Subpage photo

Dlaczego DPF się nie wypala?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.50

1. Co może na to wpłynąć i jak sobie z tym poradzić?

Jednym z najpopularniejszych pytań dotyczących filtrów cząstek stałych dotyczy tego, dlaczego DPF się nie wypala, a przyczyna takiej sytuacji jest, można powiedzieć, prozaiczna. Kiedy procedura wypalania DPF się nie uruchamia oznaczać to może, że po prostu filtr jest tak zapchany zanieczyszczeniami, że nie ma miejsca na kolejne. Warto wiedzieć, że pierwsze objawy zapchanego DPF skutecznie wpływają na jakość prowadzenia auta i trudno je przeoczyć, dlatego nie warto z nimi czekać. W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest demontaż podzespołu i przekazanie go do profesjonalnej pracowni zajmującej się czyszczeniem metodą wodną, zapewniającą bezpieczne przywrócenie mu fabrycznych właściwości. To prowadzi do kwestii, jaką jest próba samodzielnego wyczyszczenia podzespołu środkami nieprzeznaczonymi do tego celu. Na forach internetowych popularne są specyfiki typu Kret, gdzie szereg wymienianych przez samozwańczych mechaników zalet, przysłania rzeczywisty wpływ na kondycję filtra, który po serii zabiegów rodem z garażowego laboratorium, będzie musiał zostać wymieniony na nowy. Oczywiście takie postępowanie musi odbić się na ogólnej kondycji filtra i także może być powodem, przez który DPF się nie wypala. Innym zagadnieniem przynoszącym taki efekt jest usterka czujników w samym filtrze. Jeśli więc nie miało się w zwyczaju samodzielnego wypłukiwania zanieczyszczeń z filtra, warto naocznie sprawdzić stan czujników umieszczonych w obudowie filtra oraz ich przyłączy. Gdy okaże się, że czujniki wizualnie sprawiają wrażenie uszkodzonych, a węże zapchanych, nadtopionych, etc., należy jak najszybciej je wymienić na nowe. Poszukiwanie informacji o tym, jak wymusić wypalanie DPF warto zostawić na później, gdyż nawet próba wykonania takiego zabiegu w momencie, gdy którykolwiek czujnik DPF lub jego okolice jest uszkodzony, nie przyniesie oczekiwanych efektów.

 

Zapchany DPF
Dlaczego DPF się nie wypala?

 


Po czym poznać, że DPF jest zapchany – odpowiadamy

Tak więc po czym poznać, że DPF jest zapchany? Tak jak już wspominaliśmy, objawy widoczne są gołym okiem, np. pod postacią kontrolki check engine. Dodatkowo skutecznie wpływają na komfort prowadzenia pojazdu i nawet jeśli kierowca nie będzie w stanie przypisać ich konkretnej przyczynie, będzie wiedział, że coś anormalnego dzieje się z autem i na pewno nie będzie zastanawiał się nad tym, jak wypalić DPF na postoju, ponieważ i tak na takie działania będzie za późno.

 

Zanieczyszczony wkład DPF
Po czym poznać, że DPF jest zapchany – odpowiadamy

 

Komentarze

Krystian 2023-01-18 11:57:26

DPF (filtr cząstek stałych) może się nie wypalać z kilku powodów. Jeden z najczęstszych to brak odpowiedniego cyklu jazdy, który pozwala na wypalanie zgromadzonych w filtrze cząstek stałych. Jeśli pojazd jest głównie użytkowany w mieście lub na krótkich dystansach, filtr może się zatkać i uniemożliwić jego skuteczne działanie. Innym powodem może być usterka w układzie wydechowym lub silniku, która uniemożliwia wypalanie sadzy z DPF.

Łukasz 2022-08-04 09:38:11

Być może ktoś źle realizuje proces wypalania (za krótki czas, hamuje, zmienia biegi). Jest dużo poradników internetowych, jak wypalać dpf na postoju czy też na trasie. W razie problemów zawsze można oddać do serwisu na wypalanie komputerowe.

Adi 2022-08-04 08:55:05

Nie spotkałem się z takim przypadkiem u siebie, żeby mój DPF nie chciał się wypalić, natomiast uważam, że właśnie, aby tego uniknąć, to koniecznie trzeba go na bieżąco regenerować :D

Damian 2022-08-04 08:38:25

Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym nie mógł wypalić dpf-a. Pewnie gdybym miał taki problem to zgłosił bym się na serwis.

margonemmm112 2022-08-04 08:26:14

Czasem niestety zdarza się tak, że DPF się nie wypala i nic na to nie wskazuje, że do tego dojdzie. Proponuję wtedy wizytę w serwisie i czyszczenie, bo faktycznie może być to wina popiołu ;/

Bartek 2022-03-17 17:07:42

Niestety czyszczenie i regeneracja filtra cząstek stałych nic nie da jeżeli jest jakaś przyczyna która go nadmiernie "zapycha" w moim przypadku były to wtryski.

Marian 2021-07-08 13:42:15

Wszystko jasne, dlaczego DPF sie nie wypala czasami... po prostu wnetrze filtra moze byc tak zapchane popiolem, ze juz samo wypalanie DPF jest niemozliwe.. Nie trudno sie domyslic, ze w takiej sytuacji trzeba udac sie do serwis na fachowa regeneracje filtra DPF!

Irek 2021-02-03 13:50:45

Procedura wypalania DPF niestety u mnie już nie przeszła, bo mechanik próbował przez komputer. No i co? Trzeba było demontować, czyścić i jeszcze wymieć czujnik temperatury, który okazał się być przyczyną zatkania filtra, bo był uszkodzony i nieprawidłowe info się pokazywały.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Jak wyczyścić filtr DPF bez demontażu?- Czy to dobry pomysł?

Filtr DPF możemy wyczyścić bez jego wcześniejszego demontażu, samodzielnie, w warunkach domowych za pomocą odpowiednich preparatów takich jak: Liqui Moly, K2 DPF Cleaner, Forch Zmywacz DPF itp....

Czytaj więcej

Ile trwa regeneracja katalizatora?- sprawdź!

Profesjonalna regeneracja katalizatora w serwisie samochodowym niezależnie od wybranej metody, zazwyczaj zajmuje jeden dzień roboczy....

Czytaj więcej

Co robi katalizator w samochodzie?- sprawdźmy!

Katalizator w samochodzie redukuje poziom szkodliwych składników spalin emitowanych przez pojazd do środowiska....

Czytaj więcej

Po jakim przebiegu należy wymienić katalizator?- warto wiedzieć!

Producenci szacowany przebieg, po którym należy wymienić katalizator określają na 80-100 tysięcy kilometrów....

Czytaj więcej

Jak wygląda proces czyszczenia DPF?- sprawdźmy to!

Profesjonalny proces czyszczenia filtra zazwyczaj rozpoczyna się standardową procedurą, jaką jest wykonanie oględzin i ocena stanu technicznego, natomiast dalszy proces czyszczenia filtra DPF uzależniony jest od metody, jaką będzie ono wykonywane. ...

Czytaj więcej

Co powoduje zapychanie filtra DPF?- sprawdźmy to!

Zapchanie filtra DPF powoduje głównie zbyt duże nagromadzenie się w jego przestrzeni popiołu, który powstaje podczas procesu spalania sadzy. ...

Czytaj więcej

Jakie są objawy zapchanego katalizatora?- na co uważać?

Objawami zapchanego katalizatora są najczęściej: • problem z rozruchem silnika, • brak mocy, • nierównomierne obroty, • zwolnione wchodzenie na wysokie obroty, • wzrost spalania. ...

Czytaj więcej

Jak długo działa katalizator?- sprawdź!

Katalizator przy odpowiednim jego użytkowaniu oraz przestrzeganiu zaleceń jak zapewniają producenci, jest w stanie wytrzymać od 200 do nawet 300 tysięcy kilometrów. ...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.