Czy kontrolka silnika może wskazywać na problemy z katalizatorem?

Tak, pomarańczowa kontrolka silnika znana jako Check Engine może wskazywać między innymi na problemy z katalizatorem. Niepokojące objawy, które pojawiają się w Twoim aucie, mogą również być oznaką nieprawidłowości filtra cząstek stałych czy z wtryskiwaczy. Ważne jest więc, aby jak najszybciej umówić się na diagnostykę pojazdu do zaufanego serwisu, aby odnaleźć źródło problemu. Jeżeli diagnostyka wykazałaby, że konwerter katalityczny jest uszkodzony, koniecznie należy go wymienić na nowy. Gdyby się jednak okazało, że podzespół jest zanieczyszczony, specjaliści podejmą się specjalistycznego czyszczenia, po którym ten element układu wydechowego odzyska utracone właściwości. Jeśli więc zapali się kontrolka w Twoim aucie, szybko zareaguj.

Katalizator samochodowy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Check Engine na desce rozdzielczej

Czy katalizator ma takie samo działanie co filtr DPF?

Nie, katalizator nie ma takiego samego działania co filtr DPF. Oba urządzenia są zamontowane w układzie wydechowym samochodów, ale ich zadania są zupełnie inne. Przykładowo, katalizator może przekształcić tlenek azotu (NOx) w azot (N2) i tlen (O2). NOx jest szkodliwym związkiem, który przyczynia się do powstawania smogu i kwaśnych deszczy. Filtr DPF to urządzenie wychwytujące cząstki stałe ze spalin. Cząstki stałe to drobne, stałe cząsteczki, które powstają w wyniku spalania paliwa. Cząstki PM mogą być szkodliwe dla zdrowia i środowiska.

Co powoduje zapchany katalizator?

Zatrzymanie pojazdu przez policję

Zapchany katalizator to usterka, która może wystąpić w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym. Najczęstsze przyczyny jej powstawania to:

• Spalanie oleju silnikowego - w starszych silnikach może dochodzić do zużycia pierścieni tłokowych, co prowadzi do przedostawania się oleju do komory spalania. Olej ten następnie spala się w katalizatorze, tworząc osady, które blokują jego pory.
• Awaria układu zapłonowego - jeśli w silniku występują problemy z zapłonem, może dojść do spalania paliwa w katalizatorze, a nie w cylindrze. Powstałe w ten sposób osady również mogą zapchać katalizator.
• Nieprawidłowo wyregulowana instalacja LPG - w samochodach z instalacją LPG, jeśli mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata, może dojść do spalania paliwa w katalizatorze. Powstałe w ten sposób osady również mogą zapchać katalizator.
• Złe paliwo - używanie paliwa złej jakości może prowadzić do powstawania osadów w katalizatorze. Osady te mogą blokować jego pory i utrudniać przepływ gazów spalinowych.
• Naturalne zużycie - katalizator jest elementem eksploatacyjnym, który z czasem ulega zużyciu. W wyniku tego jego pory mogą się zapychać, co prowadzi do zmniejszenia jego wydajności.

Jak wyczyścić samemu katalizator?

Najskuteczniejszym rozwiązaniem usuwania nagarów z katalizatora jest zastosowanie specjalnego preparatu marki Liqui Moly o numerze 8931. Aby dokładnie wyczyścić układ dolotowy, komorę spalania i sam katalizator, należy wprowadzić ten preparat do wnętrza katalizatora podczas pracy silnika, utrzymując obroty na poziomie około 2,5 tysiąca obrotów na minutę. Po zakończonym procesie czyszczenia warto do paliwa dodać środek Liqui Moly Catalic System Clean 7110. Dzięki temu reaktor katalityczny zostanie zabezpieczony przed nadmiernym zanieczyszczeniem.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

5 stycznia 2022

Regeneracja DPF - na ile starcza?

Dobrze wykonana regeneracja filtra cząstek stałych i nielekceważenie narzuconych zaleceń przez producenta Twojego samochodu może sprawić, że efekty będą widoczne i odczuwalne podczas jazdy przez naprawdę długi czas ...

7 maja 2021

Filtr DPF 1731QH

Przed czyszczeniem filtra DPF wykonujemy diagnostykę stanu filtra (aby wykluczyć uszkodzenia mechaniczne, wypalenie, wytopienie itd.) – sama ta weryfikacja nic nie kosztuje. Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania. Po czyszczeniu DPF do każdego zamówienia dołączamy wydruk parametrów drożności przed i po wykonaniu usługi. ...