Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak najbardziej czyszczenie filtra cząstek stałych jest pomocne, ponieważ podzespół odzyskuje drożność, parametry oraz właściwości niezbędne do swojej pracy. Warto jednak wiedzieć, że tak się stanie dopiero wtedy, gdy DPF/FAP trafi do odpowiedniego serwisu, w którym czyści się ten element nowoczesnymi i bezpiecznymi technikami. Jak często czyścić filtr DPF? Jeśli chodzi o regenerację mechaniczną, to dobrze byłoby tak raz w roku. W naszej ocenie jedną z najlepszych metod regeneracji filtra DPF jest mycie hydrodynamiczne. Ten sposób czyszczenia pozwala pozbyć się z wnętrza podzespołu 100% zanieczyszczeń wraz z popiołem. Niestety pozostałe metody, które są oferowane przez serwisy, nie mają takiej możliwości. Ponadto czyszczenie filtra cząstek stałych jest obowiązkowe z prawnego punktu widzenia.
Ile wytrzyma DPF po czyszczeniu?
Bez problemu filtr cząstek stałych po regeneracji powinien popracować przez około 200 tysięcy kilometrów. Zakładamy, że właściciele samochodów, którzy choć raz oddawali do czyszczenia DPF, wiedzą, że tylko stosowanie się do zaleceń pozwoli utrzymać podzespół w dobrej kondycji przez dłuższy czas. Staraj się:
-
uzupełniać dobrej jakości paliwo,
-
stosować niskopopiołowe oleje (low SAPS),
-
wypalać DPF/FAP co kilka dni w trasie,
-
dbać o sprawność pozostałych podzespołów (silnika, turbo, wtryski),
-
wlewaj płyn Eolys, jeśli pojazd ma filtr FAP.
Ile kosztuje wyczyszczenie filtra DPF?
Cena jest bardzo różna, ponieważ do czyszczenia DPF możesz użyć preparatu za kilkadziesiąt złotych, wypalić filtr DPF w serwisie za około 200 albo zdecydować się na mycie wodne pod ciśnieniem, którego koszt zazwyczaj wynosi około 500 złotych. Ponadto musisz wiedzieć, że cena regeneracji podzespołu ulegnie zmianie, jeśli będziesz korzystać z usług nieautoryzowanego serwisu, a także w zależności od lokalizacji. Tak czy inaczej, jeśli jeszcze zwlekasz z umówieniem się na diagnostykę oraz czyszczenie filtra cząstek stałych, to niepotrzebnie, ponieważ za nieduże pieniądze ten podzespół odzyska pełną sprawność. Chcemy także odwieść Cię od pomysłu przebijania filtra DPF, gdyż jest to niezgodne z prawem. Przepływające spaliny nie będą filtrowane, więc wraz z toksycznymi związkami wydostaną się do atmosfery. Oznacza to również, że pojazd przestanie spełniać warunki homologacji.
Co się dzieje, gdy jest zapchany DPF?
Zdecydowanie jest to zauważalne w pracy jednostki napędowej. Ponadto zatkany filtr DPF grozi zatarciem się silnika, przez utratę odpowiednich właściwości smarnych. Dzieje się tak, dlatego że duża ilość zanieczyszczeń przeszkadza w swobodnym wydostaniu się spalin na zewnątrz. Gazy wymuszają większe zużycia paliwa, rozrzedzając przy tym olej silnikowy. Zwróć uwagę, jak często wypala się filtr DPF w Twoim samochodzie, ponieważ mocno zanieczyszczony DPF będzie Ci dawać notorycznie sygnały, wyświetlającą się kontrolką na desce rozdzielczej auta.
Komentarze