Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wśród wielu niespodzianek, które może zgotować użytkownikowi Diesla filtr cząstek stałych DPF jest także to, jaki dym może unosić się za samochodem, w którym ów filtr z różnych przyczyn działa niepoprawnie. Właściciele z założenia ekologicznych aut wyposażonych w filtry cząstek stałych w przypadku ich awarii zgłaszają zróżnicowane objawy, wśród których prym wiedzie właśnie zadymienie, często wypalający się DPF, dymienie przy wypalaniu DPF oraz sytuacje, w których Diesel dymi na czarno przy przyspieszaniu. Występowanie tych objawów nieco kłóci się z ideą filtrów cząstek stałych, które przecież z założenia mają w znaczny sposób ograniczać emisję szkodliwych cząsteczek do atmosfery. W wielu przypadkach, zwłaszcza w starszych Dieslach, obserwowalne jest dymienie z rury wydechowej pojazdu, a sam dym przyjmuje zróżnicowane zabarwienie, które z kolei wskazuje na występowanie odmiennych usterek.
Co oznacza biały dym podczas wypalania DPF?
Zazwyczaj zabarwiony na biało dym przy wypalaniu DPF nie dotyczy samego filtra cząstek stałych i nie musi wskazywać na związane z nim problemy, podobnie jest gdy podczas wypalania DPF kopci na niebiesko. Większość mechaników oraz majsterkowiczów amatorów mówi od razu, że przecież to obciążona defektem uszczelka pod głowicą, jednakże mankament ten może okazać się po prostu dodatkowym uszkodzeniem wymagającym zbadania i eliminacji przyczyn. Najbardziej logicznym argumentem uzasadniającym występowanie dymu jest to, że dymienie stanowi naturalną oznakę wypalania filtra cząstek stałych. Podczas pasywnej lub aktywnej regeneracji zazwyczaj występuje jednakże objaw w postaci kłębów dymu o ciemnym zabarwieniu, a jasny, biały dym może stanowić oznakę prób dopalania zgromadzonych w filtrze mas popiołu. Niezależnie, czy to za sprawą filtra cząstek stałych, czy też z przyczyn niezależnych od DPF/FAP, wystąpienie dużych ilości dymu o nietypowym, na przykład białym zabarwieniu powinno skłonić kierowcę pojazdu do przeprowadzenia szczegółowej i wnikliwej diagnostyki układów w pojeździe.
Mam zapchanego DPF-a! Kopcenie
Jedną z charakterystycznych oznak zapchania filtra cząstek stałych DPF/FAP jest sytuacja, w której Diesel dymi na czarno przy przyspieszaniu. Czy tylko wówczas może unosić się za pojazdem czarny dym? DPF może powodować, że pojazd dymi cały czas, a jeszcze większe ilości kłębów zanieczyszczeń będą spowijać przestrzeń dookoła samochodu w momencie wypalania filtra cząstek stałych. To właśnie z tego powodu nie zalecamy przeprowadzania wypalania DPF na postoju w garażach ani w pobliżu ścian, murów czy na kostce brukowej – plamy sadzy mogą okazać się niezmywalne. Jeżeli zatem zastanawiasz się, czy auto z DPF może kopcić, niestety zmuszeni jesteśmy szczerze odpowiedzieć twierdząco. Obok unoszącego się dymu warto zaobserwować, czy w pojeździe nie zachodzi zbyt częste wypalanie DPF. Przyczyny tkwią zazwyczaj w samym filtrze i warto je czym prędzej zdiagnozować, a następnie usunąć, co jest możliwe w naszym autoryzowanym serwisie. Filtr cząstek stałych zgłasza do sterownika komunikat dotyczący konieczności przeprowadzenia wypalania wówczas, gdy odczytywane są duże zawartości sadzy. Istnienie uszkodzeń wewnętrznych struktury filtra DPF/FAP, a także nagromadzenie w kanalikach znacznych ilości niepalnego popiołu, że samochód będzie komunikował kierowcy konieczność dopalenia DPF co kilkadziesiąt kilometrów i z pewnością możemy taką częstotliwość zdiagnozować jako usterkę w obrębie filtra cząstek stałych. Gdy w samochodzie często zauważalnym objawem jest dym z rury wydechowej, DPF najprawdopodobniej wymaga tego, aby obejrzał go specjalista dysponujący dedykowanymi narzędziami diagnostycznymi. Nawet, gdy samochód z DPF kopci, nie warto uciekać się do drastycznych działań typu zaślepianie czy usuwanie DPF, ponieważ to nie rozwiąże dotychczasowych problemów, a wprost przeciwnie – może przysporzyć nowych w postaci problemów na stacji diagnostycznej czy podczas kontroli drogowej połączonej z pomiarem przejrzystości spalin. Gdy DPF kopci, zapycha się, często wypala i powoduje ogólne pogorszenie jakości i bezpieczeństwa użytkowania pojazdu, skontaktuj się z ASO Bosch Service Pawlik. Po przeprowadzeniu diagnostyki filtra cząstek stałych przekażemy go do mycia w nowoczesnej maszynie. Zastosowanie innowacyjnej metody, jaką jest hydrodynamiczne czyszczenie DPF/FAP, pozwala na odzyskanie nawet do 99% fabrycznych wartości przepływów filtra.
Komentarze