Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. To 16 część z serii wpisów dotyczących filtra cząstek stałych w samochodach marki Opel, jego cena oraz porównanie.
Pochodzący z Niemiec producent samochodów osobowych i dostawczych szczególnie popularnych w Polsce, swoje początki ma w konstruowaniu maszyn do szycia oraz rowerów. Zadawanie pytań takich jak to, czy Opel Astra J ma filtr cząstek stałych, jest bezcelowe, gdy znany jest sposób jak sprawdzić, czy jest DPF w jednostkach podobnych do modelu Astra H. Zignorowany problem z podzespołem, jakim jest filtr cząstek stałych we wspomnianym Opel Astra J 1.7 CDTI, może być obarczony wysoką ceną związaną z naprawą innych składowych konstrukcji samochodu takich jak turbosprężarka, czy nawet sam silnik. Komunikat pod tytułem: filtr sadzy jest pełny, kontynuować jazdę w samochodach na przykład Opel Astra K znaczy, że należy wywołać samoczynne wypalanie zgromadzonych zanieczyszczeń w filtrze. Podobne znaczenie będzie miał komunikat pojawiający się w modelu Opel Insignia 2009 czy 2.0 CDTI, który w dalszym ciągu dotyczy fragmentu układu wydechowego, jakim jest filtr cząstek stałych, potocznie znany jako DPF, a brzmi on: Sprawdź filtr cząstek stałych, choć dodatkowo może dotyczyć wszelkich innych nieprawidłowości związanych z tym podzespołem. Jednak użytkowanie pojazdu takiego jak Opel Astra J z wyświetlonym komunikatem filtr sadzy pełny, jest szczególnie niebezpieczne dla maszyny, o czym wspomniane było już wyżej w tym tekście, a także w innych tekstach na naszej stronie.
Wypalanie a czyszczenie
Wspomniane wcześniej komunikaty informują o tym, że auto potrzebuje wypalenia zebranych dotychczas zanieczyszczeń, jak to zrobić? Wystarczy zabrać samochód na przejażdżkę, podczas której będzie mógł osiągnąć przynajmniej 3000 obrotów silnika, najlepiej na autostradę, o szczegółach tego procesu można przeczytać na przykład w innych artykułach na naszej stronie. Odpowiedź na pytanie, jak wypalić DPF w jednostce takiej jak Opel Insignia na pewno będzie wyczerpująca, jednak gdy na desce rozdzielczej pojawi się komunikat: wykonaj serwis filtra cząstek stałych, nie ma już czasu na zastanawianie się, gdzie jest DPF w Insigni oraz jak go wypalić, ponieważ kontrolka wypalania i sam ten proces już nie pomoże. Jednak cena nowego podzespołu na wymianę, także nie będzie satysfakcjonująca, także nie warto nawet go szukać, najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie regeneracja. Czytanie tego tekstu nie będzie też zmarnowanym czasem, ponieważ kontakt do profesjonalnej pracowni zajmującej się naprawą i wspomniana regeneracją filtrów cząstek stałych znajduje się właśnie na tej stronie.
Komentarze