Tak, istnieją metody, które mogą przedłużyć żywotność filtrów cząstek stałych (DPF), a najważniejsze z nich to:
1. Regularne wypalanie filtra - aby proces ten był skuteczny, konieczne jest regularne użytkowanie pojazdu na dłuższych trasach. Przy krótkich odcinkach jazdy filtr nie ma szansy się wypalić, a sadza będzie się w nim tylko coraz bardziej gromadzić.
2. Używanie dobrej jakości paliwa i oleju silnikowego – zarówno paliwo, jak i olej o niskiej jakości mogą zawierać zanieczyszczenia, które przyspieszają zatykanie filtra DPF.
3. Regularna wymiana filtra powietrza - zanieczyszczony kurzem i innymi osadami może ograniczać przepływ powietrza do silnika, co zmniejsza jego wydajność i zwiększa ilość sadzy wytwarzanej przez jednostkę napędową.
4. Regeneracja filtra cząstek stałych DPF, która może być przeprowadzona w warsztacie lub samodzielnie, przy użyciu specjalnych preparatów. Specjalistyczna regeneracja może przywrócić sprawność wraz z właściwościami za nieduże pieniądze.
Zatem, jeśli nie chcesz, żeby filtr cząstek stałych z Twojego auta przedwcześnie się zużył, zadbaj o poprawną eksploatację samochodu i regularnie czyść DPF.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak przeczyścić filtr cząstek stałych?
Istnieje kilka sposobów na oczyszczenie filtra cząstek stałych. Najskuteczniejszy z nich to mycie hydrodynamiczne w specjalnej pralce do DPF. Metoda ta pozwala dokładnie wypłukać zanieczyszczenia z wnętrza filtra, przywracając jego pełną sprawność. Innym sposobem na oczyszczenie filtra DPF jest zastosowanie preparatów chemicznych (Liqui Moly, K2). Co prawda, nie jest to sposób najbardziej polecany, ponieważ nie zawsze się sprawdzi. Warto jednak je stosować, gdyż pomogą w spalaniu sadzy podczas przemierzania dłuższych dystansów. Co więcej, są one tanie, ponieważ kosztują zaledwie kilkadziesiąt złotych i są dostępne właściwie w każdym sklepie motoryzacyjnym.
Jak jeździć, żeby filtr DPF się nie zatkał?
Aby zapobiec zapchaniu filtra DPF, należy przestrzegać kilku zasad podczas jazdy samochodem z silnikiem Diesla:
• Unikaj częstych i krótkich jazd - częste rozgrzewanie i studzenie silnika nie pozwala na osiągnięcie odpowiedniej temperatury, która jest niezbędna do wypalania sadzy z filtra DPF.
• Regularnie przejeżdżaj dłuższe trasy - jazda z prędkością co najmniej 60 km/h przez co najmniej 15 minut pozwala na wypalenie sadzy z DPF.
• Nie przyspieszaj gwałtownie na zimnym silniku – to może doprowadzić do zatkania filtra cząstek stałych.
• Nie tankuj oleju napędowego niskiej jakości - mogą zawierać więcej zanieczyszczeń, które przyczynią się do szybszego zapchania filtra DPF.
Dlaczego DPF wypala się co 100 km?
Wypalanie DPF co 100 km może być spowodowane różnymi czynnikami, ale najczęstszą przyczyną jest problem z układem wtryskowym, a konkretnie z lejącymi wtryskiwaczami. Innymi możliwymi przyczynami są usterki w silniku lub zużycie eksploatacyjne filtra DPF, a także nieświadome przerywanie procesu wypalania filtra cząstek stałych przez użytkownika samochodu. W normalnych warunkach sprawny filtr DPF powinien wypalać się co 500-800 km. Wiedz, że częste wypalanie tego podzespołu nie jest normalne i w razie wystąpienia takiego problemu w Twoim aucie, należy niezwłocznie zaczerpnąć porady u specjalisty.
Komentarze