Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. W jakim celu zastosowano filtr cząstek stałych GPF w silnikach benzynowych?
Rozwiązanie, jakim jest filtr cząstek stałych i benzyna, czyli GPF zastosowano w pojazdach z silnikami benzynowymi przede wszystkim ze względu na wprowadzenie normy emisji spalin EURO 6 obejmującej już nie tylko jednostki wysokoprężne. Jedną z różnic między starszym DPF, a GPF jest to, że proces samoczynnego oczyszczania się filtra może mieć miejsce jedynie podczas regeneracji pasywnej, czyli jadąc samochodem. W tym przypadku jest to dosyć łatwe do wykonania, gdyż wymagane 600 stopni Celsjusza temperatury spalin da się osiągnąć przy prędkości ok. 2500 obrotów silnika na minutę. Natomiast sama budowa i konstrukcja wkładu nie różni się od powszechnie znanego DPF: jest to charakterystyczna metalowa puszka z czujnikami z ceramicznym wkładem złożonym z kanalików odpowiedniej wielkości, zaślepionych z jednej strony. Jego zadaniem jest zatrzymywanie i wypalanie cząstek stałych określonej wielkości. Tak więc filtr cząstek stałych i benzyna to GPF, który jest zbudowany w niemal identyczny sposób i pełni taką samą funkcję jak DPF.
GPF - od kiedy?
Tak jak już wspominaliśmy GPF od kiedy się pojawił, wzbudza zainteresowanie i wątpliwości. Warto zdawać sobie sprawę, że jest on obowiązkowym wyposażeniem samochodów z silnikiem benzynowym od 2017 roku, a oprócz wymienionego wcześniej powodu, motywacja do jego wprowadzenia na stałe do konstrukcji pojazdów była zmiana procedur związanych z testowaniem aut w celu uzyskania homologacji dla danej jednostki. Także zastanawiając się, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych, warto mieć w świadomości, że wśród tych dopuszczonych do ruchu, nie znajdzie się najnowszych modeli. Te, które mogłyby być legalnie eksploatowane na drogach, nie posiadając filtra cząstek stałych, mają już co najmniej 10 lat.
Komentarze