DPF – jaki dym może unosić się za samochodem?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Warsztat specjalizujący się w regeneracji filtrów DPF, FAP i katalizatorów

Wśród wielu niespodzianek, które może zgotować użytkownikowi Diesla filtr cząstek stałych DPF jest także to, jaki dym może unosić się za samochodem, w którym ów filtr z różnych przyczyn działa niepoprawnie. Właściciele z założenia ekologicznych aut wyposażonych w filtry cząstek stałych w przypadku ich awarii zgłaszają zróżnicowane objawy, wśród których prym wiedzie właśnie zadymienie, często wypalający się DPF, dymienie przy wypalaniu DPF oraz sytuacje, w których Diesel dymi na czarno przy przyspieszaniu. Występowanie tych objawów nieco kłóci się z ideą filtrów cząstek stałych, które przecież z założenia mają w znaczny sposób ograniczać emisję szkodliwych cząsteczek do atmosfery. W wielu przypadkach, zwłaszcza w starszych Dieslach, obserwowalne jest dymienie z rury wydechowej pojazdu, a sam dym przyjmuje zróżnicowane zabarwienie, które z kolei wskazuje na występowanie odmiennych usterek.

 

Kolor dymienia DPF

 Co oznacza biały dym podczas wypalania DPF?

Zazwyczaj zabarwiony na biało dym przy wypalaniu DPF nie dotyczy samego filtra cząstek stałych i nie musi wskazywać na związane z nim problemy, podobnie jest gdy podczas wypalania DPF kopci na niebiesko. Większość mechaników oraz majsterkowiczów amatorów mówi od razu, że przecież to obciążona defektem uszczelka pod głowicą, jednakże mankament ten może okazać się po prostu dodatkowym uszkodzeniem wymagającym zbadania i eliminacji przyczyn. Najbardziej logicznym argumentem uzasadniającym występowanie dymu jest to, że dymienie stanowi naturalną oznakę wypalania filtra cząstek stałych. Podczas pasywnej lub aktywnej regeneracji zazwyczaj występuje jednakże objaw w postaci kłębów dymu o ciemnym zabarwieniu, a jasny, biały dym może stanowić oznakę prób dopalania zgromadzonych w filtrze mas popiołu. Niezależnie, czy to za sprawą filtra cząstek stałych, czy też z przyczyn niezależnych od DPF/FAP, wystąpienie dużych ilości dymu o nietypowym, na przykład białym zabarwieniu powinno skłonić kierowcę pojazdu do przeprowadzenia szczegółowej i wnikliwej diagnostyki układów w pojeździe.

Dymienie na biało filtra DPF

Mam zapchanego DPF-a! Kopcenie

Jedną z charakterystycznych oznak zapchania filtra cząstek stałych DPF/FAP jest sytuacja, w której Diesel dymi na czarno przy przyspieszaniu. Czy tylko wówczas może unosić się za pojazdem czarny dym? DPF może powodować, że pojazd dymi cały czas, a jeszcze większe ilości kłębów zanieczyszczeń będą spowijać przestrzeń dookoła samochodu w momencie wypalania filtra cząstek stałych. To właśnie z tego powodu nie zalecamy przeprowadzania wypalania DPF na postoju w garażach ani w pobliżu ścian, murów czy na kostce brukowej – plamy sadzy mogą okazać się niezmywalne. Jeżeli zatem zastanawiasz się, czy auto z DPF może kopcić, niestety zmuszeni jesteśmy szczerze odpowiedzieć twierdząco. Obok unoszącego się dymu warto zaobserwować, czy w pojeździe nie zachodzi zbyt częste wypalanie DPF. Przyczyny tkwią zazwyczaj w samym filtrze i warto je czym prędzej zdiagnozować, a następnie usunąć, co jest możliwe w naszym autoryzowanym serwisie. Filtr cząstek stałych zgłasza do sterownika komunikat dotyczący konieczności przeprowadzenia wypalania wówczas, gdy odczytywane są duże zawartości sadzy. Istnienie uszkodzeń wewnętrznych struktury filtra DPF/FAP, a także nagromadzenie w kanalikach znacznych ilości niepalnego popiołu, że samochód będzie komunikował kierowcy konieczność dopalenia DPF co kilkadziesiąt kilometrów i z pewnością możemy taką częstotliwość zdiagnozować jako usterkę w obrębie filtra cząstek stałych. Gdy w samochodzie często zauważalnym objawem jest dym z rury wydechowej, DPF najprawdopodobniej wymaga tego, aby obejrzał go specjalista dysponujący dedykowanymi narzędziami diagnostycznymi. Nawet, gdy samochód z DPF kopci, nie warto uciekać się do drastycznych działań typu zaślepianie czy usuwanie DPF, ponieważ to nie rozwiąże dotychczasowych problemów, a wprost przeciwnie – może przysporzyć nowych w postaci problemów na stacji diagnostycznej czy podczas kontroli drogowej połączonej z pomiarem przejrzystości spalin. Gdy DPF kopci, zapycha się, często wypala i powoduje ogólne pogorszenie jakości i bezpieczeństwa użytkowania pojazdu, skontaktuj się z ASO Bosch Service Pawlik. Po przeprowadzeniu diagnostyki filtra cząstek stałych przekażemy go do mycia w nowoczesnej maszynie. Zastosowanie innowacyjnej metody, jaką jest hydrodynamiczne czyszczenie DPF/FAP, pozwala na odzyskanie nawet do 99% fabrycznych wartości przepływów filtra.

