To zależy od przyczyny uszkodzenia katalizatora. Jeśli uszkodzenie jest mechaniczne, na przykład katalizator został pęknięty lub uszkodzony w wyniku wypadku, to jedynym sposobem naprawy jest jego wymiana. W przypadku, gdy uszkodzenie jest spowodowane nagromadzeniem się osadów w katalizatorze, można go zregenerować. Regeneracja katalizatora polega na jego oczyszczeniu z osadów za pomocą specjalnych środków chemicznych lub metody wodnej. Ogólnie rzecz biorąc, naprawa katalizatora jest tańsza niż jego wymiana. Jednak należy pamiętać, że regeneracja katalizatora nie zawsze jest skuteczna. Jeśli uszkodzenie konwertera katalitycznego jest poważne, to regeneracja może nie przywrócić jego pełnej sprawności. W takim przypadku obowiązkowa będzie wymiana katalizatora.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy warto wymienić katalizator?
Jeżeli reaktor katalityczny jest mechanicznie uszkodzony, to właściwie nie da się nic z nim zrobić. Możesz jedynie wymienić go na nowy lub regenerowany. Stary podzespół warto sprzedać na skupie, dzięki czemu specjalista wykorzysta pozostałości metali szlachetnych do produkcji nowych podzespołów. Nie wolno wyrzucać na złom tak cennych części, ponieważ tego typu odpady są szkodliwe dla środowiska.
Czy regeneracja katalizatora ma sens?
To, czy warto zregenerować katalizator, będzie zależało od następujących czynników:
1. Stan katalizatora - jeśli katalizator jest jedynie zanieczyszczony, a nie uszkodzony, regeneracja może być skutecznym rozwiązaniem.
2. Koszty naprawy w porównaniu z nowym katalizatorem - czasami regeneracja może być tańszym rozwiązaniem niż zakup nowego podzespołu, dlatego warto wcześniej skontaktować się z serwisem w celu uzyskania informacji na temat ceny nowej części oraz regeneracji.
3. Znalezienie specjalisty - regeneracja reaktora katalitycznego wymaga specjalistycznej wiedzy i sprzętu. Ważne jest, aby skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu lub specjalisty w tej dziedzinie.
Czy można jeździć z uszkodzonym katalizatorem?
Absolutnie nie wolno jeździć samochodem z uszkodzonym katalizatorem. Reaktor katalityczny jest ważnym elementem układu wydechowego samochodu, który ma na celu zredukowanie szkodliwych związków chemicznych ze spalin. Jeśli reaktor katalityczny jest uszkodzony, zwiększy się emisja gazów spalinowych, co będzie niekorzystne dla atmosfery oraz dla jednostki napędowej. Właściciel pojazdu może odczuć spadek mocy auta, a także dostrzeże większe zużycie paliwa. Jeżeli podejrzewasz, że katalizator w Twoim samochodzie jest uszkodzony, należy jak najszybciej udać się do mechanika samochodowego, aby ocenił sytuację i dokonał ewentualnej naprawy lub wymiany.
Komentarze