Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr GPF wypala się, jednak to samooczyszczanie nie wygląda tak samo, jak w przypadku posiadania w samochodzie filtrów cząstek stałych DPF i FAP. Procedura ta nie jest skomplikowana do wykonania, bo w zasadzie kierowca czasami nawet nie wie, że jego podzespół wszedł w stan wypalania, a dodatkowo zakłada się, że domaga się wypalania dopiero po przejechaniu od 10 do 15 tysięcy kilometrów. Bez problemu sadza może się wypalić podczas jazdy po mieście i nie są potrzebne do tego celu specjalne warunki. Tak więc często właściciele benzyniaków nawet nie są świadomi, że ich GPF już się udrożnił. Już się mówi, że filtr cząstek stałych GPF jest o wiele łatwiejszy w użytkowaniu i na ten moment nie zaobserwowano z nim większych problemów.
Filtr GPF - czym się różni od DPF? - GPF benzyna
Największą różnicę pomiędzy dwoma filtrami cząstek stałych można zauważyć właśnie w wypalaniu sadzy. Praca jednostek napędowych w autach benzynowych wygląda tak, że spaliny mają wyższą temperaturę niż w dieslu, więc rzadziej to wypalanie jest konieczne do przeprowadzenia, ponieważ sadza w dużej części jest w stanie dopalić się podczas codziennej i nieszczególnie wymagającej eksploatacji. W dieslu też, aby spaliny osiągnęły wysoką temperaturę, obowiązkowe jest podanie nowej dawki paliwa, w benzynie zaś nie jest to wymagane i spaliny podwyższają swoją temperaturę przez zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej. Piszemy o tym, ponieważ gdy ta dodatkowa porcja paliwa nie zostanie w całości spalona, to istnieje zagrożenie rozcieńczenia oleju silnikowego, a w przypadku aut benzynowych po pierwsze: nie jest to wymagane, a po drugie: paliwo by odparowało.
1. Co to jest filtr GPF w aucie benzynowym? Zasada działania i skutki stosowania tego rodzaju filtra cząstek stałych
Zasada działania trzech rodzajów filtrów cząstek stałych jest praktycznie taka sama, jednak każdy z nich trochę inaczej musi być traktowany. Mimo że filtr GPF jest stosunkowo nowy, to są na jego temat bardzo pozytywne opinie, patrząc na to, że o filtrze DPF i FAP bardzo dużo się mówi negatywnie. W przyszłości, jeśli pojawią się jakieś kłopoty, to może nie tyle z GPF, a prędzej z zasilaniem, sterowaniem spalania itd.
2. Filtr GPF – czyli benzynowy DPF - jak o niego dbać i ile kosztuje? - Wypalanie DPF w benzynie
O wypalaniu GPF już pisaliśmy, dlatego skupimy się teraz na jego cenie i dbałości. Otóż nie jest to tani element, bo tak samo, jak DPF i FAP, jest skonstruowany z dobrych jakościowo materiałów i ma w sobie metale szlachetne, a za ich pomocą neutralizowane są toksyny produkowane przez silnik. Tak więc trzeba liczyć się z tym, że w przypadku wymiany podzespołu, to koszt będzie w granicach kilku – kilkunastu tysięcy zł. Stosuj oleje niskopopiołowe, nie tankuj paliwa z nieznanego źródła pochodzenia i pamiętaj też o wypalaniu.
3. Czy pojawią się problemy z GPF, po co istnieje i kiedy zacząć się obawiać? - GPF i problemy
Jeżeli faktycznie pojawią się pierwsze problemy z filtrem GPF, to sprawdź w serwisie, co jest tego przyczyną. Tak, jak już napisaliśmy powyżej, do tej pory jeszcze nie odnotowano poważnych awarii z nim związanych. Być może po dłuższym czasie użytkowania go będzie można więcej coś w tym temacie powiedzieć.
Komentarze