Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Niewłaściwa eksploatacja samochodu z filtrem cząstek stałych przyczynia się do częstego zapychania DPF. Jeśli filtr DPF z Twojego auta zapycha się naprawdę szybko, to nie jest to zdrowy objaw i z pewnością należy sprawdzić ten podzespół w serwisie. Należy również pamiętać, że zapychanie się filtra cząstek stałych jest po części normalne, bo na tym polega jego praca. Niestety właściciele pojazdów z silnikiem Diesla zapominają, że zarówno filtr DPF, jak i filtr FAP trzeba co jakiś czas wypalać i regenerować w serwisie w celu przywrócenia utraconych właściwości. W porę niezregenerowany filtr DPF może przysporzyć wielu problemów właścicielom pojazdów i wygenerować dodatkowe koszty napraw.
Jak jeździć Dieslem, żeby nie zapchać DPF?
Obowiązkiem kierowców jest poruszanie się autem z wysoką jakością paliwa w baku, unikanie gwałtownego wciskania pedału gazu na niskich obrotach, niegaszenie od razu silnika po ukończonej jeździe, aby pozwolić schłodzić się turbinie. W zimie należy ruszyć autem po upływie 30 sekund od uruchomienia jednostki napędowej. Ponadto Diesle z filtrem cząstek stałych muszą się wypalać poza miastem, obowiązkowo na dłuższych dystansach. Jeżeli doszłoby do sytuacji, w której DPF nie chce się wypalić, należy umówić się na wizytę w serwisie, aby od środka sprawdzić jego stan.
Po jakim czasie zapycha się DPF?
Jeżeli filtr cząstek stałych jest odpowiednio eksploatowany, to nie powinien się często zapychać. Problem na pewno występuje, gdy aktywuje się wypalanie DPF co 100 km. W takiej sytuacji należy niezwłocznie pojechać do serwisu. Być może użytkownik samochodu notorycznie przerywał procedurę samooczyszczania filtra DPF, przez co bardzo mocno się zapchał albo podzespół nie nadaje się już do swojej pracy z racji utracenia swoich właściwości i parametrów, których nie da się przywrócić regeneracją. Poprawnie działający filtr cząstek stałych DPF powinien wypalać się średnio co 300-700 kilometrów.
Ile razy można regenerować DPF?
Filtr cząstek stałych regeneruje się tak długo, aż nie będzie uszkodzony mechanicznie i całkowicie nie zostanie pozbawiony swoich właściwości (chodzi tu głównie o utratę metali szlachetnych). Jeżeli więc DPF szybko się zapełnia w Twoim aucie, to należy go zdiagnozować w serwisie, bo być może samo wypalanie jest niewystarczające. Ponadto warto stosować preparaty czyszczące filtr DPF. Gdyby faktycznie diagnostyka podzespołu wykazała, że DPF nie kwalifikuje się do regeneracji, to zadaniem właściciela pojazdu jest zakupienie nowego lub regenerowanego filtra cząstek stałych.
Komentarze