Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!


Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Jest kilka czynników, które mogą być odpowiedzialne za to zjawisko:

1. Nadmiar oleju silnikowego: w przypadku, gdy ilość oleju silnikowego jest zbyt duża, może dochodzić do nadmiernego spalania oleju podczas procesu regeneracji DPF. Spalający się nadmiar oleju może generować dym o niebieskim odcieniu.
2. Stary olej silnikowy: zużyty lub zanieczyszczony olej silnikowy może sprzyjać powstawaniu niebieskiego dymu podczas regeneracji DPF. Stary olej może zawierać zwiększoną ilość substancji, które spalając się, wywołują niebieski dym.
3. Uszkodzenia wtryskiwaczy: wadliwe wtryskiwacze paliwa mogą powodować niewłaściwą dystrybucję paliwa, co z kolei może prowadzić do niepełnego spalania i wydobywania się niebieskiego dymu podczas regeneracji DPF.
4. Wysoka temperatura spalin: w procesie regeneracji DPF temperatura spalin może być bardzo wysoka. Jeśli olej silnikowy dostanie się do komory spalania w takich warunkach, może prowadzić do jego nadmiernego spalania i wydzielania dymu o niebieskim zabarwieniu.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
nowy model DPF w pudełku

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Współczesne pojazdy często wyposażone są w systemy monitorowania emisji, które mogą wyświetlać ostrzeżenia na desce rozdzielczej, informujące o problemach z DPF. Jeśli zauważysz komunikaty o regeneracji lub problemach z filtrem cząstek stałych, może to wskazywać na uszkodzenie. Uszkodzony DPF może również powodować spadek mocy silnika lub trudności w utrzymaniu stałej prędkości. Ograniczenia w przepływie spalin wpływają na wydajność pracy silnika. Jeśli filtr cząstek stałych jest uszkodzony, może dochodzić do zwiększonej temperatury w jego wnętrzu. Może to skutkować nagrzewaniem się innych elementów układu wydechowego. Mogą się też pojawić ostrzeżenia na desce rozdzielczej o zbyt wysokiej temperaturze.

Po czym poznać, że zaczął się wypalać DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych (DPF) można zauważyć na podstawie poniższych sygnałów:

• W trakcie procesu wypalania filtra silnik może pracować przy zwiększonych obrotach, co jest konieczne do osiągnięcia odpowiedniej temperatury spalin.
• Po zakończeniu jazdy, gdy silnik nadal jest uruchomiony, a wentylator chłodnicy pracuje dłużej niż zazwyczaj, może to sugerować, że system przeprowadza regenerację.
• Niektóre pojazdy posiadają specjalny wskaźnik na desce rozdzielczej, który informuje kierowcę o trwającej regeneracji.
• Podczas procesu regeneracji DPF może nastąpić wzrost temperatury spalin. Jeśli masz dostęp do odczytów temperatury wydechu lub zauważysz, że tłumik jest bardziej nagrzany niż zwykle, może to wskazywać na proces regeneracji.

kamerka diagnostyczna DPF/ FAP

Czy zapchany DPF może uszkodzić turbinę?

Zablokowanie DPF może potencjalnie spowodować uszkodzenie turbosprężarki w silniku. W przypadku, gdy filtr cząstek stałych jest zapchany, silnik może być zmuszony do pracy w warunkach zwiększonego obciążenia, co skutkuje intensywniejszą pracą turbosprężarki. Długotrwałe obciążenie może przyczynić się do przyspieszonego zużycia i spowodować uszkodzenie turbosprężarki. Zapchany DPF może również skutkować wzrostem temperatury spalin, co dodatkowo wpływa na wydajność turbosprężarki. Podwyższona temperatura może przyśpieszyć degradację pewnych komponentów turbosprężarki. Dlatego monitorowanie i utrzymanie sprawności DPF są kluczowe dla ochrony turbosprężarki i ogólnej wydajności układu napędowego pojazdu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy