Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego nie powinno się pozbywać filtra cząstek stałych z pojazdu?
Wycinanie DPF jest to częsty proceder. Nie da się ukryć bowiem, że silniki wysokoprężne Diesla sprawiają bardzo dużo problemów, szczególnie ze względu na częste zawodzenie filtra cząstek stałych. Należy jednak pamiętać, iż jest to działanie zabronione prawem i tak naprawdę samochód bez filtra nie powinien znaleźć się na drodze. Jak to wygląda w praktyce? W praktyce wygląda to tak, że sprawdzanie obecności filtra DPF jest utrudnione na przykład podczas kontroli drogowej lub niemożliwe. Dlatego też bardzo wiele osób nadal decyduje się na usunięcie i programowe wyłączenie DPF. Bardzo często spotykamy się również z pytaniami typu: „Czy usunięcie DPF zwiększa moc?”. Otóż tak. Jest to prawdą. Moc silnika ulega zwiększeniu, a płynność jazdy podczas przyspieszenia ulega poprawie. Ten fakt bardzo często wykorzystują serwisy samochodowe, tym samym jeszcze bardziej zachęcając potencjalnego klienta do usunięcia DPF. Jest to wówczas bardzo atrakcyjne rozwiązanie z punktu widzenia klienta. Nie tylko pozbywa się problemu z ciągle nawracającymi awariami filtra cząstek stałych, ale również jeszcze zyskuje na komforcie jazdy. No dobrze… Ale jak to wygląda w praktyce? Po pierwsze, usuwanie filtra DPF jest zabronione ze względu na znaczną emisję spalin do środowiska. Drugim problemem jest fakt, iż po wycięciu podzespołu z naszego auta należy dokonać na nowo programowania sterownika. Bardzo często bowiem sterownik naszego silnika zdezorientowany rozpoczyna, chociażby wywoływać proces dopalania DPF (mimo iż nie wchodzi już w skład naszego podzespołu). Jest to działanie skrajnie destrukcyjne dla naszego układu wydechowego, który rozgrzewa się wówczas do nienaturalnie wysokich temperatur, często w znaczny sposób przekraczający potrzebne do procesu dopalania 600 stopni Celsjusza.
Dymienie po usunięciu DPF
Powszechnym zjawiskiem po zabiegu usunięcia DPF jest nadmierne kopcenie z układu wydechowego. W momencie kontroli wówczas można liczyć na zatrzymanie dowodu rejestracyjnego i mandat za nieprzestrzeganie norm ekologicznych. Jedyną szansą wówczas na możliwość ponownego wyjechania naszym Dieslem na drogę będzie ponowne zamontowanie filtra cząstek stałych. Tak więc mając powyższe na uwadze usunięcie DPF i cena nie powinny już nas interesować, ponieważ jak widać, jest to zabieg nie tylko nielegalny, ale również ryzykowny. Warto lepiej poddać nasz filtr regeneracji co jakiś czas i dbać o odpowiednią eksploatację naszego auta wyposażonego w DPF, zamiast ryzykować i narażać się na koszty, które w sumie często znacznie mogą przerosnąć cenę serwisowego czyszczenia.
Komentarze