Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Kolejna, 6 część serii wpisów zawierających porównanie aspektów takich jak cena podzespołu nazywanego filtr cząstek stałych w samochodach marki Fiat.
Włoska Fabryka Samochodów zlokalizowana w Turynie (tak brzmi tłumaczenie rozwinięcia skrótu FIAT) wyprodukowała niezwykle popularny w naszym kraju model Ducato. Filtry cząstek stałych obecne w samochodach dostawczych są jeszcze bardziej narażone na częstsze zapełnienie niż w pojazdach służących głównie dojazdowi do szkoły, czy pracy. Tak jak trudno dokładnie określić, od kiedy DPF w osobowym modelu Fiat Croma będzie potrzebował naszej interwencji, tak jeszcze trudniej jest podać dokładną ilość kilometrów, jaką musi przejechać dostawczy. Wydawać by się mogło, że filtr cząstek stałych w samochodach takich jak Fiat Sedici, czy Fiat Chroma będzie zużywał się wolniej niż w modelu Fiat Ducato, jednak cena takiego myślenia może okazać się wysoka. Samochody używane w celu przewożenia na dłuższych trasach, mają więcej okazji do samoczynnego wypalania, niż maszyny jeżdżące tylko w mieście. Dlatego warto pamiętać, o tym, by czasem wyprowadzić swój wóz codzienny na dłuższy, przynajmniej półgodzinny, nieprzerwany spacer, którego uwieńczeniem będzie samoczynne wypalenie DPF. Warto jednak pamiętać, że koszt, jaki poniesiemy w przypadku oczyszczania filtra wyłącznie przez wypalanie, może być wysoki.
Dokładne czyszczenie filtra
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że w gęstej siatce kanalików ciągle pozostaje niepalny popiół, będący skutecznym zapychaczem. Domowymi sposobami nie da się go usunąć ani tym bardziej wypalić tego, co już raz zostało spalone. Poszukiwanie nowego filtra cząstek stałych za każdym razem, gdy podzespół w aucie przestanie prawidłowo działać, jest bezsensowne, kosztuje przede wszystkim czas, a nie ma też nigdy pewności, czy nowy filtr rzeczywiście jest nowy. O co chodzi z tym oszustwem? Dostaniemy zregenerowany, wyczyszczony w profesjonalnej pracowni filtr, za cenę nowego, podczas gdy sama regeneracja kosztuje ułamek z tej ceny. Zawsze możemy być mądrzejsi od handlarzy i sami zregenerować filtr, który już posiadamy. Będzie szybciej, taniej i bezboleśnie zarówno dla kierowcy, jak i dla samego filtra. Przynajmniej profesjonalnej pracowni specjalizującej się w tego typu naprawach nie trzeba już szukać, bo właśnie została znaleziona.
Komentarze