Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dla posiadaczy zwłaszcza starszych Diesli z filtrem DPF kody błędów stają się dość znanym tematem. W zależności od marki samochodu możemy spotkać się z błędem P0470 Renault, P2454 Ford czy P0471 Audi. Oznaczenia, które podaliśmy, to tylko przykładowe błędy, jakie może generować uszkodzony filtr cząstek stałych DPF. O czym świadczy błąd DPF, jakie są pierwsze objawy zapchanego DPF i oraz czy w przypadku wystąpienia błędu wystarczy przeprowadzić wypalanie DPF na postoju? Opracowaliśmy artykuł, w którym został krótko scharakteryzowany czujnik ciśnienia spalin (P0471 – przykładowy błąd) i w którym także próbujemy znaleźć odpowiedź na to, jak oszukać czujnik DPF i czy warto to robić.
1. Filtr DPF | Czujnik ciśnienia spalin – do czego służy?
Umiejscowienie czujnika ciśnienia spalin to kwestia indywidualna w każdej marce samochodu. Określenie czujnik różnicy ciśnień dotyczy tego samego, niewielkiego urządzenia. W zależności od marki i modelu pojazdu mogą się w nim znajdować dwa czujniki różnicy ciśnień. W przypadku pojedynczego czujnika mierzone jest ciśnienie spalin przed filtrem. Punktem odniesienia w pomiarze jest zapis wartości wzorcowych znajdujący się w odpowiednim sterowniku jednostki napędowej. W przypadku czujnika podwójnego sensor znajduje się zarówno przed jak i za filtrem cząstek stałych, a wartości mierzonego ciśnienia spalin są porównywane między sobą. Odczyt ich parametrów to jeden ze sposobów na to, po czym poznać, że DPF jest zapchany. W tej kwestii na myśl nasuwa się kolejne pytanie – czy w naszym układzie nie pracuje uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF? Objawy awarii czujnika filtra cząstek stałych będą łudząco przypominać awarię samego DPF/FAP. Ma to proste wyjaśnienie, gdyż uszkodzony czujnik ma poważny negatywny wpływ na działanie filtra i szybko pogarsza jego funkcjonalność w układzie wydechowym. Wiedzę na temat tego, jak rozpoznać uszkodzony czujnik ciśnienia spalin, powinien mieć każdy mechanik samochodowy, gdyż spełniające normy czystości spalin Diesle z filtrami cząstek stałych DPF/FAP to bardzo częste zjawisko na naszych drogach. Jeśli mamy uszkodzony czujnik ciśnienia wylotowego spalin, w zależności od posiadanego modelu pojazdu może wystąpić błąd P0471 Renault lub (o dziwo taki sam!) błąd P0471 Mercedes. Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić czujnik ciśnienia spalin, skontaktuj się z naszą pracownią – czujnik ten zostanie sprawdzony przez specjalistów w ramach kompleksowej diagnostyki filtra cząstek stałych DPF/FAP przed regeneracją.
Awaria | Czujnik DPF a aktywowana kontrolka filtra cząstek stałych
Nieprawidłowe parametry różnicy ciśnień potrafią przysporzyć licznych problemów z działaniem filtra cząstek stałych. W wielu przypadkach zaniedbanej awarii czujnika wiedza na temat tego, jak samemu wyczyścić DPF, może nie wystarczyć. Jeśli chodzi o mokre filtry cząstek stałych FAP, różnica ciśnień jest parametrem tak samo istotnym, jak w przypadku DPF. Warto wiedzieć, że czujniki DPF i działanie filtra to kwestie mające ścisłe wzajemne powiązania. Z jednej strony niesprawny czujnik wpływa na destrukcję DPF/FAP, z drugiej strony natomiast zapchany, uszkodzony lub wycięty filtr cząstek stałych skutkuje występowaniem błędów czujnika. Wiedza mechanika na temat tego, jak powinna być różnica ciśnień FAP bądź DPF pozwala na wstępne wykrycie, czy w samochodzie jest sprawny filtr cząstek stałych, a także czy taki filtr znajduje się w ogóle w pojeździe. W dalszych etapach jest to rzetelnie weryfikowane chociażby na potrzeby przeprowadzenia przeglądu technicznego pojazdu zakończonego pozytywnym rezultatem. "Specjaliści" od oszukiwania mechanizmów DPF proponują rozwiązanie, jakim jest emulator DPF. Urządzenie to na pozór rozwiązuje problemy z filtrem cząstek stałych, a kierowca nie musi martwić się, czy filtr jest zapchany, w jakiej kondycji jest wkład filtra czy też jak wymusić wypalanie DPF i ile trwa wypalanie DPF na postoju. Te problemy dotyczące filtra DPF/FAP nie niepokoją już użytkownika pojazdu, jednakże usunięcie filtra i zamontowanie emulatora stanowi początek innych problemów, poczynając od negatywnego wyniku przeglądu technicznego, kończąc natomiast na płaceniu wysokich mandatów bądź na odholowaniu pojazdu. Oszukanie czujnika DPF za pomocą emulatora może także zakończyć się ponownym montażem nowego filtra cząstek stałych, co znacznie potęguje koszty całej operacji. Podkreślamy, że właściwie działający i optymalnie eksploatowany filtr cząstek stałych DPF/FAP przysłuży się nie tylko satysfakcjonującemu działaniu pojazdu, ale także naszemu zdrowiu.
Komentarze