Czy GPF się wypala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Czy GPF się wypala?

Filtr GPF wypala się, jednak to samooczyszczanie nie wygląda tak samo, jak w przypadku posiadania w samochodzie filtrów cząstek stałych DPF i FAP. Procedura ta nie jest skomplikowana do wykonania, bo w zasadzie kierowca czasami nawet nie wie, że jego podzespół wszedł w stan wypalania, a dodatkowo zakłada się, że domaga się wypalania dopiero po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów. Bez problemu sadza może się wypalić podczas jazdy po mieście i nie są potrzebne do tego celu specjalne warunki. Tak więc często właściciele benzyniaków nawet nie są świadomi, że ich GPF już się udrożnił. Już się mówi, że filtr cząstek stałych GPF jest o wiele łatwiejszy w użytkowaniu i na ten moment nie zaobserwowano z nim większych problemów.

Filtr GPF - czym się różni od DPF? - GPF benzyna

Największą różnicę pomiędzy dwoma filtrami cząstek stałych można zauważyć właśnie w wypalaniu sadzy. Praca jednostek napędowych w autach benzynowych wygląda tak, że spaliny mają wyższą temperaturę niż w dieslu, więc rzadziej to wypalanie jest konieczne do przeprowadzenia, ponieważ sadza w dużej części jest w stanie dopalić się podczas codziennej i nieszczególnie wymagającej eksploatacji. W dieslu też, aby spaliny osiągnęły wysoką temperaturę, obowiązkowe jest podanie nowej dawki paliwa, w benzynie zaś nie jest to wymagane i spaliny podwyższają swoją temperaturę przez zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Piszemy o tym, ponieważ gdy ta dodatkowa porcja paliwa nie zostanie w całości spalona, to istnieje zagrożenie rozcieńczenia oleju silnikowego, a w przypadku aut benzynowych po pierwsze: nie jest to wymagane, a po drugie: paliwo by odparowało.

1. Co to jest filtr GPF w aucie benzynowym? Zasada działania i skutki stosowania tego rodzaju filtra cząstek stałych

Zasada działania trzech rodzajów filtrów cząstek stałych jest praktycznie taka sama, jednak każdy z nich trochę inaczej musi być traktowany. Mimo że filtr GPF jest stosunkowo nowy, to są na jego temat bardzo pozytywne opinie, patrząc na to, że o filtrze DPF i FAP bardzo dużo się mówi negatywnie. W przyszłości, jeśli pojawią się jakieś kłopoty, to może nie tyle z GPF, a prędzej z zasilaniem, sterowaniem spalania itd. 

2. Filtr GPF – czyli benzynowy DPF - jak o niego dbać i ile kosztuje? - Wypalanie DPF w benzynie

O wypalaniu GPF już pisaliśmy, dlatego skupimy się teraz na jego cenie i dbałości. Otóż nie jest to tani element, bo tak samo, jak DPF i FAP, jest skonstruowany z dobrych jakościowo materiałów i ma w sobie metale szlachetne, a za ich pomocą neutralizowane są toksyny produkowane przez silnik. Tak więc trzeba liczyć się z tym, że w przypadku wymiany podzespołu, to koszt będzie w granicach kilku – kilkunastu tysięcy zł. Stosuj oleje niskopopiołowe, nie tankuj paliwa z nieznanego źródła pochodzenia i pamiętaj też o wypalaniu.

Wypalanie DPF w benzynie

3. Czy pojawią się problemy z GPF, po co istnieje i kiedy zacząć się obawiać? - GPF i problemy

Jeżeli faktycznie pojawią się pierwsze problemy z filtrem GPF, to sprawdź w serwisie, co jest tego przyczyną. Tak, jak już napisaliśmy powyżej, do tej pory jeszcze nie odnotowano poważnych awarii z nim związanych. Być może po dłuższym czasie użytkowania go będzie można więcej coś w tym temacie powiedzieć.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Jarosław
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>GPF w Kia sportage to tragedia.</p>
Jan
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>GPF dobrze się wypalał jak było ciepło. Gdy przyszła zima już dwa razy musiałem go wypalać z czego tylko jeden raz był skuteczny. Drugim razem pomimo stosowania się do instrukcji producenta samochodu i podjęcia dwóch prób (znacznie dłuższych niż przewiduje instrukcja) nie było to skuteczne. Wystrczy wpisać GPF hyundai tucson i GPf kia sportage w wyszukiwarce, by poznać skalę problemu.</p>
Urwis
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
GPF (filtr cząstek stałych) jest urządzeniem, które jest montowane w samochodach z silnikami benzynowymi i służy do usuwania szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza, z wydechu pojazdu. Filtr GPF działa podobnie jak filtr DPF montowany w samochodach z silnikami Diesla, jednak jest przeznaczony do oczyszczania spalin z silników benzynowych. Podobnie jak filtr DPF, filtr GPF może się zapchać w wyniku nieprawidłowego działania silnika lub niewłaściwej eksploatacji pojazdu. Jest on jednak znacznie mniej problematyczny, niż jego odpowiednik w dieslu.
rumor.moto
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
GPF wypala się elegancko, nie trzeba przynajmniej odpowiednich warunków jak w przypadku Diesli, ja tam wolę benzyniaki.
Tadeusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ciekawa jestem jak to faktycznie jest z tym GPF, czy może okazać się lepszy od Dpf-a.
Kostek_!@34
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Hmmm może ten GPF okaże się lepszy w eksploatacji niż DPF? Bardzo ciekawy artykuł!

Popularne wpisy

14 Grudzień 2020

Wycinanie DPF

1. Dlaczego nie powinno się pozbywać filtra cząstek stałych z pojazdu? Wycinanie DPF jest to częsty proceder. Nie da się ukryć bowiem, że silniki wysokoprężne Diesla sprawiają bardzo dużo problemów, szczególnie ze względu na częste zawodzenie filtra cząstek stałych. Należy jednak pamiętać, iż jest ...