Dlaczego DPF się nie wypala?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT, DPF, FAP

Co może na to wpłynąć i jak sobie z tym poradzić?

Jednym z najpopularniejszych pytań dotyczących filtrów cząstek stałych dotyczy tego, dlaczego DPF się nie wypala, a przyczyna takiej sytuacji jest, można powiedzieć, prozaiczna. Kiedy procedura wypalania DPF się nie uruchamia oznaczać to może, że po prostu filtr jest tak zapchany zanieczyszczeniami, że nie ma miejsca na kolejne. Warto wiedzieć, że pierwsze objawy zapchanego DPF skutecznie wpływają na jakość prowadzenia auta i trudno je przeoczyć, dlatego nie warto z nimi czekać. W takiej sytuacji jedynym wyjściem jest demontaż podzespołu i przekazanie go do profesjonalnej pracowni zajmującej się czyszczeniem metodą wodną, zapewniającą bezpieczne przywrócenie mu fabrycznych właściwości. To prowadzi do kwestii, jaką jest próba samodzielnego wyczyszczenia podzespołu środkami nieprzeznaczonymi do tego celu. Na forach internetowych popularne są specyfiki typu Kret, gdzie szereg wymienianych przez samozwańczych mechaników zalet, przysłania rzeczywisty wpływ na kondycję filtra, który po serii zabiegów rodem z garażowego laboratorium, będzie musiał zostać wymieniony na nowy. Oczywiście takie postępowanie musi odbić się na ogólnej kondycji filtra i także może być powodem, przez który DPF się nie wypala. Innym zagadnieniem przynoszącym taki efekt jest usterka czujników w samym filtrze. Jeśli więc nie miało się w zwyczaju samodzielnego wypłukiwania zanieczyszczeń z filtra, warto naocznie sprawdzić stan czujników umieszczonych w obudowie filtra oraz ich przyłączy. Gdy okaże się, że czujniki wizualnie sprawiają wrażenie uszkodzonych, a węże zapchanych, nadtopionych, etc., należy jak najszybciej je wymienić na nowe. Poszukiwanie informacji o tym, jak wymusić wypalanie DPF warto zostawić na później, gdyż nawet próba wykonania takiego zabiegu w momencie, gdy którykolwiek czujnik DPF lub jego okolice jest uszkodzony, nie przyniesie oczekiwanych efektów.

DPF po długotrwałym użytkowaniu

Po czym poznać, że DPF jest zapchany – odpowiadamy

Tak więc po czym poznać, że DPF jest zapchany? Tak jak już wspominaliśmy, objawy widoczne są gołym okiem, np. pod postacią kontrolki check engine. Dodatkowo skutecznie wpływają na komfort prowadzenia pojazdu i nawet jeśli kierowca nie będzie w stanie przypisać ich konkretnej przyczynie, będzie wiedział, że coś anormalnego dzieje się z autem i na pewno nie będzie zastanawiał się nad tym, jak wypalić DPF na postoju, ponieważ i tak na takie działania będzie za późno.

DPF zapchany
Co o tym myślisz?

Komentarze

Krystian
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) może się nie wypalać z kilku powodów. Jeden z najczęstszych to brak odpowiedniego cyklu jazdy, który pozwala na wypalanie zgromadzonych w filtrze cząstek stałych. Jeśli pojazd jest głównie użytkowany w mieście lub na krótkich dystansach, filtr może się zatkać i uniemożliwić jego skuteczne działanie. Innym powodem może być usterka w układzie wydechowym lub silniku, która uniemożliwia wypalanie sadzy z DPF.
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Być może ktoś źle realizuje proces wypalania (za krótki czas, hamuje, zmienia biegi). Jest dużo poradników internetowych, jak wypalać dpf na postoju czy też na trasie. W razie problemów zawsze można oddać do serwisu na wypalanie komputerowe.
Adi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spotkałem się z takim przypadkiem u siebie, żeby mój DPF nie chciał się wypalić, natomiast uważam, że właśnie, aby tego uniknąć, to koniecznie trzeba go na bieżąco regenerować :D
Damian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeszcze nie zdarzyło mi się, żebym nie mógł wypalić dpf-a. Pewnie gdybym miał taki problem to zgłosił bym się na serwis.
margonemmm112
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czasem niestety zdarza się tak, że DPF się nie wypala i nic na to nie wskazuje, że do tego dojdzie. Proponuję wtedy wizytę w serwisie i czyszczenie, bo faktycznie może być to wina popiołu ;/
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Niestety czyszczenie i regeneracja filtra cząstek stałych nic nie da jeżeli jest jakaś przyczyna która go nadmiernie "zapycha" w moim przypadku były to wtryski.
Marian
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wszystko jasne, dlaczego DPF sie nie wypala czasami... po prostu wnetrze filtra moze byc tak zapchane popiolem, ze juz samo wypalanie DPF jest niemozliwe.. Nie trudno sie domyslic, ze w takiej sytuacji trzeba udac sie do serwis na fachowa regeneracje filtra DPF!
Irek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Procedura wypalania DPF niestety u mnie już nie przeszła, bo mechanik próbował przez komputer. No i co? Trzeba było demontować, czyścić i jeszcze wymieć czujnik temperatury, który okazał się być przyczyną zatkania filtra, bo był uszkodzony i nieprawidłowe info się pokazywały.

Popularne wpisy

30 października 2020

Filtr cząstek stałych Toyota cena - porównanie 22

1. Artykuł o numerze 22, zawierający porównanie części układu wydechowego, jaką jest filtr cząstek stałych dla japońskiego producenta znanego pod nazwą Toyota. Jest to jedna z najbardziej efektywnie rozwijających się marek samochodowych, a w jej charakterystycznym logo zawiera się nie tylko cała na ...