Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Usunięcie filtra cząstek stałych z samochodu nie jest zabronione, lecz świadome jeżdżenie po drogach publicznych z brakującym elementem w układzie wydechowym już tak. Poza tym takiemu kierowcy grożą poważne konsekwencje tj.; utrata dowodu rejestracyjnego, mandat, laweta na koszt właściciela pojazdu oraz niepodbity przegląd. Znacznie rozsądniejszym rozwiązaniem, aby uniknąć potencjalnych kar i zaoszczędzić dużo pieniędzy jest regeneracja w serwisie. Za fachowe oczyszczanie zatkanego DPF zapłacisz zaledwie kilkaset złotych, a należy mieć na uwadze, że efekty po regeneracji utrzymują się całkiem długo. W celu przedłużenia żywotności DPF trzeba stosować się do pozostałych zasad prawidłowej eksploatacji pojazdu.
Filtr DPF usuniesz legalnie, ale jazda bez filtra to wysoka grzywna! - Kupiłem auto z wyciętym DPF
Kiedyś za usunięcie filtra cząstek stałych można było zapłacić mandat o wysokości kilkuset złotych, natomiast teraz kwota wzrosła dziesięciokrotnie, tak więc nie jest to w ogóle opłacalne. Zdarza się, że kupując auto z drugiej ręki, zapomina się o sprawdzeniu go pod kątem jego historii serwisowej oraz brakujących elementów. Może się zdarzyć tak, że wskutek niedopatrzenia nabędziesz pojazd z wyciętym filtrem cząstek stałych, co dla Ciebie stanowi duże ryzyko. Gdyby ten problem dotyczył właśnie Ciebie, to jak najszybciej powinieneś zakupić element i go zamontować. W tym celu poproś o pomoc fachowca.
Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór - Kara za brak DPF
Samo usunięcie filtra cząstek stałych nie jest nielegalne, jednakże, gdy wyjedziesz na drogę publiczną bez tego podzespołu, to Policja ma obowiązek zatrzymać Twój dowód rejestracyjny auta. Problem polega też na tym, że nie zawsze da się rozpoznać brak filtra DPF, ponieważ w wielu serwisach profesjonalnie usuwany jest DPF z układu wydechowego i nawet nie ma po tym śladu. Aby móc dokładnie zweryfikować obecność filtra cząstek stałych w pojeździe, trzeba dysponować odpowiednim sprzętem, a on niestety sporo kosztuje. Tak czy inaczej, za wycięcie podzespołu grozi Ci dodatkowo mandat i negatywny wynik z przeglądu technicznego.
Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Usunięcie DPF bez zmiany oprogramowania
Filtr cząstek stałych nie jest łatwym podzespołem w eksploatacji, ale w instrukcji obsługi pojazdu są zawarte wszystkie informacje na temat jego prawidłowego użytkowania. Obowiązkami każdego użytkownika samochodu z silnikiem wysokoprężnym są: wypalanie filtra DPF, czyszczenie go przynajmniej raz w roku w serwisie, tankowanie bardzo dobrej jakości paliwo, uzupełnianie olejów niskopopiołowych, szybkie naprawianie usterek związanych również z innymi podzespołami, dbanie o wtryskiwacze, jak również częstsze wymienianie filtrów. Absolutnie nie zalecamy usuwania DPF, ponieważ jazda autem, który nie spełnia norm emisji spalin, nie ma prawa wyjechać na drogę. Ponadto istnieje ryzyko, że serwis źle przeprowadzi tę usługę i pomimo wycięcia podzespołu z układu wydechowego nie dokona zmiany w oprogramowaniu w ECU.
Komentarze