DPF – jak jeździć?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Filtr cząstek stałych nie nadaje się do jazd wyłącznie po mieście, ponieważ silnik nie jest w stanie się dobrze rozgrzać przez co wypalanie sadzy jest bardzo utrudnione, dlatego też jeśli jesteś w posiadaniu auta, które ma DPF lub FAP pamiętaj, aby wypalić sadzę, żeby nagromadzone zanieczyszczenia nie doprowadziły do zniszczenia podzespołu i podczas procedury wypalania pamiętaj o podniesieniu obrotów do nawet 2,5 tysięcy na minutę, a także o prędkości. Nie przerywaj dopalania sadzy, dopóki filtr DPF nie będzie całkowicie udrożniony. Oprócz tego powinieneś zdawać sobie sprawę, że jazda na zimnym silniku czy z niskich obrotów nie będzie dobra dla jednostki napędowej. Kolejną kwestią jest także naprawianie jakichkolwiek usterek poszczególnych elementów samochodu, bo to też może wpłynąć negatywnie na pracę i sprawność filtra cząstek stałych. Zatem bierz pod uwagę, że im bardziej przyłożysz się do przestrzegania zaleceń od producenta, tym jest większa szansa, że filtr cząstek stałych nie przysporzy Ci zbyt wcześnie kłopotów.

Auto z filtrem DPF

Filtr DPF. Jak go nie zepsuć? - Suchy DPF

Jeżeli jesteś w trasie i w pewnym momencie wyskoczy Ci kontrolka wypalania DPF, nie możesz jej zignorować, gdyż ona informuje Cię o zbyt dużej ilości osadów wewnątrz podzespołu i trzeba je jak najszybciej wypalić. Jeśli tego nie zrobisz, to silnik w każdej chwili może zacząć pracę w trybie awaryjnym aż w końcu przestanie całkiem działać. Niestety, ale samochód z suchym DPF musi być przez jego użytkownika odpowiednio użytkowany, ponieważ jakiekolwiek zaniedbanie będzie skutkować awarią innych elementów, które współpracują z filtrem cząstek stałych DPF.

Jak eksploatować auto z filtrem DPF, żeby uniknąć problemów? - Ile wypala się DPF na postoju?

Raz a nawet dwa razy w miesiącu wyjedź na drogę szybkiego ruchu, gdzie będziesz mieć możliwość rozpędzenia się (zachowując mimo wszystko dozwoloną prędkość) i podniesienia obrotów jazdy, dzięki czemu rozgrzeją się spaliny na tyle dobrze, że sadza swobodnie się z wnętrza DPF wypali. Ponadto nie tylko styl jazdy jest kluczowy, ale także, jakiej jakości uzupełniasz zbiornik na paliwo, jakie stosujesz dodatki do paliwa, czy wymieniasz elementy, które wymagają po pewnym czasie wymiany, czy regenerujesz na przykład w serwisie ten podzespół i czy na bieżąco naprawiasz awarię innych podzespołów. Jak widać, wiele zależy od przedłużenia żywotności filtra cząstek stałych. Chcąc wypalić tylko te palne zanieczyszczenia możesz wykonać samoregenerację tego podzespołu samodzielnie: na postoju lub też w trakcie jazdy. W obu przypadkach sadza wypala się, dopóki nie pozbędziesz się w całości sadzy. Może to trwać od 15 do 30 min.

Jakie objawy zapchania DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?

Charakterystycznymi oznakami, że z filtrem cząstek stałych dzieje się coś niedobrego, są: pogorszenie się dynamiki jazdy przez silnik, ogólne problemy z silnikiem, z turbosprężarką, wzrost spalania oleju napędowego, kopcenie z rury układu wydechowego, a gdy stan podzespołu jest naprawdę zły, to silnik wchodzi w tryb pracy awaryjnej. Nie ignoruj tych objawów, jeśli wystąpią, ponieważ możesz mieć poważne problemy. Dodatkowo jeśli masz niedrożny DPF, powinieneś go bardzo szybko wyczyścić, ponieważ, gdy niespodziewanie zatrzymasz się na środku drogi, staniesz się zagrożeniem dla innych kierowców.

Pojazd z zapchanym DPF

Auto z filtrem DPF na krótkie odcinki? O czym pamiętać? - Na czym polega wypalanie DPF?

Jeśli zamierzasz poruszać się autem wyłącznie w mieście i nie będziesz miał okazji do wypalania sadzy, to powinieneś zrezygnować z zakupu auta, który posiada ten podzespół. Natomiast pamiętaj, że raczej nie powinno być dla Ciebie problemem raz na jakiś czas udać się w dłuższą podróż, dzięki której pozwolisz odetkać się kanalikom filtrującym z zalegającej sadzy. Proces wypalania nie jest trudny; musisz jednak jechać na wyższych obrotach i ze zwiększoną prędkością, aby spaliny osiągnęły odpowiednią do wypalenia temperaturę. Nie przerywaj wypalania w trakcie jego trwania!

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać filtr cząstek stałych (DPF) w dobrym stanie i zapewnić jego skuteczne działanie, należy przestrzegać następujących zaleceń dotyczących stylu jazdy: Jeździć z odpowiednio wysoką prędkością: Jazda z prędkością powyżej 60 km/h przez dłuższy czas pozwala na skuteczną regenerację filtra DPF. Unikać jazdy z niskim obciążeniem: Podczas jazdy z niskim obciążeniem, silnik nie generuje wystarczającej ilości ciepła do skutecznej regeneracji filtra DPF. Unikać krótkich tras: Jeśli filtr DPF nie jest w stanie się regenerować, cząstki stałe mogą gromadzić się w nim, co prowadzi do jego zanieczyszczenia i w efekcie do spadku jego skuteczności. Unikać jazdy z długimi okresami postoju: Jeśli silnik jest zimny, filtr DPF nie jest w stanie się regenerować. Regularnie serwisować pojazd: Regularne serwisowanie pojazdu i wymiana oleju silnikowego pozwala na utrzymanie filtra DPF w dobrym stanie i zapobiega jego przedwczesnemu zużyciu.
iglomerat
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiadomo jak już jeździć z tym DPFem w obszarze miejskim, żałuję, że nie kupiłem benzyniaka..
Konrad
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda pojazdem z dpf-em powinna być co jakiś czas przeprowadzona w dłużej trasie. Diesle lubią jazdę na takich dystansach.
Leon_56
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dla mnie jest jasne, jak jeździć z DPF.. Trzeba pamiętać o wypalaniu, jak i o czyszczeniu w serwisie...
Daro
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie, trzeba być świadomym, że jak jeździsz wyłącznie w mieście praca dom, max. 30 km dziennie, to bez sensu kupować diesla. Benzyniak lepiej się sprawdzi w takiej jeździe miejskiej.

Popularne wpisy

23 września 2022

Jakie są skutki zapchanego DPF?

Zapchany filtr cząstek stałych może doprowadzić do pogorszenia pracy jednostki napędowej oraz turbiny. Ponadto pojazd emituje więcej trujących spalin, które dostają się do powietrza ...

8 lipca 2022

Czy zapchany katalizator zwiększa spalanie?

Spalanie wzrasta wraz ze stopniem zanieczyszczenia reaktora katalitycznego. Przez to, że spaliny coraz ciężej mogą przedostawać się przez katalizator, to jednostka napędowa musi się napracować, aby je usunąć, zatem logiczne jest ...