Czy filtr DPF jest obowiązkowy? – Przekonaj się, co mówi prawo!

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Posiadane filtra cząstek stałych jest bezwzględnie obowiązkowe. Brak filtra DPF w wielu krajach europejskich jest surowo karane. W Niemczech mandat wynosi około 3500 Euro. W Polsce poruszanie się samochodem bez filtra zagrożone jest karą pieniężną w wysokości od 1500 do 5000 złotych.  Kierowca, który został złapany na poruszaniu się samochodem bez filtra DPF nie tylko dostanie mandat. Będzie też musiał zapłacić za holowanie auta, jak i kupno nowego filtra cząstek stałych, który w zależności od modelu samochodu może kosztować od 2tys. do nawet 16 tys. złotych.

Czy da się jeździć bez DPF w samochodzie?

Jazda bez filtra cząstek stałych jest możliwa, choć bardzo ryzykowna. Szacuje się, że połowa aut z lat 2009 – 2014 jeździ bez filtra DPF. Od kiedy filtr cząstek stałych jest obowiązkowy, kary za brak tego podzespołu stały się bardzo duże, ale niewiele kierowców się tym przejmuje. Bez specjalistycznych urządzeń, nie ma jak sprawdzić, czy auto ma DPF. Jednak, jeśli dojdzie do ujawnienia jego braku w twoim samochodzie, musisz liczyć się z karą pieniężną, na którą składać się będzie mandat, holowanie, zakup nowego filtra oraz jego montaż. Drugą kwestią jest sprawność samochodu. Po usunięciu filtra cząstek stałych musisz być gotowy na pojawienie się usterek w innych podzespołach. Takim działaniem narażasz silnik, turbosprężarkę, jak i cały układ zasilania silnika. Bądź też gotowy na to, że najpewniej nie uda ci się przejść badania technicznego.

Czy auto bez DPF dymi?

Czy samochód bez filtra cząstek stałych dymi?

Po usunięciu filtra DPF samochód zaczyna dymić. Powodem tego jest  brak elementu hamującego emisję cząstek stałych. Najlepiej będzie ci zaobserwować dym podczas obciążania silnika. Spaliny, jakie wydostają się z układu wydechowego, powinny być bezbarwne, jednak kiedy w grę wchodzi usterka któregoś z podzespołów pojazdu, mogą przybierać różne barwy. W samochodach, w których filtr DPF został wycięty, często można zauważyć czarny dym. Jest on oznaką zbyt dużego dawkowania paliwa.

Co daje usunięcie filtra DPF?

Kierowcy decydują się na usunięcie filtra DPF, chcąc zaoszczędzić na kosztach jego regeneracji. Jednak po wycięciu filtra cząstek stałych pojawiają się nieoczekiwane problemy. Błędem jest myślenie, że usunięciem DPF poprawisz „zrywność” i przyśpieszenie samochodu. W rzeczywistości dochodzi do rozbicia współpracy powiązanych ze sobą układów, co w konsekwencji może doprowadzić do wypalenia tłoków, uszkodzenia turbosprężarki, a nawet silnika. Pozbywając się filtra DPF musisz mieć na uwadze również problemy prawne. Wycinanie filtra cząstek stałych w Polsce, jak i większości krajów Europy jest nielegalne oraz surowo karane. Dodatkowo przyczyniasz się do zanieczyszczania środowiska poprzez emitowanie szkodliwych substancji do atmosfery.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

8 lipca 2022

Po co się wypala DPF?

Po to się przeprowadza wypalanie filtra cząstek stałych, aby udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z nagromadzonych osadów. DPF możesz wypalić na postoju, w trasie oraz w serwisie ...

27 kwietnia 2021

Filtr DPF 25051-26031

W naszym warsztacie masz możliwość zakupu nowego, zregenerowanego Filtra DPF 25051-26031, bądź wykonania usługi regeneracji swojego ...