Czy auto pojedzie bez DPF? - DPF a środowisko

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtra cząstek stałych

Tak, auto pojeździ bez DPF, ale nie wiadomo jak długo. Bądź więc świadomy, że poruszanie się pojazdem z brakującym filtrem cząstek stałych może przynieść Ci wiele problemów, tj.: mandat, negatywny wynik z przeprowadzonego badania technicznego, odholowanie auta na koszt właściciela oraz zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Wielu użytkowników Diesli pozbywa się filtra DPF, chcąc zaoszczędzić. Niestety jest to źle rozumiane, ponieważ kiedy DPF jest odpowiednio eksploatowany i czyszczony, to nie sprawia problemów i też nie podwyższa kosztów utrzymania samochodu. Jeżeli więc w Twoim aucie jest filtr cząstek stałych, to przepal raz na jakiś czas ten podzespół w trasie, użyj środka czyszczącego filtr DPF i dostosuj się do pozostałych zaleceń producenta. Spełniając te wszystkie warunku, możesz mieć pewność, że kłopoty z DPF pojawią się znacznie później i będą one wynikiem zużycia, a nie zaniedbania.

Co, jeśli auto nie ma DPF?

Jeżeli w pojeździe brakuje filtra cząstek stałych DPF, to nie spełnia on warunków homologacji i tak naprawdę powinien zostać wykluczony z ruchu drogowego. W przypadku kontroli drogowej istnieje prawdopodobieństwo, że dostaniesz mandat i zostaniesz skierowany na badanie techniczne. Jeśli kupiłeś auto z wyciętym DPF i nie wiedziałeś o tym wcześniej, to pomimo tego nie unikniesz konsekwencji. Pamiętaj, że jazda bez DPF w Niemczech czy w Austrii jest bardzo ryzykowna i kary grzywny są o wiele wyższe niż w Polsce. Zatem, jeśli masz problem z filtrem cząstek stałych, to oddaj go na sprawdzenie i czyszczenie do ASO.

Czy auto przejdzie przegląd bez DPF?

Filtr cząstek stałych z samochodu osobowego

Przejście przeglądu technicznego z pozytywnym wynikiem i jednocześnie z brakującym filtrem cząstek stałych może być bardzo utrudnione, a niekiedy nawet niemożliwe. Jeśli trafisz na diagnostę, który zwraca szczególną uwagę na jakość spalin, dokonuje ich analizy, to sprawdzane auto bez DPF okaże się dla Ciebie sporym problemem. Właściwie to diagności mają obowiązek zabierać dowody rejestracyjne aut, jeżeli brakuje w nich filtra cząstek stałych. W takich sytuacjach właściciele pojazdów muszą zakupić nowy lub regenerowany podzespół, należy go zamontować i zaadaptować w sterowniku jednostki napędowej (w tym pomoże Ci fachowiec z serwisu) i dopiero wtedy możesz z powrotem udać się do Stacji Kontroli Pojazdów. Warto jednak wiedzieć, że jeśli masz auto fabrycznie bez DPF, to przegląd będzie formalnością.

Czy po usunięciu DPF auto mniej pali?

Auto po usunięciu filtra cząstek stałych faktycznie mniej pali. Ma to związek z łatwiejszym przepływem spalin i dodatkowo sterownik silnika nie inicjuje regeneracji DPF. Czy jednak warto usuwać filtr DPF i czy w ogóle można jeździć bez DPF? Nie, ponieważ właścicielowi takiego samochodu grożą poważne konsekwencje. Usunięcie DPF – wady i zalety – niestety więcej jest wad niż zalet, dlatego, zamiast pozbywać się filtra cząstek stałych, umów się na diagnostykę oraz regenerację do zaufanego serwisu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy