Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co może na to wpłynąć i jak sobie z tym poradzić?
Jednym z najpopularniejszych pytań dotyczących filtrów cząstek stałych dotyczy tego, dlaczego DPF się nie wypala, a przyczyna takiej sytuacji jest, można powiedzieć, prozaiczna. Kiedy procedura wypalania DPF się nie uruchamia oznaczać to może, że po prostu filtr jest tak zapchany zanieczyszczeniami, że nie ma miejsca na kolejne. Warto wiedzieć, że pierwsze objawy zapchanego DPF skutecznie wpływają na jakość prowadzenia auta i trudno je przeoczyć, dlatego nie warto z nimi czekać. W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest demontaż podzespołu i przekazanie go do profesjonalnej pracowni zajmującej się czyszczeniem metodą wodną, zapewniającą bezpieczne przywrócenie mu fabrycznych właściwości. To prowadzi do kwestii, jaką jest próba samodzielnego wyczyszczenia podzespołu środkami nieprzeznaczonymi do tego celu. Na forach internetowych popularne są specyfiki typu Kret, gdzie szereg wymienianych przez samozwańczych mechaników zalet, przysłania rzeczywisty wpływ na kondycję filtra, który po serii zabiegów rodem z garażowego laboratorium, będzie musiał zostać wymieniony na nowy. Oczywiście takie postępowanie musi odbić się na ogólnej kondycji filtra i także może być powodem, przez który DPF się nie wypala. Innym zagadnieniem przynoszącym taki efekt jest usterka czujników w samym filtrze. Jeśli więc nie miało się w zwyczaju samodzielnego wypłukiwania zanieczyszczeń z filtra, warto naocznie sprawdzić stan czujników umieszczonych w obudowie filtra oraz ich przyłączy. Gdy okaże się, że czujniki wizualnie sprawiają wrażenie uszkodzonych, a węże zapchanych, nadtopionych, etc., należy jak najszybciej je wymienić na nowe. Poszukiwanie informacji o tym, jak wymusić wypalanie DPF warto zostawić na później, gdyż nawet próba wykonania takiego zabiegu w momencie, gdy którykolwiek czujnik DPF lub jego okolice jest uszkodzony, nie przyniesie oczekiwanych efektów.
Po czym poznać, że DPF jest zapchany – odpowiadamy
Tak więc po czym poznać, że DPF jest zapchany? Tak jak już wspominaliśmy, objawy widoczne są gołym okiem, np. pod postacią kontrolki check engine. Dodatkowo skutecznie wpływają na komfort prowadzenia pojazdu i nawet jeśli kierowca nie będzie w stanie przypisać ich konkretnej przyczynie, będzie wiedział, że coś anormalnego dzieje się z autem i na pewno nie będzie zastanawiał się nad tym, jak wypalić DPF na postoju, ponieważ i tak na takie działania będzie za późno.
Komentarze