Tak, filtry DPF i FAP są podatne na te same problemy, które mogą być powodem do wymiany. Nieprawidłowe działanie tego podzespołu może prowadzić do spadku mocy silnika, zwiększonych obrotów, dwukrotnie większego zużycia paliwa oraz innych problemów związanych z układem wydechowym pojazdu. Problemy z filtrami DPF i FAP często wynikają z jazdy na krótkich odcinkach w trybie miejskim, co sprzyja zanieczyszczeniu tych filtrów. Pamiętaj więc o wyjeżdżaniu na dłuższe trasy, aby mieć możliwość rozgrzania filtra cząstek stałych, tankuj wysokiej jakości olej napędowy, zwracaj uwagę na skład dodatków do paliwa i regularnie czyść DPF / FAP w serwisie. Podzespół ten sam w sobie jest bardzo drogi, dlatego regeneracja jest ekonomicznym rozwiązaniem.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym się różni filtr DPF od filtra FAP?
Najistotniejszą różnicą jest wykorzystanie w filtrze FAP płynu katalitycznego o nazwie Eolys. Ten płyn obniża temperaturę, przy której sadza spala się w filtrach cząstek stałych DPF i GPF, zmniejszając ją z 600 stopni Celsjusza do zaledwie 300 - 400 stopni Celsjusza. Oczywiście wspomniany płyn katalityczny należy systematycznie uzupełniać, aby nie uszkodzić jednostki napędowej. Warto wiedzieć, że mokra odmiana filtra cząstek stałych umieszczana jest w pojazdach z koncernu PSA. Mitem jest, że FAP jest lepszy niż DPF, ponieważ również ma sporą tendencję do zapychania. Zatem filtr DPF oraz filtr FAP należy czyścić, a także prawidłowo użytkować samochody.
Po czym poznać, że filtr DPF jest zapchany?
Zapchany filtr DPF w samochodzie z silnikiem Diesla może dawać różne objawy, ale najczęściej pojawiające się to: spadek mocy silnika, zwiększone obroty silnika, zwiększone zużycie paliwa, problem z rozruchem jednostki napędowej, kontrolka DPF na desce rozdzielczej. Inne symptomy to: problemy z komputerem pokładowym, utrata mocy silnika, ociężała praca silnika, a w skrajnych przypadkach jego awaria, a w nowszych autach przejście pojazdu w tryb awaryjny. Tego typu problemy powinny zostać jak najszybciej usunięte, aby nie wygenerować sobie dodatkowych kosztów napraw.
Czy każdy DPF da się zregenerować?
Nie, nie każdy DPF da się zregenerować. Do regeneracji nadaje się tylko filtr, który nie jest uszkodzony mechanicznie. Oznacza to, że obudowa filtra nie może być pęknięta, wgnieciona lub w inny sposób naruszona. Ponadto filtr musi być w stanie wytrzymać wysokie temperatury, które są wymagane do procesu regeneracji. Jeśli filtr cząstek stałych jest zbyt zużyty, może nie wytrzymać tych temperatur i ulec trwałemu zniszczeniu. W przypadku całkowitego uszkodzenia DPF należy go wymienić na nowy.
Komentarze