Subpage photo

Czy zapchany DPF może uszkodzić turbo? Najnowsze badania

Oceń: / Aktualna ocena: 4.00


Tak, zapchany DPF może uszkodzić turbosprężarkę. Filtr cząstek stałych (DPF) jest zainstalowany w układzie wydechowym silników Diesla i ma za zadanie usuwanie cząstek stałych ze spalin. Gdy filtr DPF jest zapchany, przepływ spalin przez niego jest utrudniony i może prowadzić do wzrostu ciśnienia w układzie wydechowym. To zwiększone ciśnienie może wpływać na układ turbodoładowania, ponieważ turbosprężarka jest napędzana strumieniem gazów wydechowych. W przypadku nadmiernego ciśnienia, turbo może pracować w warunkach niekorzystnych dla jego elementów i osiągów. Zapchany DPF może również prowadzić do wzrostu temperatury gazów wydechowych. Wyższa temperatura może wpływać negatywnie na skuteczność chłodzenia turbosprężarki, co może prowadzić do przyspieszonego zużycia i potencjalnych uszkodzeń.
Ostatnie badania starają się konkretnie zdefiniować skutki zapchanego DPF na turbosprężarkę i określić, czy istnieje bezpośrednie ryzyko uszkodzenia. W rezultacie zaleca się regularną konserwację i utrzymanie DPF w odpowiednim stanie, aby uniknąć potencjalnych problemów związanych z turbosprężarką.

filtr cząstek stałych
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
model turbosprężarki
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jakie są konsekwencje przy jeździe z zapchanym DPF?

Jazda z zapchanym filtrem cząstek stałych (DPF) może mieć poważne konsekwencje, zarówno dla pojazdu, jak i dla kierowcy.

Spadające osiągi- zapchany DPF utrudnia przepływ spalin, co może prowadzić do spadku mocy silnika, a nawet jego zablokowania.
Zwiększone zużycie paliwa- nieprawidłowo działający FAP musi pracować ciężej, aby przefiltrować spaliny, co prowadzi do zwiększonych kosztów eksploatacji.
• Uszkodzenie turbosprężarki- zapchany DPF może powodować wzrost temperatury spalin, co może prowadzić do uszkodzenia turbo.
Zagrożenie bezpieczeństwa- zablokowany filtr cząstek stałych może prowadzić do utraty mocy silnika, co może zwiększyć ryzyko wypadku.

Na jakich obrotach wypalić DPF?

Obroty, przy których należy wypalić DPF, zależą od konkretnego modelu samochodu i silnika. Generalnie rzecz biorąc, należy utrzymywać obroty silnika w zakresie od 2000 do 3000 obr./min podczas procesu wypalania.
Oto kilka wskazówek, jak wypalić DPF:
1. Znajdź miejsce do wypalania DPF, które jest bezpieczne i wolne od ludzi i zwierząt.
2. Uruchom silnik i utrzymuj obroty w zakresie od 2000 do 3000 obr./min. przez co najmniej 20 minut.
3. Jeśli kontrolka DPF nadal świeci, powtórz proces.
4. Po wypaleniu DPF, należy pozwolić silnikowi ostygnąć przed wyłączeniem go.

Filtr cząstek stałych

Czy EGR może mieć wpływ na DPF?

Tak, istnieje związek między systemem recyrkulacji spalin (EGR) a filtrem cząstek stałych (DPF) w układzie wydechowym pojazdu. Oba te systemy są związane z kontrolą emisji spalin i współpracują w celu spełnienia norm emisji. EGR działa poprzez ponowne wprowadzanie części spalin do komory spalania silnika. To ma na celu obniżenie temperatury spalin i redukcję emisji tlenków azotu (NOx). Jednakże recyrkulacja spalin może wpływać na proces regeneracji DPF.
Spaliny zawierają cząstki stałe, które mogą osiadać się w DPF. Jeśli EGR nie działa prawidłowo i wprowadza zbyt dużo sadzy lub innych cząstek do układu wydechowego, może to przyczynić się do szybszego zapychania się filtra cząstek stałych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.