Filtr DPF - obowiązkowy

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów FAP

1. Od jakiego roku pojazdy zostały wyposażone w DPF?

Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, iż filtr DPF obowiązkowy jest już od ładnych paru lat. Na pytanie DPF – od kiedy obowiązkowy, jest tylko jedna odpowiedź, a mianowicie filtr cząstek stałych stał się obowiązkowym elementem, każdego nowego Diesla w 2006 roku, kiedy to wprowadzona została norma emisji spalin Euro 4. Od tej pory zaczęto już tylko jeszcze bardziej zaostrzać dopuszczalny próg emisji spalin. I tak obecnie oprócz DPF w nowoczesnych Dieslach spotkamy, również układ SCR, który to wspiera nasz filtr w jeszcze bardziej efektywnej pracy na rzecz ochrony środowiska.

Jeżeli chodzi o sam proces oczyszczania spalin, to zasada działania filtra cząstek stałych jest prosta. Filtr DPF ma za zadanie wyłapywać i gromadzić wszelkie cząstki stałe, powstałe na skutek spalania paliwa, a następnie na podstawie pomiarów czujnika różnicy ciśnień, wskazujących na zapełnienie filtra, sterownik silnika decyduje się na ich samoczynne wypalenie. Wówczas to do osiągnięcia optymalnej temperatury, niezbędnej do zajścia tego procesu dokonuje dodatkowego wtrysku paliwa. Wtedy to na skutek wysokiej temperatury rakotwórcza sadza ulega dopaleniu i pozostaje po niej wyłącznie ślad w postaci dwutlenku węgla i wody, który to razem ze spalinami już po całej procedurze opuszcza układ wydechowy naszego Diesla.

Pewnie to w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych, wielu z Państwa zadziwi. Otóż obecnie spotkamy go nie tylko w silnikach wysokoprężnych Diesla w formie DPF, czy też FAP, ale także od kilku lat praktykuje się stosowanie go w silnikach benzynowych pod nazwą GPF.

Filtr DPF - obowiązkowy

Czy DPF jest obowiązkowy? Odpowiadamy

Na sam koniec pragniemy jeszcze raz podkreślić, iż każdy podzespół, odpowiedzialny za redukcję szkodliwych spalin nie ma prawa być usuwany, wyłączany, czy też manipulowany. Filtr DPF obowiązkowy jest już od wielu lat i proszę nam wierzyć, że to się szybko nie zmieni. Tym bardziej, iż jak już wspominaliśmy, każda nowa norma emisji spalin jest tylko jeszcze bardziej rygorystyczna. Kara z jaką się można spotkać za brak DPF, to między innymi:
- mandat podczas kontroli drogowej takiego samochodu,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, niesprawnego w świetle prawa auta,
- brak możliwości podbicia przeglądu bez filtra.

Nie zastanawiajmy się więc nad tym, jak pozbyć się kłopotliwego naszym zdaniem podzespołu. Odpowiednia umiejętność eksploatacji auta z silnikiem Diesla wyposażonym w ten, jakże cenny dla ochrony naszego zdrowia filtr w znacznym stopniu pozwoli nam na przedłużenie jego żywotności.

Czy DPF jest obowiązkowy? Odpowiadamy
Co o tym myślisz?

Komentarze

Konrad
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych (DPF) jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów wyposażonych w silniki diesla, które spełniają normy emisji Euro 4 lub nowsze. Jest to urządzenie, którego głównym celem jest usuwanie cząstek stałych z wydechowych spalin silnika. Filtr DPF jest ważnym elementem w walce z emisją zanieczyszczeń i ma na celu poprawę jakości powietrza. Producenci samochodów są zobowiązani do zainstalowania filtrów DPF w swoich pojazdach, aby spełnić normy emisji. Dlatego też, jeśli kupujesz nowy samochód z silnikiem diesla spełniającym normy Euro 4 lub nowsze, powinien on być wyposażony w filtr DPF. Należy pamiętać, że filtr DPF wymaga regularnego oczyszczania, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i zminimalizować emisję spalin. Jeśli filtr jest zatkany lub uszkodzony, może prowadzić do problemów z silnikiem i skutkować wysokimi kosztami naprawy.
Kacper
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aktualnie filtr DPF jest obowiązkowym elementem samochodu. Lepiej więc nie kombinować z usuwaniem, czy z jakąś atrapą.
FiFi
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr niestety jest obowiązkowy, a szkoda bo nie raz potrafi dać w kość i stać się nagle uciążliwy jak nigdy. Szczerze mówiąc to sam bym go wyciął, ale szkoda mi kasy na mandaty xd
Franek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedziałem od kiedy ten filtr dpf jest obowiązkowy. Natomiast myślę, że skoro producent pojazdu go tam wsadził to na pewno jest potrzebny.
Waldek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jeśli nie chcesz diesla z DPF, to kup benzynę, chociaż i w tych samochodach teraz też montuje się filtry cząstek stałych. Dobra informacja jest taka, że podobno są łatwiejsze w eksploatacji
Sylwia
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mam swiadomosc, ze DPF, od kiedy jest montowany w samochodach z dieslem, musi byc dobrze oczyszczany, aby nie zaburzyc pracy filtra i innych podzespolow, dlatego sama nie bagatelizuje tej kwestii!
Rafik
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF od kiedy obowiązkowy jest w autach to każdy ma strasznie problem, jaki to ten dpf jest zły, a nie kurcze jak komuś filtr nie pasuje, to po co kupować diesla?

Popularne wpisy

29 stycznia 2021

GPF - od kiedy?

W dzisiejszym artykule skupimy się na tym, czym jest GPF i od kiedy się go stosuje w naszych autach. Filtr cząstek stałych GPF pojawił się pierwszy raz w 2014 roku w Mercedesie z silnikiem benzynowym. Możemy śmiało powiedzieć, iż stanowi on niejako o ...