Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Katalizator podobnie jak filtr cząstek stałych jest obowiązkowym podzespołem w samochodzie, którego pozbycie się wiąże się z problemami z prawem. Od wielu lat montowany jest reaktor katalityczny w pojazdach w celu ochrony naszego środowiska, a ochrona ta polega na reakcjach chemicznych szkodliwych węglowodorów, tlenku azotu i węgla z metalami szlachetnymi, które obecne są we wkładzie tego podzespołu. Jeżeli eksploatujesz pojazd zgodnie z zaleceniami producenta, to zarówno katalizator, jak i filtr DPF wytrzymają do 200 tysięcy kilometrów. Ponadto odpowiednia metoda regeneracji pozwala udrożnić zatkane kanaliki, dzięki czemu przywracane są praktycznie w całości utracone parametry. Katalizatory to cenne elementy, które niestety są często kradzione z samochodów i sprzedawane na skupie, dlatego warto docenić ich przeznaczenie, zadbać o nie, nie wycinać ich i dobrze zabezpieczyć przed potencjalną kradzieżą.
Kary za wycięte filtry DPF! - Brak katalizatora a przegląd techniczny
Kary za pozbycie się filtra cząstek stałych i reaktora katalitycznego są w zasadzie jednakowe. Możesz mieć w obu przypadkach problem z pozytywnym przejściem badania technicznego pojazdu, otrzymać mandat (za brak katalizatora do około 1500 zł, za brak DPF znacznie więcej), stracić dowód rejestracyjny. Czy polecamy zdecydować się na usunięcie filtra DPF i katalizatora? Nie, ponieważ wyniesie Cię to o wiele więcej pieniędzy, niż zakładasz, a fachowa regeneracja obu podzespołów w serwisie kosztuje kilkaset złotych i dodatkowo wykonuje się ją raz na jakiś czas.
Jak rozpoznać wycięty katalizator samochodowy? - Sprzedaż auta bez katalizatora
Jeśli kupiłeś auto i nie wiesz, czy znajduje się w nim katalizator, to możesz albo pojechać do serwisu w celu demontażu, rozcięcia go i sprawdzenia obecności/braku reaktora katalitycznego, albo możesz zaobserwować zachowanie pojazdu w trakcie jazdy. Możliwe, że usłyszysz niepokojące dźwięki spod podwozia auta, znacznie spadną osiągi silnika, zauważysz większe spalanie, możesz zaobserwować ciemniejszy kolor spalin wydobywający się z układu wydechowego. Najlepiej od razu zwróć się z tym do ASO, aby nie namnożyć sobie dodatkowych kłopotów.
Czy można usunąć katalizator? - Usunięcie katalizatora
Odpowiedź na to pytanie jest oczywista – według prawa usunięcie katalizatora jest zabronione, jednak jeśli bardzo Ci na tym zależy, to zaryzykuj na własną odpowiedzialność. Pamiętaj, że konsekwencje są poważne i zastanów się, czy faktycznie chcesz je ponosić, zamiast zadbać o ten podzespół poprzez przeprowadzenie jego dogłębnej regeneracji.
Komentarze