Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli Twój DPF wypala się już po 150 czy 250 kilometrach, nie jest to zdrowy objaw i należy jak najszybciej zwrócić się o pomoc w diagnostyce stanu podzespołu do serwisu, ponieważ jest możliwość, że przyczyną tego może okazać się zużycie. Problem zapchanego filtra cząstek stałych, który może powodować częste wypalanie DPF w VW oraz innych modelach samochodów, trzeba bardzo szybko zlikwidować, bo być może za duża ilość sadzy i popiołu znajduje się na kanalikach filtrujących. Jeżeli już okaże się, że podzespół nadaje się do regeneracji, zostanie w końcu udrożniony, więc właściwie kłopot powinien zniknąć. W przypadku, gdy po ponownym montażu w dalszym ciągu sterownik silnika będzie inicjował próby wypalania DPF, to może oznaczać, że nadaje się on już wyłącznie do wymiany.
1. Nie lekceważ kontrolki wypalania DPF!
Kontrolka to taka dioda ostrzegawcza, pojawiająca się na komputerze pokładowym z informacją, że Twój filtr DPF znajdujący się w układzie wydechowym wymaga samooczyszczania, które powinieneś się podjąć. Nic nie da Ci pozytywnego zbagatelizowanie takiego ostrzeżenia, ponieważ pojawi się problem już nie tylko z samym filtrem, ale również z innymi podzespołami i odbije się to na komforcie i bezpieczeństwie jazdy. Dlatego, jeśli wspomniana kontrolka się pojawi, rozpocznij wypalanie. Do Ciebie należy wybór czy chcesz przeprowadzić regenerację aktywną, czy pasywną, ponieważ do wypalania sadzy w trasie potrzebne są odpowiednie warunki.
2. Wypalanie DPF - jakie obroty mam ustawić?
Przede wszystkim zapoznaj się z zaleceniami producenta, bo tam znajdziesz wszystkie informacje dotyczące Twojego konkretnego modelu samochodu. Z reguły jednak wymagane jest podwyższenie obrotów do 3,5 tys. na minutę, aby zwiększyć temperaturę spalin.
3. Wypalanie DPF | Cena wykonania w serwisie
Wypalanie filtra cząstek stałych w serwisie jest praktycznie takie samo, jak przeprowadzenie regeneracji aktywnej. Koszt to około 300 złotych w ASO, natomiast w zwykłym warsztacie około 100 złotych. Nie do końca jest ta metoda polecana, ponieważ trzeba pamiętać o wymianie oleju tuż po ukończonym procesie wypalania.
Czy można przewidzieć dokładny czas, ile trwa wypalanie DPF na postoju?
Teoretycznie proces ten może trwać nawet do 30 minut, jeżeli filtr jest tak mocno zanieczyszczony sadzą.
Nie da się jednak podać dokładnego czasu, ponieważ każdy filtr w konkretnym samochodzie jest inny i wypala się w swoim tempie.
Komentarze