Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów | Autobusy, autokary

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP/KAT

Jeżeli miałeś wątpliwości co do tego, w jakich typach pojazdów sprawdza się regeneracja, czyszczenie DPF – autobusy i autokary, jak się okazuje, wraz z ich filtrami cząstek stałych, świetnie kwalifikują się do przeprowadzenia tego zabiegu.

Regeneracja filtrów cząstek stałych DPF czy też katalizatorów w autobusach bądź autokarach polega na usunięciu z kanalików filtracyjnych nagromadzonej sadzy i popiołu. Aby uzyskać maksymalnie skuteczny i długotrwały rezultat, najlepiej pokierować się do serwisu, który przeprowadza regenerację DPF i KAT metodą wodną, nazywaną także metodą hydrodynamiczną bądź termochemiczną. Jeżeli w autobusie z Twojej floty została przeprowadzona przeróbka EURO 4 na EURO 5 bądź też wyżej, na obowiązującą od kilku lat i bardzo rygorystyczną normę EURO 6, warto zadbać o kondycję odpowiedzialnego za spełnianie owych wymagań katalizatora czy też filtra cząstek stałych.

Czyszczenie, regeneracja DPF, SCR i katalizatorów | Autobusy, autokary

1. Po co jest DPF, SCR i katalizator w autobusie?

Zarówno DPF, jak i katalizator w autobusach różnych marek, które scharakteryzujemy w kolejnych artykułach z tego cyklu, sprawia, że pojazdy te spełniają normy czystości spalin, a co za tym idzie, mogą wjeżdżać do stref ekologicznych w wielu państwach. Na temat demontażu tych jakże istotnych elementów układu wydechowego nie będziemy się szeroko rozpisywać, ponieważ dla każdego kierowcy i przedsiębiorcy powinno być oczywiste to, że wszelkie ingerencje w systemy oczyszczania spalin są zabronione prawnie. Pamiętajmy, że awaria systemu AdBlue, filtra DPF czy katalizatora w autobusie lub autokarze nie powinna być wezwaniem do dosłownego i fizycznego usunięcia problemu, natomiast powinna skłaniać nas do błyskawicznej reakcji i zarezerwowania terminu na fachowe czyszczenie DPF, którego szczegóły w odniesieniu do autobusów i autokarów przedstawimy w kolejnych częściach niniejszego artykułu.

2. Filtr DPF i katalizator SCR AdBlue – problem w autobusie

Filtry cząstek stałych DPF z pewnością są znane kierowcom samochodów osobowych, ciężarowych i dostawczych, warto także wiedzieć, że znajdują się również w autobusach i autokarach. Obok nich, w celu spełnienia dość rygorystycznych norm emisji spalin EURO, znajdują się katalizatory SCR. Co to jest i dlaczego mówi się, że SCR AdBlue to dość problematyczny moduł współczesnych eko diesli? SCR to układ odpowiedzialny za realizację w pojeździe procesu, jakim jest selektywna redukcja katalityczna. Jego zadaniem jest neutralizowanie azotu, który dzięki zachodzącym reakcjom zamienia się w zupełnie nieszkodliwy tlenek azotu i parę wodną. Dla niewprawnego kierowcy samochodu ciężarowego, dostawczego lub autobusu zarówno AdBlue latem, jak i AdBlue zimą forum tych doświadczonych może określić jako nie lada zagwozdkę. Przegrzanie roztworu mocznika, czyli właśnie AdBlue, sprawia, że ciecz traci swoje właściwości, tak więc jej obecność w układzie mimo wszystko nie przynosi oczekiwanych efektów w postaci skutecznego rozkładu azotu. W niskich temperaturach także może dojść do sytuacji, w której jest uszkodzony system AdBlue, ponieważ temperatury ujemne sprawiają, że dochodzi do krystalizacji dodatku, co bardzo szybko prowadzi do nagromadzenia zanieczyszczeń, a następnie do powstawania uszkodzeń w obrębie wszystkich elementów, które z AdBlue mają bezpośrednio do czynienia. Wtedy właśnie kierowcy zarówno samochodów ciężarowych i dostawczych, jak i autobusów i autokarów wszystkich marek stają przed może nie tyle kosztownymi, co czasochłonnymi wyzwaniami, do których należy czyszczenie układu AdBlue, a w tym dostępna w naszym serwisie regeneracja katalizatora SCR.

Kiedy należy natomiast poddać diagnostyce, czyszczeniu i regeneracji autobusowy filtr DPF? We wnętrzu kanalików filtra cząstek stałych nie zgromadzą się co prawda kryształki AdBlue, ale także nie zabraknie tam różnego rodzaju zanieczyszczeń. W autobusach i autokarach, które oprócz długich tras przemierzają także dystanse miejskie, gdzie często zwalniają, przyspieszają, wyłączają i uruchamiają silnik, filtr cząstek stałych odpowiadający za spełnianie określonej normy EURO, także może się zapychać, prowadząc tym samym do problemów w użytkowaniu pojazdu. Filtr DPF zapycha się sadzą, a także popiołem oraz drobinami paliwa i oleju silnikowego. Jeżeli poziom zanieczyszczeń nie jest duży, bardzo pomocne okazuje się aktywne lub pasywne wypalanie DPF w autokarze. Z upływem czasu i przejechanych kilometrach jest to jednakże coraz mniej oczywiste, ponieważ autobusowy filtr cząstek stałych nie ma możliwości dopalania, gdy jest już silnie zapchany. Wówczas najrozsądniejszym i najbardziej opłacalnym działaniem będzie to samo, co sugerowaliśmy w przypadku katalizatorów, a mianowicie regeneracja filtra cząstek stałych w autoryzowanej pracowni.

