Filtr cząstek stałych - wypalanie DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Dlaczego MY

30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych

  • Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce
  • Autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług
  • Najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution
  • Wydruk protokołu z parametrami przepustowości

Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych

  • Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin
  • Szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce!
  • Przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą
  • Podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem

Temat filtra cząstek stałych i wypalania jest bardzo często powielany, gdyż jest to bardzo ważna czynność, której nie wolno pomijać przy eksploatacji pojazdu. Wypalanie filtra DPF lub FAP musi być wykonywane wtedy, gdy pojazd się tego domaga, a możesz je wykonać poprzez kontynuację trasy, na postoju bądź w serwisie metodą serwisowego wypalania DPF.


1. Na czym polega regeneracja aktywna oraz pasywna?

Otóż podczas wypalania sadzy na postoju musisz spełniać warunki, które uchronią innych przed wdychaniem dużej ilości sadzy. Zatem odpowiednie miejsce parkingowe z dala od ludzi, czas jest w tym przypadku bardzo ważny. Podnieś obroty, a sterownik silnika sam poda nową dawkę paliwa, która rozgrzeje spaliny i dojdzie do spalenia pozakomorowego. Niestety, ale nie ma możliwości, aby to paliwo w całości się wypaliło, więc istnieje prawdopodobieństwo, że powielając właśnie tę metodę regeneracji, możesz doprowadzić do zatarcia silnika. Tak, jak wspomnieliśmy wcześniej, czas odgrywa kluczową rolę, zatem, ile trwa wypalanie DPF na postoju? Różnie. Może trwać 15, a czasami nawet i 30 minut.

Regeneracja pasywna przez wzgląd na to, że silnik nie jest tak obciążony, jest najlepszą opcją do przeprowadzenia oczyszczania filtra z sadzy. Pamiętaj o podniesieniu prędkości i obrotów oraz pozwól spalinom się dobrze rozgrzać, ponieważ tylko wtedy bezproblemowo wypalisz osady z wnętrza filtra.

2. Filtr cząstek stałych i kontrolka wypalania DPF / FAP.

Niektóre nowsze samochody mają wmontowaną kontrolkę, która jest dużym ułatwieniem dla kierowców, dlatego że użytkownik diesla otrzymuje sygnał w momencie dużego nawarstwienia się zanieczyszczeń wewnątrz filtra. Warto taką kontrolkę mieć, a jeśli nie jesteś tym szczęśliwcem, możesz sam zamontować taką diodę.

3. Filtr cząstek stałych – czyszczenie DPF i FAP w serwisie.

Po upływie dłuższego czasu samo wypalanie już nie będzie efektywne, ponieważ o ile sadzy się pozbywasz, o tyle złogi popiołu w dalszym ciągu zapychają coraz bardziej kanaliki filtrujące. Jest na to rada – czyszczenie filtra DPF / FAP za pomocą wody i odpowiednio dobranego ciśnienia. Jaki efekt przyniesie to podzespołowi? Otóż filtr zostanie całkowicie udrożniony i odzyska utracone parametry. Stanowczą poprawę jego stanu zauważysz od razu podczas jazdy.

Jeśli chodzi o inne sposoby regeneracji, mając na myśli czyszczenie elementu domowymi sposobami, to nie zalecamy eksperymentować, ponieważ możesz uszkodzić filtr zamiast go zregenerować.

Wypalanie DPF

Awaria filtra cząstek stałych – kiedy może wystąpić?

Awaria filtra DPF lub FAP łącznie z innymi elementami, które ze sobą pracują, może się pojawić z pewnością przy zatkanym podzespole, co będzie zauważalne w kondycji pojazdu. Spadek mocy auta, liczne sygnały kontrolek, kopcenie i problemy z ogólną jazdą samochodem, dadzą Ci istotne powody do zmartwień. Jak w takiej sytuacji sobie poradzić z filtrem? Najlepiej pojedź do serwisu na zdiagnozowanie jego stanu, a dodatkowo po weryfikacji zostaną podjęte odpowiednie kroki do działania.

Awaria filtra DPF
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Proces wypalania filtra cząstek stałych (DPF) jest procesem, który ma na celu usunięcie nagromadzonych cząstek stałych z filtra. Cząstki te są wypalane za pomocą wysokiej temperatury, która jest generowana przez silnik w momencie, gdy silnik pracuje na wysokich obrotach. Proces wypalania może być również przeprowadzany przez specjalne urządzenie do regeneracji filtrów DPF. Proces wypalania jest kluczowy dla utrzymania sprawności filtra DPF, ponieważ pozwala on na usunięcie zanieczyszczeń z filtra i zapewnia prawidłową pracę silnika. Jeśli proces wypalania jest przerywany lub nie jest wykonywany regularnie, filtr może się zapchać, co może prowadzić do problemów z odpalaniem silnika i zwiększenia emisji szkodliwych substancji. Proces wypalania DPF jest automatycznie kontrolowany przez komputer silnika i powinien przebiegać bez konieczności interwencji kierowcy. Jeśli jednak zauważysz problemy z silnikiem, takie jak spadek mocy, zwiększone zużycie paliwa, dymienie z wydechu lub check engine, należy skontaktować się z wykwalifikowanym mechanikiem, aby sprawdzić stan filtra DPF i ewentualnie przeprowadzić proces regeneracji.
Marcin
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie DPF jest bardzo ważne, bo w pierwszej kolejności udrażniamy zatkane kanaliki filtrujące. Jednak to nie zastąpi dokładnej regeneracji DPF w serwisie
Marika
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dla mnie najlepszą metodą jest wypalanie DPF za pomocą komputera w warsztacie. Skutecznie, nawet nie tak drogo, a przynajmniej mam pewność, że będzie dobrze zrobione.
Antonina
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja poprosiłam kolegę o wypalenie dpf-a, a on robił to już nie raz, więc się nie martwiłam, że coś pójdzie nie tak. Oczywiście udało się i autko jeździ super.
Hrabia
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miga mi kontrolka DPF i spróbuje sam przepalić, ale jak się nie uda to oddam do serwisu. Przynajmniej będę miał pewność, że proces zrealizowany od początku do końca.
Rafał
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
W moim przypadku samodzielne wypalanie DPF nie dało rady, zero efektu. Dopiero wizyta w serwisie dała efekt, o jaki mi chodziło, wiadomo, wyczyszczony DPF to nowy DPF, więc jestem zadowolony.
Tolek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Takie wypalanie nie jest skuteczne, najlepsza jest metoda serwisowa! Najbardziej efektywna, więc jeśli się tylko nadaje Twoja sztuka do czyszczenia, nie zwlekaj!
Robert
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem w swoim pojedzie wszystkie objawy awaryjnego dpfa! Na szczęście udało się go skutecznie wyczyścić i problem minął?

Popularne wpisy

24 czerwca 2022

Jak zregenerować filtr cząstek stałych DPF?

Filtr cząstek stałych powinien być regenerowany przede wszystkim skutecznie, więc najlepiej sprawdzi się czyszczenie hydrodynamiczne DPF, ponieważ pozwoli ono w stu procentach udrożnić zatkane kanaliki filtrujące podzespołu ...