Filtr cząstek stałych - benzyna

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

1. Filtr GPF w benzynie.

W dzisiejszych czasach filtr cząstek stałych i benzyna, czyli słynny GPF nikogo już nie dziwi. Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i od kiedy obowiązkowy, to obowiązek zamieszczania filtra odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin został nałożony na producentów wszystkich aut benzynowych w 2018 roku.

Filtry GPF nazywane są odpowiednikami dieslowskich filtrów DPF/FAP. Jest w tym trochę prawdy, ponieważ funkcja, jaką spełniają, jest dokładnie taka sama, a mianowicie odpowiadają one również za przechwytywanie bardzo szkodliwych cząstek stałych. Jak się okazało bowiem w tamtym czasie stosowany na dużą skalę w ostatnich latach wtrysk bezpośredni w autach benzynowych, sprawił, że auta takie zaczęły wytwarzać znaczną ilość cząstek stałych.

Istnieje wiele czynników, które sprawiają, iż wtrysk bezpośredni, pomimo tego, iż generuje dużą ilość cząstek stałych, cieszy się dużym powodzeniem, a mianowicie:
- umożliwia spalanie ubogiej mieszanki paliwowej,
- paliwo podawane jest w sposób precyzyjny wprost do komory spalania,
- silnik wykazuje lepszą dynamikę,
- przyrost mocy silnika przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.

Nie ma wątpliwości, iż GPF i od kiedy się pojawił, to znacznie ograniczył poziom szkodliwych zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery, a tym samym umożliwił dalsze stosowanie bezpośredniego wtrysku w autach benzynowych, zachowując przy tym dopuszczalne normy emisji spalin.

Nie sposób jednak nie wspomnieć o różnicy, jaka występuje pomiędzy pracą GPF i DPF. Niezależnie, czy to będzie GPF Skoda, czy też każda inna marka samochodu zasilanego benzyną, to charakteryzuje go to, iż sam w sobie ma już optymalne warunki do pasywnej regeneracji. Spaliny w benzynie mają tak wysoką temperaturę, iż takie dopalanie sadzy przebiega bez problemu już podczas miarowej pracy silnika nawet w warunkach jazdy miejskiej. Kolejną różnicą jest to, iż jeżeli już trzeba podnieść temperaturę spalin, to nie dokonuje się, jak przy DPF dodatkowej podaży paliwa, ale wprost przeciwnie - zmniejsza się ją.

Filtr GPF

Filtr cząstek stałych (benzyna) – opinie kierowców

Jeżeli chodzi o GPF, to budzi on takie same obawy wśród kierowców, jak i standardowy filtr cząstek stałych w Dieslu. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym, tak więc i taka obawa będzie jak najbardziej zrozumiała. Należy jednak pamiętać, iż odpowiednia eksploatacja stosowana przy nowatorskim połączeniu jakim niewątpliwie jest filtr cząstek stałych i benzyna, czyli według zaleceń producenta, a także stosowanie dedykowanych tego typu pojazdom olejów niskopopiołowych, a także regularna kontrola serwisowa auta w znacznym stopniu ograniczą możliwość występowania awarii w obrębie tego podzespołu.

Filtr cząstek stałych benzyna
Co o tym myślisz?

Komentarze

Eryk
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych GPF jest urządzeniem montowanym w silnikach benzynowych, którego celem jest usuwanie cząstek stałych z wydechu. GPF jest stosowany głównie w samochodach, które spełniają normę emisji Euro 6. GPF przechwytuje i magazynuje cząstki stałe powstające podczas spalania paliwa, a następnie usuwa je poprzez proces spalania kontrolowany przez komputer pokładowy pojazdu. Jeśli filtr jest zbyt zanieczyszczony, może prowadzić do utraty mocy silnika oraz nieprawidłowej pracy silnika, dlatego ważne jest utrzymanie filtra w czystości i regularnej kontroli jego stanu przez specjalistów.
Sanchez
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Coś ostatnio udaje mi się znaleźć dużo informacji na temat filtra cząstek stałych w benzynie. Może czas, żeby przerzucić się na GPF, takie dobre ma te opinie... Może to jakiś znak :P
Kamil
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam auta na benzynę więc nie interesowałem się tym tematem. Jednak po przeczytaniu tego artykułu o filtrze w benzyniaku, zawsze pozostanie mi coś w głowie.
Marek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mam DPF w aucie, ale fajnie poczytać o innym rodzaju filtra cząstek stałych :D Ciekawi mnie, czy jego eksploatacja też będzie trudna :d
Kaśka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie dowiedziałam się, że bezyniaki też mają filtry cząstek stałych! Ciekawy artykuł, polecam :)

Popularne wpisy

29 sierpnia 2018

Jak wygląda zapchany DPF? - Objawy

Zapchany DPF i objawy z nim związane są częstym problemem, z jakim kierowcy nowoczesnych diesli muszą się borykać. Zadaniem DPF jest mechaniczna filtracja zanieczyszczonych spalin, które tłoczone z silnika przepycha ...

26 września 2022

Ile mandatu za brak DPF?

Niegdyś za brak filtra cząstek stałych w pojeździe można było dostać najwięcej 500 złotych mandatu, jednak gdy w 2018 roku rozpoczęto pracę nad zaostrzeniem kar dla wszystkich kierowców, którzy zdecydowali się ingerować w układ wydechowy, to według ustawy ...