Kopcenie filtra DPF

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcel
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF jest urządzeniem zamontowanym w układzie wydechowym pojazdu, którego zadaniem jest usuwanie cząstek stałych z emisji spalin. Dymienie z układu wydechowego, jak również podczas wypalania jak najbardziej może być zauważalne. Można zaobserwować biały dym, czarny, niebieski, ale też siwy i niekoniecznie świadczy to o kłopotach z filtrem cząstek stałych. Zawsze w razie wątpliwości i utrzymania się przez dłuższy czas takiego problemu warto zgłosić się do zaufanego serwisu (może być uszkodzona głowica, turbina lub silnik) w celu przeprowadzenia dokładnej diagnozy.
Dawid
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój samochód niedawno zaczął kopić na ciemny kolor. Powinienem się chyba udać do mechanika, bo z tego co wyczytałem to może być coś poważnego i kosztownego...
Łukasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
U mnie nieludzko kopciło z rury, jak miałem zapchany filtr DPF. Później zaczęło szarpać silnikiem, więc zrobiłem diagnozę. Polecili mi w warsztacie regenerację filtra i póki co, wszystko pracuje w porządku, a objawy ustały.
King
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dym unoszący się za samochodem to u mnie norma podczas wypalania DPF. Już się do tego przyzwyczaiłem, ale na początku nie wiedziałem o co chodzi...
Karol
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem taki problem z zapchanym dpf-em, fakt auto dymiło na czarno jak przyśpieszałem. Denerwowało mnie to, więc zdecydowałem się na wyczyszczenie go i problem ustśpił.
Olgierd
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Najbardziej zauważam dymienie podczas wypalania filtra cząstek stałych, a tak to raczej z mojego auta nie dymi :D Przynajmniej teraz.. :D
Bobik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proste sprzedaj diesla kup benzyne
Seba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam u mnie efekt jak wyżej regeneracja wtrysków, czyszczenie DPF + czujnik DPF po przejechaniu średnio 190 km pojawia się wypalanie DPF-a, a za samochodem niebieski dym mechanik rozkłada ręce i nie jest w stanie powiedzieć co jest przyczyną Może ktoś z Was miał taki przypadek?
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Egon Mam identyczny problem jak ten ktory opisujesz
egon
star star star star star_outline
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Oddałem filtr DPF do serwisu Bosch na zdemontowanie i umycie tego filtra,został on umyty przez renomowana firmę zamontowany spowrotem w serwisie,wymieniono równierz czujnik cisnienia spalin DPF na nowy bo stwierdzono że stary pracuje nie prawidłowo,parametry po tej operacji były idealne przelot super,po użytkowaniu auta w jezdzie miejskij na krótkich dystansach przez okres tygodnia problem znowu powrócił,auto ponownie zaczyna kopcic biało siwym dymem,jaki sens było demontować i myc ten filtr skoro po tygodniu problem znów powrócił a koszt 1,200zl gwarancja,co mam zrobic?Jarek lubuskie
adolf
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czy auto z dpf moze kopcic? No jesli jest zatkany nagromadzonymi zanieczyszczeniami, to jest to oczywiste. Najlepiej od razu postarac sie wypalic sadze z DPF ( podczas tej czynnosci kopcenie tez jest wzmozone) albo udac sie prosto do serwisu...
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 4 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dymienie podczas wypalanie DPF to nic fajnego, dlatego jak już się filtr zacznie wypalać, to najlepiej udać się gdzieś za miasto, co by nie było tego tak widać i czuć.

Popularne wpisy