Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Filtr GPF w benzynie.
W dzisiejszych czasach filtr cząstek stałych i benzyna, czyli słynny GPF nikogo już nie dziwi. Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i od kiedy obowiązkowy, to obowiązek zamieszczania filtra odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin został nałożony na producentów wszystkich aut benzynowych w 2018 roku.
Filtry GPF nazywane są odpowiednikami dieslowskich filtrów DPF/FAP. Jest w tym trochę prawdy, ponieważ funkcja, jaką spełniają, jest dokładnie taka sama, a mianowicie odpowiadają one również za przechwytywanie bardzo szkodliwych cząstek stałych. Jak się okazało bowiem w tamtym czasie stosowany na dużą skalę w ostatnich latach wtrysk bezpośredni w autach benzynowych, sprawił, że auta takie zaczęły wytwarzać znaczną ilość cząstek stałych.
Istnieje wiele czynników, które sprawiają, iż wtrysk bezpośredni, pomimo tego, iż generuje dużą ilość cząstek stałych, cieszy się dużym powodzeniem, a mianowicie:
- umożliwia spalanie ubogiej mieszanki paliwowej,
- paliwo podawane jest w sposób precyzyjny wprost do komory spalania,
- silnik wykazuje lepszą dynamikę,
- przyrost mocy silnika przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.
Nie ma wątpliwości, iż GPF i od kiedy się pojawił, to znacznie ograniczył poziom szkodliwych zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery, a tym samym umożliwił dalsze stosowanie bezpośredniego wtrysku w autach benzynowych, zachowując przy tym dopuszczalne normy emisji spalin.
Nie sposób jednak nie wspomnieć o różnicy, jaka występuje pomiędzy pracą GPF i DPF. Niezależnie, czy to będzie GPF Skoda, czy też każda inna marka samochodu zasilanego benzyną, to charakteryzuje go to, iż sam w sobie ma już optymalne warunki do pasywnej regeneracji. Spaliny w benzynie mają tak wysoką temperaturę, iż takie dopalanie sadzy przebiega bez problemu już podczas miarowej pracy silnika nawet w warunkach jazdy miejskiej. Kolejną różnicą jest to, iż jeżeli już trzeba podnieść temperaturę spalin, to nie dokonuje się, jak przy DPF dodatkowej podaży paliwa, ale wprost przeciwnie - zmniejsza się ją.
Filtr cząstek stałych (benzyna) – opinie kierowców
Jeżeli chodzi o GPF, to budzi on takie same obawy wśród kierowców, jak i standardowy filtr cząstek stałych w Dieslu. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie na rynku motoryzacyjnym, tak więc i taka obawa będzie jak najbardziej zrozumiała. Należy jednak pamiętać, iż odpowiednia eksploatacja stosowana przy nowatorskim połączeniu jakim niewątpliwie jest filtr cząstek stałych i benzyna, czyli według zaleceń producenta, a także stosowanie dedykowanych tego typu pojazdom olejów niskopopiołowych, a także regularna kontrola serwisowa auta w znacznym stopniu ograniczą możliwość występowania awarii w obrębie tego podzespołu.
Komentarze