Subpage photo

Filtr cząstek stałych | Wypalanie DPF

Aleksandra Cubera
Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
E-mail Skopiuj link
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.82

Temat filtra cząstek stałych i wypalania jest bardzo często powielany, gdyż jest to bardzo ważna czynność, której nie wolno pomijać przy eksploatacji pojazdu. Wypalanie filtra DPF lub FAP musi być wykonywane wtedy, gdy pojazd się tego domaga, a możesz je wykonać poprzez kontynuację trasy, na postoju bądź w serwisie metodą serwisowego wypalania DPF.

 

Filtr cząstek stałych | Wypalanie DPF
Filtr cząstek stałych | Wypalanie DPF


1. Na czym polega regeneracja aktywna oraz pasywna?

Otóż podczas wypalania sadzy na postoju musisz spełniać warunki, które uchronią innych przed wdychaniem dużej ilości sadzy. Zatem odpowiednie miejsce parkingowe z dala od ludzi, czas jest w tym przypadku bardzo ważny. Podnieś obroty, a sterownik silnika sam poda nową dawkę paliwa, która rozgrzeje spaliny i dojdzie do spalenia pozakomorowego. Niestety, ale nie ma możliwości, aby to paliwo w całości się wypaliło, więc istnieje prawdopodobieństwo, że powielając właśnie tę metodę regeneracji, możesz doprowadzić do zatarcia silnika. Tak, jak wspomnieliśmy wcześniej, czas odgrywa kluczową rolę, zatem, ile trwa wypalanie DPF na postoju? Różnie. Może trwać 15, a czasami nawet i 30 minut.

Regeneracja pasywna przez wzgląd na to, że silnik nie jest tak obciążony, jest najlepszą opcją do przeprowadzenia oczyszczania filtra z sadzy. Pamiętaj o podniesieniu prędkości i obrotów oraz pozwól spalinom się dobrze rozgrzać, ponieważ tylko wtedy bezproblemowo wypalisz osady z wnętrza filtra.

2. Filtr cząstek stałych i kontrolka wypalania DPF / FAP.

Niektóre nowsze samochody mają wmontowaną kontrolkę, która jest dużym ułatwieniem dla kierowców, dlatego że użytkownik diesla otrzymuje sygnał w momencie dużego nawarstwienia się zanieczyszczeń wewnątrz filtra. Warto taką kontrolkę mieć, a jeśli nie jesteś tym szczęśliwcem, możesz sam zamontować taką diodę.

3. Filtr cząstek stałych – czyszczenie DPF i FAP w serwisie.

Po upływie dłuższego czasu samo wypalanie już nie będzie efektywne, ponieważ o ile sadzy się pozbywasz, o tyle złogi popiołu w dalszym ciągu zapychają coraz bardziej kanaliki filtrujące. Jest na to rada – czyszczenie filtra DPF / FAP za pomocą wody i odpowiednio dobranego ciśnienia. Jaki efekt przyniesie to podzespołowi? Otóż filtr zostanie całkowicie udrożniony i odzyska utracone parametry. Stanowczą poprawę jego stanu zauważysz od razu podczas jazdy.

Jeśli chodzi o inne sposoby regeneracji, mając na myśli czyszczenie elementu domowymi sposobami, to nie zalecamy eksperymentować, ponieważ możesz uszkodzić filtr zamiast go zregenerować.


Awaria filtra cząstek stałych – kiedy może wystąpić?

Awaria filtra DPF lub FAP łącznie z innymi elementami, które ze sobą pracują, może się pojawić z pewnością przy zatkanym podzespole, co będzie zauważalne w kondycji pojazdu. Spadek mocy auta, liczne sygnały kontrolek, kopcenie i problemy z ogólną jazdą samochodem, dadzą Ci istotne powody do zmartwień. Jak w takiej sytuacji sobie poradzić z filtrem? Najlepiej pojedź do serwisu na zdiagnozowanie jego stanu, a dodatkowo po weryfikacji zostaną podjęte odpowiednie kroki do działania.

 

Awaria filtra cząstek stałych – kiedy może wystąpić?
Awaria filtra cząstek stałych – kiedy może wystąpić?

Komentarze

Robert 2021-09-02 10:50:19

Miałem w swoim pojedzie wszystkie objawy awaryjnego dpfa! Na szczęście udało się go skutecznie wyczyścić i problem minął?

Tolek 2021-09-02 11:52:52

Takie wypalanie nie jest skuteczne, najlepsza jest metoda serwisowa! Najbardziej efektywna, więc jeśli się tylko nadaje Twoja sztuka do czyszczenia, nie zwlekaj!

Rafał 2021-09-03 11:32:16

W moim przypadku samodzielne wypalanie DPF nie dało rady, zero efektu. Dopiero wizyta w serwisie dała efekt, o jaki mi chodziło, wiadomo, wyczyszczony DPF to nowy DPF, więc jestem zadowolony.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane

24 września 2021

Zastąpienie katalizatora

Katalizator spełnia swoją określoną funkcję i nie jest możliwe...

23 września 2021

Ile trwa wymiana katalizatora?

Nie możemy podać konkretnego czasu wymiany katalizatora, ponieważ...

22 września 2021

Czy brak katalizatora to wada ukryta?

Sam w sobie brak katalizatora nie jest wadą ukrytą. Dopiero...

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer