DPF przepuszcza sadzę

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji karalizatorów

1. Na co wskazuje problem przepuszczania sadzy przez DPF?

Gdy zauważysz, że DPF przepuszcza sadzę, trzeba jak najszybciej rozwiązać problem. Objaw, jakim jest okopcony wydech, świadczy o nieprawidłowościach w obrębie układu wydechowego. Taki czarny osad z rury wydechowej Diesel ma ze względu na całkowite zapełnienie filtra cząstek stałych. To jest właśnie jeden z efektów tego, że DPF przepuszcza sadzę.

Drugą przyczyną mogą być ubytki wewnątrz filtra związane z jego mechanicznym uszkodzeniem, co określa się też jako rozsypanie się filtra. W takiej sytuacji nie szans, by podzespół działał, jak należy. O ile w przypadku zapchania elementu świetny efekt da profesjonalne wypłukanie zgromadzonych popiołów przez dedykowaną do tego celu maszynę, o tyle w przypadku pokruszonego wkładu najprawdopodobniej potrzebne będzie kupno nowego.

Zanieczyszczone wnętrze filtra DPF

Po czym poznać, że DPF jest zapchany - odpowiadamy

Jeśli nie jesteś pewien, po czym poznać, że DPF jest zapchany, chcemy przede wszystkim zaznaczyć, że nie wszystkie pojazdy wyposażone w silnik wysokoprężny sygnalizują ten fakt za pomocą dedykowanej filtrowi kontrolki. Niekiedy zaświeca się kontrolka check engine, a w niektórych przypadkach pojawiają się wyłącznie nieoczywiste sygnały, mówiące o tym, że po prostu coś niedobrego dzieje się z samochodem. Jednak szczegółowa wiedza o tym, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany pozwoli na szybkie i w miarę bezbolesne rozwiązanie problemu.

Takimi objawami mogą być np.:
• spadek mocy silnika,
• skoki obrotów,
• większe zużycie paliwa.

Filtr zapełniony na poziomie uznanym przez ECU za maksymalny sprawi, że samochód przejdzie w tryb awaryjny, dlatego, gdy tylko pojawią się jakiekolwiek wymienione wyżej sygnały, najlepiej od razu skonsultować się z mechanikiem. Podłączenie pojazdu pod komputer wyświetli nadane problemowi kody błędów, które w przypadku zbyt wysokiego poziomu nagromadzenia filtra lub jego nieskuteczności będą numerami P2463 lub P2002.

Warto wiedzieć, że przywrócenie właściwości przepełnionemu filtrowi jest możliwe i w pełni bezpieczne, gdy zostanie wykonana w specjalistycznej pracowni posiadającej sprzęt dedykowany regeneracji filtrów cząstek stałych.

Natomiast w przypadku, gdy DPF przepuszcza sadzę ze względu na zniszczenie wkładu, istnieje wysokie prawdopodobieństwo konieczności kupna nowego elementu. Trzeba pamiętać, że użytkowanie pojazdu z usuniętym filtrem cząstek stałych jest nielegalne i karalne.

Sprawdzanie stanu wkładu DPF w serwisie
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mariusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) ma na celu usuwanie sadzy i innych cząstek stałych z wydechowych spalin silnika. Jednak, jeśli filtr jest zatkany lub nie jest odpowiednio użytkowany, może przestawać skutecznie pełnić swoją funkcję i przepuszczać sadzę. Objawami zatkanego filtra DPF są: Kontrolka Check Engine (odpowiada za silnik) Spadek mocy silnika Wzrost spalania oleju napędowego Problemy z odpalaniem silnika Spadek osiągów silnika Wzrost emisji spalin Warto mieć na uwadze, że samochód może przestać działać, jeśli filtr jest całkowicie zatkany. W razie potrzeby skontaktuj się z mechanikiem, aby sprawdzić i naprawić filtr DPF. Często problem można rozwiązać przez przeprowadzenie procesu regeneracji DPF, który polega na podgrzaniu filtra do wysokiej temperatury, co umożliwia usunięcie zgromadzonej sadzy.
Marcin
star star star star star_outline
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja już zgłupiałem powiem szczerze. Jedni mówią że uszkodzony filtr DPF nie powinien przepuszczac ani grama sadzy a inni że jak jest zapchany to też wydech będzie okopcony. Mam passata 2012 z silnikiem 2.0tdi i mam notorycznie brudny z sadzy wydech oraz zderzak z tyłu. Jadąc za autem nie widzę czarnego dymu. Czy w takim przypadku mam przyjąć że filtr jest uszkodzony czy zapchany?
Andrzej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Z mojego Forda właśnie od jakiegoś czasu bardziej dymi i zaczęło mnie to zastanawiać. Ciekawy artykuł o DPF, polecam.
Duduś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój DPF też miał taki incydent, że przepuszczał sadzę, ale mechanik szybko na to znalazł sposób. Teraz wszystko działa dobrze, a przede wszystkim nie kopci!
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Moje autko ma już spory przebieg . Czy należy sprawdzić w nim dpf, nawet jeśli nie ma niepokojących objawów?
Rysiek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Gdy miałem zapchany DPF, to też właśnie tak strasznie kopcił. Problem się skończył po przeprowadzonej regeneracji :D
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Okopcona rura wydechowa diesel - no jak nic można przypuszczać, że filtr cząstek stałych jest uszkodzony i właśnie przepuszcza sadzę.

Popularne wpisy

13 stycznia 2021

Czy usunięcie DPF zwiększa moc?

Zagadnienie zawarte w pytaniu, czy usunięcie DPF zwiększa moc, jest tak mocno utartym przekonaniem, że czujemy się zobowiązani, by jak najbardziej rzetelnie wytłumaczyć, dlaczego odpowiedź na powyższe pytanie brzmi: ...