Filtr DPF i katalizator SCR AdBlue w autobusie

Oczyszczanie spalin i selektywna redukcja katalityczna w autobusach i autokarach

Bardzo popularny zabieg, który z powodzeniem przywraca pełną funkcjonalność układów oczyszczania spalin w samochodach osobowych, znakomicie sprawdza się także w przypadku autokarów i autobusów wszystkich marek. Czyszczenie i regeneracja filtrów cząstek stałych i katalizatorów, a także naprawa AdBlue to ogromna przysługa dla środowiska naturalnego, zdrowia człowieka, a także do możliwości użytkowania maksymalnie ekonomicznych i ekonomicznych środków transportu zbiorowego. Przedsiębiorcy działający głównie w branży transportu publicznego międzymiastowego i zagranicznego często podejmowali działania takie jak zmiana Euro3 na Euro4 czy też zmiana Euro4 na Euro5. Obecnie najbardziej pożądane są autobusy i autokary wykazujące spełnienie normy czystości spalin Euro6, dlatego też ich układy oczyszczania spalin są coraz bardziej zaawansowane technologiczne.

W przypadku zapchania katalizatora lub filtra cząstek stałych w autobusie, plany zakupu fabrycznie nowego podzespołu okazują się nierzadko kłopotliwe w realizacji, głównie ze względu na wysoką cenę, jaką wykazują nowe katalizatory do autobusów oraz nowe filtry cząstek stałych DPF. Warto wiedzieć, że działanie fabrycznie nowego DPF lub SCR można osiągnąć bez konieczności podejmowania tak dużej inwestycji. Skuteczność, z jaką autoryzowane serwisy przeprowadzają regenerację katalizatorów i filtrów cząstek stałych sięga 98%, natomiast czyszczenie DPF i cena, podobnie jak w przypadku regeneracji SCR, to naprawdę niewielki wydatek w odniesieniu do kosztów zakupu. Na rynku występują co prawda nowe Diesle bez AdBlue, pojawia się także coraz więcej autobusów elektrycznych, jednakże należy mieć także na uwadze nieco starsze pojazdy, które bez sprawnego modułu oczyszczania spalin emitują do atmosfery duże zawartości szkodliwych substancji. Mając na uwadze, że dosłowne wycinanie, a także programowe wyłączanie DPF i SCR nie jest ani legalne, ani opłacalne, w przypadku problemów z katalizatorem lub filtrem cząstek stałych w autobusie warto rozważyć opcję regeneracji tych podzespołów, którą udostępniamy w całej Polsce i Europie, dysponując dedykowanym, najnowocześniejszym sprzętem.

Oczyszczanie spalin i selektywna redukcja katalityczna w autobusach i autokarach

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie i regeneracja filtrów cząstek stałych (DPF), katalizatorów i układów redukcji emisji tlenków azotu (SCR) w autobusach i autokarach jest istotna, aby utrzymać prawidłowe działanie tych układów i zapewnić odpowiednią emisję spalin z silnika. Czyszczenie DPF polega na usunięciu osadów i zanieczyszczeń z wnętrza podzespołu, które mogą powodować jego zatkanie i obniżać jego wydajną pracę. Regeneracja DPF polega na odzyskaniu skuteczności filtra poprzez podgrzanie go do wysokiej temperatury, co pozwala na usunięcie osadów i zanieczyszczeń. Innym sposobem jest umycie podzespołu w specjalistycznej maszynie.
Kozdra
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
I całe szczęście, że filtry można regenerować, bo nowe kosztują kupę kasy. Chyba że są uszkodzone wkłady, to wtedy lipa, nie da się regenerować
Jarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Odkąd dowiedziałem się, że jest możliwość regeneracji dpf-a w autobusie, to sam chciałem się przekonać czy ta usługa jest taka skuteczna, więc oddałem dpf-a do regeneracji. Jestem bardzo zadowolony i naprawdę polecam wszystkim.
Krzychu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtra DPF w autobusach to naprawdę fantastyczna sprawa. Na pewno jak mi się znowu zatka filtr DPF to będę wiedział gdzie się zgłosić, bo trochę tych autobusów mam, a w momencie gdy jeżdżę w długie trasy, to problem lubi powracać...
Wacław
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój autokar miał kiedyś problem z układem SCR, ale szybko zareagowałem, więc bardzo dużych kosztów nie poniosłem. Bardzo rzetelny artykuł :)
Irek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja filtra DPF w autach takich jak autobus to super opcja, bo niestety jednak taki filtr nowy kosztuje bardzo dużo, a używkę od kogoś kupić to też strach. W razie potrzeby wiadomo gdzie się zgłosić.

Popularne wpisy

6 Grudzień 2022

Ile kosztuje wymiana filtra DPF?

Wymiana filtra cząstek stałych może kosztować Cię kilka tysięcy złotych, biorąc pod uwagę cenę zakupu nowego elementu, montaż oraz adaptację w sterowniku silnika. Wymiana tego podzespołu jest niezbędna, jeśli jest on uszkodzony lub po prostu wyeksploatowany ...

5 lutego 2021

Czyszczenie katalizatora w Dieslu

Dlaczego podejmowane są tak często próby samodzielnego oczyszczania katalizatora? Jak każdy wie, czyszczenie katalizatora w Dieslu, ale także i w benzynie stanowi naturalne zjawisko i obowiązek ...