcza że dostęp do niego jest bezproblemowy. Nie zalecamy go fizycznie usuwać ani programowo dezaktywować, ponieważ narazisz się na różnego rodzaju kary. W Austrii i w Niemczech jest to szczególnie kontrolowane, dlatego bądź ostrożny.
AdBlue. Czy należy się go bać? - Czy AdBlue się starzeje?
AdBlue powinieneś przechowywać w zacienionych miejscach (np. w piwnicy). Jego termin ważności upływa po roku, nawet gdy jest szczelnie zamknięty w opakowaniu. Ponadto nie wystawiaj go na wysokie temperatury i na mrozy. Stosując się do zasad prawidłowej eksploatacji, ryzyko pojawienia się jakiejś usterki jest minimalne.
Komentarze