Awaria reaktora katalitycznego? Samodzielna wymiana katalizatora

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Czy samodzielna wymiana katalizatora jest możliwa? Nasze stanowisko w tej sprawie nie jest jednoznaczne, ponieważ fizycznie wymiana katalizatora we własnym garażu jest możliwa, komplikacje natomiast następują w momencie, gdy weźmiemy pod uwagę realizację aspektów elektronicznych. Jeśli (co bardzo słuszne) jeżdżenie bez katalizatora jest opcją, której kierowca samochodu chce uniknąć, zapraszamy do skorzystania z oferty naszej Pracowni Regeneracji Filtrów Cząstek Stałych DPF/FAP i Katalizatorów. Usługi takie jak regeneracja katalizatora, naprawa katalizatora (cena standardowej usługi zostanie omówiona w kolejnych częściach artykułu) poprzedzone wnikliwą, kompleksową diagnostyką są u nas świadczone na najwyższym poziomie.

wymiana katalizatora

 1. Czy wiesz jak… Sprawdzić, czy katalizator jest pełny?

Nasze rozważania na temat katalizatorów samochodowych oraz ich samodzielnej wymiany w samochodzie zaczniemy od refleksji dotyczącej nazewnictwa katalizatorów. Jest ona dość nieścisła, ponieważ katalizator to określenie substancji odpowiadającej za powstawanie reakcji chemicznych, a nie nazwa wkładu w metalowej puszce. To, co zwyczajowo określamy mianem katalizatora, jest w rzeczywistości reaktorem katalitycznym, inaczej konwerterem katalitycznym. Mimo wszystko nazwa katalizator przyjęła się na dobre, dlatego też po tym uściśleniu pozwolimy sobie nadal stosować nazewnictwo, do którego przyzwyczajeni są czytelnicy naszych artykułów. Skąd wiedzieć, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany? Z pewnością otrzymamy niejedną informację płynącą z funkcjonowania pojazdu. Po pierwsze, bardzo prawdopodobna jest aktywacja kontrolki check engine. Katalizator o wysokim poziomie zapełnienia będzie wpływał także na dławienie silnika spalinami wpływająca na nierówną pracę jednostki napędowej, a także powstawanie dużego zadymienia spalinami o niskiej przejrzystości, a więc silnie zanieczyszczonymi. Po zaobserwowaniu tego typu objawów warto zastanowić się, co zrobić z reaktorem katalitycznym, mając na uwadze, że uszkodzony katalizator a jazda samochodem wiąże się z ryzykiem uszkodzenia pozostałych elementów i podzespołów pojazdu. Złym rozwiązaniem będzie także wycięcie konwertera katalitycznego, gdyż auto bez katalizatora nie przejdzie ani badania technicznego z wynikiem pozytywnym, ani kontroli drogowej bez realnego ryzyka mandatu, zatrzymania dowodu rejestracyjnego bądź odholowania samochodu. Jak widać, brak katalizatora i skutki tej sytuacji mogą okazać się bardzo poważne i generować dodatkowe koszty, dlatego też skoncentrujemy się na konstruktywnych rozwiązaniach problemów z katalizatorami.

sprawdzenie katlizatora

Samodzielne wspawanie katalizatora

Po udzieleniu negatywnej odpowiedzi na pytanie o to, czy można jeździć bez katalizatora bądź czy można jeździć z błędem katalizatora, warto podjąć konkretne działania naprawcze. W obliczu przytoczonych pytań interesująca jest także kwestia tego, dlaczego wycinają katalizatory. Proceder ten wynika z przekonania, że katalizator to w samochodzie jedynie kłopot i przyczyna potężnych wydatków, dlatego można spotkać licznych mechaników, którzy parają się tym, jak wyciąć katalizator. Określone przykłady katalizatorów potrafią być także sporo warte na skupach z uwagi na obecność metali szlachetnych w ich wnętrzu, dlatego też nie brakuje specjalistów, którzy doskonale wiedzą, jak ukraść katalizator, czego właściciel samochodu może nie być świadomy przez bardzo długi czas. W każdym razie, gdy przepalanie katalizatora na dłuższych trasach okazuje się już nieskuteczne, uszkodzony katalizator i dźwięk obijania się wkładu o obudowę sygnalizują poważny problem, a przekrój katalizatora ukazałby poważnie zabrudzone kanaliki, należy zastanowić się nad regeneracją lub wymianą katalizatora. Jeśli zdecydujemy się na wspawanie katalizatora samodzielnie, należy zadbać o kwestie związane z właściwym zainstalowaniem czujników. Jeżeli natomiast wybraną przez nas opcją będzie regeneracja katalizatora, serdecznie zapraszamy do zamówienia tej usługi w ASO Bosch Service Pawlik.

samodzielne spawanie katalizatora
Co o tym myślisz?

Komentarze

Paweł
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Awaria reaktora katalitycznego (katalizatora) jest jednym z najczęstszych problemów, które mogą pojawić się w układzie wydechowym samochodu. Katalizator jest odpowiedzialny za przekształcanie szkodliwych substancji znajdujących się w spalinach, takich jak tlenki azotu (NOx) i węglowodory (HC), w mniej szkodliwe substancje, takie jak tlen i dwutlenek węgla (CO2). Awaria katalizatora może być spowodowana przez wiele czynników, takich jak przepalenie oleju silnikowego, zatkanie filtra cząstek stałych (DPF), nieprawidłowe działanie układu paliwowego lub działanie poza granicami parametrów pracy silnika. Wymiana katalizatora jest skomplikowanym i trudnym zadaniem, które wymaga specjalistycznego sprzętu i umiejętności. Z tego powodu, zaleca się skorzystanie z usług specjalistycznego serwisu samochodowego, który ma odpowiednie doświadczenie i wiedzę, aby wymienić katalizator poprawnie i zgodnie z zaleceniami producenta.
Marek
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wycięcie katalizatora to tylko rozwiązanie na chwilę, bo zaraz problem wróci, lepiej już wymienić całkiem nanowy.

Popularne wpisy

18 Grudzień 2020

Wodne czyszczenie DPF

Wodne czyszczenie DPF to nic innego jak zabieg prania filtra cząstek stałych. Zabieg ten stanowi świetną metodę na doprowadzenie naszego zapchanego podzespołu do ładu. ...

23 września 2022

Co zatrzymuje DPF?

Filtr cząstek stałych zatrzymuje wewnątrz toksyczne cząstki PM, które są produkowane przez spaliny. Działanie DPF polega także na wypalaniu nagromadzonej sadzy, dzięki czemu wydłuża się jego żywotność ...