Czy diesel bez DPF dymi?- Powiedzmy sobie prawdę!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracownia regeneracji filtrów DPF

Sprawny Diesel dymi umiarkowanie, nawet kiedy usunięty został filtr DPF. Jeśli niesprawne są inne części w samochodzie np. wtryskiwacze, dymienie oczywiście będzie dużo intensywniejsze. Wydobywająca się sadza z wydechu pojazdu z jednostką napędową diesla to niedopalone paliwo, uboczny produkt niezupełnego procesu spalania. Brak tego podzespołu w aucie niesie za sobą spore konsekwencje zarówno dla kierowcy w postaci mandatu czy zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu, ponieważ jest obowiązkowym wyposażeniem każdego samochodu, jak i znacząco wpływa na zanieczyszczanie naszego środowiska. Filtr DPF ma na celu eliminację wydobywających się podczas eksploatacji pojazdu zanieczyszczeń, dlatego jest tak ważnym i nieodłącznym elementem wyposażenia pojazdu.

Czy Diesel zawsze dymi?

Tak naprawdę każdy diesel dymi, zwłaszcza pod wpływem pracy pod znacznym obciążeniem. Obowiązująca norma emisji spalin wprowadziła obowiązkowe elementy wyposażenia pojazdu jak katalizatory i filtry DPF, dzięki którym auta są w stanie przestrzegać wymaganej jakości i ilości emitowanych zanieczyszczeń. Na dymienie wpływ ma jednak kilka czynników takich jak obecność i sprawność filtra cząstek stałych, sprawność układu wtryskowego czy pompy wysokiego ciśnienia. Im prawidłowiej zachodzi proces spalania, tym sadzy będzie w spalinach mniejsza ilość, a im proces przebiega niedokładniej, najczęściej z powodu zużycia eksploatacyjnego DPF, tym sadzy będzie więcej. Po zaobserwowaniu zwiększonej emisji dymu w dieslu warto udać się do sprawdzonego serwisu samochodowego, w celu zdiagnozowania przyczyny dymienia.

Jaki dym powinien lecieć z Diesla?

Serwisowa regeneracja filtra DPF

Spaliny w nowszych, pełnosprawnych samochodach z silnikiem diesla powinny być bezbarwne. Jakikolwiek inny kolor np. biały dym, czarny czy niebieski wydobywający się z układu wydechowego praktycznie zawsze jest objawem wystąpienia usterki i powinien zwrócić od razu naszą uwagę. Kolor wydobywającego się dymu wskazuje kierunek poszukiwania usterki. Niezwłocznie należy zgłosić się do mechanika, bo im szybsza będzie nasza reakcja, tym bardziej zminimalizujemy skalę uszkodzenia jednostki napędowej w naszym samochodzie, co z pewnością przełoży się na koszty naprawy.

Czy auto musi mieć DPF?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd wyposażony w silnik wysokoprężny musi posiadać filtr DPF. Pojazd pozbawiony filtra cząstek stałych nie spełnia obowiązujących norm emisji spalin, nie przejdzie przeglądu technicznego oraz nie zostanie dopuszczony do udziału w ruchu drogowym. Za jazdę bez tego podzespołu grożą niemałe konsekwencje w postaci wysokiego mandatu drogowego lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. Filtr DPF ma za zadanie eliminować zanieczyszczenia związane z eksploatacją pojazdu do środowiska, dlatego bardzo ważne jest jego posiadanie, jak i regularna kontrola jego stanu, co wpływa na prawidłowe jego funkcjonowanie.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

12 stycznia 2021

Czy można jechać z zapchanym DPF?

Pytanie o to, czy można jechać z zapchanym filtrem DPF, pojawia się regularnie w naszej warsztatowej praktyce, a gdy mówimy, że to nie jest dobry pomysł i najlepiej jak najszybciej wyczyścić filtr, niejednokrotnie spotyka się to z niezrozumieniem ze strony. ...