Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych nie nadaje się do jazd wyłącznie po mieście, ponieważ silnik nie jest w stanie się dobrze rozgrzać przez co wypalanie sadzy jest bardzo utrudnione, dlatego też jeśli jesteś w posiadaniu auta, które ma DPF lub FAP pamiętaj, aby wypalić sadzę, żeby nagromadzone zanieczyszczenia nie doprowadziły do zniszczenia podzespołu i podczas procedury wypalania pamiętaj o podniesieniu obrotów do nawet 2,5 tysięcy na minutę, a także o prędkości. Nie przerywaj dopalania sadzy, dopóki filtr DPF nie będzie całkowicie udrożniony. Oprócz tego powinieneś zdawać sobie sprawę, że jazda na zimnym silniku czy z niskich obrotów nie będzie dobra dla jednostki napędowej. Kolejną kwestią jest także naprawianie jakichkolwiek usterek poszczególnych elementów samochodu, bo to też może wpłynąć negatywnie na pracę i sprawność filtra cząstek stałych. Zatem bierz pod uwagę, że im bardziej przyłożysz się do przestrzegania zaleceń od producenta, tym jest większa szansa, że filtr cząstek stałych nie przysporzy Ci zbyt wcześnie kłopotów.
Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Suchy DPF
Jeżeli jesteś w trasie i w pewnym momencie wyskoczy Ci kontrolka wypalania DPF, nie możesz jej zignorować, gdyż ona informuje Cię o zbyt dużej ilości osadów wewnątrz podzespołu i trzeba je jak najszybciej wypalić. Jeśli tego nie zrobisz, to silnik w każdej chwili może zacząć pracę w trybie awaryjnym aż w końcu przestanie całkiem działać. Niestety, ale samochód z suchym DPF musi być przez jego użytkownika odpowiednio użytkowany, ponieważ jakiekolwiek zaniedbanie będzie skutkować awarią innych elementów, które współpracują z filtrem cząstek stałych DPF.
Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Ile wypala się DPF na postoju?
Raz a nawet dwa razy w miesiącu wyjedź na drogę szybkiego ruchu, gdzie będziesz mieć możliwość rozpędzenia się (zachowując mimo wszystko dozwoloną prędkość) i podniesienia obrotów jazdy, dzięki czemu rozgrzeją się spaliny na tyle dobrze, że sadza swobodnie się z wnętrza DPF wypali. Ponadto nie tylko styl jazdy jest kluczowy, ale także, jakiej jakości uzupełniasz zbiornik na paliwo, jakie stosujesz dodatki do paliwa, czy wymieniasz elementy, które wymagają po pewnym czasie wymiany, czy regenerujesz na przykład w serwisie ten podzespół i czy na bieżąco naprawiasz awarię innych podzespołów. Jak widać, wiele zależy od przedłużenia żywotności filtra cząstek stałych. Chcąc wypalić tylko te palne zanieczyszczenia możesz wykonać samoregenerację tego podzespołu samodzielnie: na postoju lub też w trakcie jazdy. W obu przypadkach sadza wypala się, dopóki nie pozbędziesz się w całości sadzy. Może to trwać od 15 do 30 min.
Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Charakterystycznymi oznakami, że z filtrem cząstek stałych dzieje się coś niedobrego, są: pogorszenie się dynamiki jazdy przez silnik, ogólne problemy z silnikiem, z turbosprężarką, wzrost spalania oleju napędowego, kopcenie z rury układu wydechowego, a gdy stan podzespołu jest naprawdę zły, to silnik wchodzi w tryb pracy awaryjnej. Nie ignoruj tych objawów, jeśli wystąpią, ponieważ możesz mieć poważne problemy. Dodatkowo jeśli masz niedrożny DPF, powinieneś go bardzo szybko wyczyścić, ponieważ, gdy niespodziewanie zatrzymasz się na środku drogi, staniesz się zagrożeniem dla innych kierowców.
Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Na czym polega wypalanie DPF?
Jeśli zamierzasz poruszać się autem wyłącznie w mieście i nie będziesz miał okazji do wypalania sadzy, to powinieneś zrezygnować z zakupu auta, który posiada ten podzespół. Natomiast pamiętaj, że raczej nie powinno być dla Ciebie problemem raz na jakiś czas udać się w dłuższą podróż, dzięki której pozwolisz odetkać się kanalikom filtrującym z zalegającej sadzy. Proces wypalania nie jest trudny; musisz jednak jechać na wyższych obrotach i ze zwiększoną prędkością, aby spaliny osiągnęły odpowiednią do wypalenia temperaturę. Nie przerywaj wypalania w trakcie jego trwania!
Komentarze