Filtr DPF - Co go zapycha i jak temu zapobiec?

Filtr cząstek stałych (DPF) to istotny element nowoczesnych silników diesla, który chroni środowisko przed emisjami szkodliwych substancji. Niestety, DPF może ulec zapchaniu, co prowadzi do spadku mocy silnika, wzrostu spalania i kosztownych napraw.

Głównymi przyczynami zapychania DPF są:

Niespalone cząstki stałe - powstają one w wyniku niewłaściwej eksploatacji, np. krótkich tras, jazdy na niskich obrotach, używania złej jakości paliwa.
Usterki silnika - uszkodzone wtryski, awaria turbosprężarki, problemy z EGR powodują nadmierną emisję ilości sadzy, która zapycha filtr cząstek stałych..

Jak można zapobiec zapychaniu się DPF?

Regularnie wybieraj się w dłuższe trasy - podczas jazdy autostradą lub drogą ekspresową DPF może się prawidłowo oczyszczać.
Tankuj właściwej jakości paliwo - unikaj stosowania oleju napędowego nieznanego pochodzenia, które może zawierać liczne zanieczyszczenia.
Unikaj wyłącznie krótkich tras - podczas pokonywania wyłącznie niewielkich odcinków nie jesteśmy w stanie zapewnić odpowiednich warunków do samoregeneracji DPF, także jazda na niskich obrotach sprzyja zapychaniu filtra.
Stosuj dodatki do paliwa wspomagają proces wypalania sadzy.
Zgodnie z zaleceniami wymieniaj olej silnikowy, który wpływa na prawidłową pracę silnika.

Filtr cząstek stałych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - od 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - od 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
FILTR DPF

Jak najszybciej wypalić sadzę z DPF?

Zalecanym, jak również najszybszym sposobem pozbycia się z DPF z zalegającej w nim sadzy jest wypalanie jej podczas jazdy dłuższą trasą. Aby przeprowadzić oczyszczania filtra, należy utrzymać przez kilkanaście minut wyższe i stałe obroty silnika na poziomie 2500-3000 obr./min.
Podwyższone obroty spowodują wzrost temperatury układu wydechowego, która jest konieczna do rozpoczęcia procesu wypalania. Należy jednak pamiętać, że podczas wypalania sadzy z DPF powstaje popiół, którego nagromadzenie także zapycha DPF, a jego usunięcie nie jest już tak proste. Czyszczenie filtra możemy przeprowadzić samodzielnie przy użyciu odpowiednich do tego preparatów chemicznych, jednak najbezpieczniejszym i zdecydowanie najskuteczniejszym sposobem jest skorzystać z profesjonalnych usług oczyszczania DPF oferowanych przez serwisy samochodowe.

Co daje wypalanie DPF?

Sprawdzanie filtra

Wypalanie filtra cząstek stałych, czyli samoregeneracja pozwala na usunięcie nagromadzonej wewnątrz komponentu sadzy, która zapycha DPF i uniemożliwia jego właściwe działanie. Procedura poprawia wydajność filtra, zwiększa moc jednostki napędowej, a przede wszystkim wydłuża żywotność filtra. Wypalanie udrażnia zapchane kanaliki przywracając prawidłową pracę podzespołu.
Pamiętaj, że DPF odgrywa istotną rolę w ochronie środowiska i wpływa na prawidłowe działanie silnika. Regularne oczyszczanie filtra cząstek stałych to inwestycja w czyste powietrze, bezproblemową jazdę, a przede wszystkim oszczędność.

Jak szybko zapycha się filtr cząstek stałych?

Prawidłowo działający filtr cząstek stałych powinien ulec zapchaniu nie wcześniej niż po pokonaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Szybkość zapychania się podzespołu jest jednak uzależniona jest od kilku czynników jak model pojazdu, rodzaj silnika, jego stanu, jak i rodzaju i stanu samego DPF. Jak zostało wspomniane powyżej, głównym powodem zapychania się filtra jest niewłaściwa eksploatacja auta. Jeśli zapychanie występuje znacznie szybciej np. po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, warto skonsultować to z fachowcem, ponieważ może to świadczyć o usterce. Filtr DPF jest nieodłącznym elementem pojazdu, dlatego warto regularnie kontrolować jego stan, aby uniknąć awarii.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Rafal
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam problem z dpf. Mimo że filtr jest ok to przy każdym uruchomieniu nawet na zimnym silniku startuje proces regeneracja układu wydechowego. Wszystko wraca do normy po przejechaniu 3-4 km. Komputer nie wykazuje żadnych błędów.???
Kamil
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry Chciałbym zapytać jaki by był czas całej procedury czyszczenia DPF ? Wysłał bym go do państwa z Niemiec Chodzi o DPF od Citroen C Crosser Proszę o informację zwrotną ile by to mniej więcej trwało od chwili gdy Filtr by do państwa już doszedł i jakie są koszty wysyłki do Niemiec Pozdrawiam Kamil Będę wdzięczny za odpowiedź
Borys
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzień dobry. czy macie filtry pdf do BMW 5 E60
Gracjan
star star star star star
Wystawiono Ponad 3 tygodnie temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Co zrobić gry oryginał kosztuje prawie 13 000zł? Passat B6 CBAB?

Popularne wpisy

30 Grudzień 2020

Rodzaje katalizatorów

Rodzaje katalizatorów w naszym aucie zawsze uzależnione są od sposobu zapłonu naszej jednostki napędowej. Jak wiemy, obecnie montowane są one w układach wydechowych naszych aut, w celu ograniczania emisji szkodliwych spalin ...