Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne



1. Na co wskazuje problem przepuszczania sadzy przez DPF?
Gdy zauważysz, że DPF przepuszcza sadzę, trzeba jak najszybciej rozwiązać problem. Objaw, jakim jest okopcony wydech, świadczy o nieprawidłowościach w obrębie układu wydechowego. Taki czarny osad z rury wydechowej Diesel ma ze względu na całkowite zapełnienie filtra cząstek stałych. To jest właśnie jeden z efektów tego, że DPF przepuszcza sadzę.
Drugą przyczyną mogą być ubytki wewnątrz filtra związane z jego mechanicznym uszkodzeniem, co określa się też jako rozsypanie się filtra. W takiej sytuacji nie szans, by podzespół działał, jak należy. O ile w przypadku zapchania elementu świetny efekt da profesjonalne wypłukanie zgromadzonych popiołów przez dedykowaną do tego celu maszynę, o tyle w przypadku pokruszonego wkładu najprawdopodobniej potrzebne będzie kupno nowego.

Po czym poznać, że DPF jest zapchany - odpowiadamy
Jeśli nie jesteś pewien, po czym poznać, że DPF jest zapchany, chcemy przede wszystkim zaznaczyć, że nie wszystkie pojazdy wyposażone w silnik wysokoprężny sygnalizują ten fakt za pomocą dedykowanej filtrowi kontrolki. Niekiedy zaświeca się kontrolka check engine, a w niektórych przypadkach pojawiają się wyłącznie nieoczywiste sygnały, mówiące o tym, że po prostu coś niedobrego dzieje się z samochodem. Jednak szczegółowa wiedza o tym, jak sprawdzić, czy DPF jest zapchany pozwoli na szybkie i w miarę bezbolesne rozwiązanie problemu.
Takimi objawami mogą być np.:
• spadek mocy silnika,
• skoki obrotów,
• większe zużycie paliwa.
Filtr zapełniony na poziomie uznanym przez ECU za maksymalny sprawi, że samochód przejdzie w tryb awaryjny, dlatego, gdy tylko pojawią się jakiekolwiek wymienione wyżej sygnały, najlepiej od razu skonsultować się z mechanikiem. Podłączenie pojazdu pod komputer wyświetli nadane problemowi kody błędów, które w przypadku zbyt wysokiego poziomu nagromadzenia filtra lub jego nieskuteczności będą numerami P2463 lub P2002.
Warto wiedzieć, że przywrócenie właściwości przepełnionemu filtrowi jest możliwe i w pełni bezpieczne, gdy zostanie wykonana w specjalistycznej pracowni posiadającej sprzęt dedykowany regeneracji filtrów cząstek stałych.
Natomiast w przypadku, gdy DPF przepuszcza sadzę ze względu na zniszczenie wkładu, istnieje wysokie prawdopodobieństwo konieczności kupna nowego elementu. Trzeba pamiętać, że użytkowanie pojazdu z usuniętym filtrem cząstek stałych jest nielegalne i karalne.

Komentarze