Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
1. Od jakiego roku pojazdy zostały wyposażone w DPF?
Chyba już nikogo nie trzeba przekonywać, iż filtr DPF obowiązkowy jest już od ładnych paru lat. Na pytanie DPF – od kiedy obowiązkowy, jest tylko jedna odpowiedź, a mianowicie filtr cząstek stałych stał się obowiązkowym elementem, każdego nowego Diesla w 2006 roku, kiedy to wprowadzona została norma emisji spalin Euro 4. Od tej pory zaczęto już tylko jeszcze bardziej zaostrzać dopuszczalny próg emisji spalin. I tak obecnie oprócz DPF w nowoczesnych Dieslach spotkamy, również układ SCR, który to wspiera nasz filtr w jeszcze bardziej efektywnej pracy na rzecz ochrony środowiska.
Jeżeli chodzi o sam proces oczyszczania spalin, to zasada działania filtra cząstek stałych jest prosta. Filtr DPF ma za zadanie wyłapywać i gromadzić wszelkie cząstki stałe, powstałe na skutek spalania paliwa, a następnie na podstawie pomiarów czujnika różnicy ciśnień, wskazujących na zapełnienie filtra, sterownik silnika decyduje się na ich samoczynne wypalenie. Wówczas to do osiągnięcia optymalnej temperatury, niezbędnej do zajścia tego procesu dokonuje dodatkowego wtrysku paliwa. Wtedy to na skutek wysokiej temperatury rakotwórcza sadza ulega dopaleniu i pozostaje po niej wyłącznie ślad w postaci dwutlenku węgla i wody, który to razem ze spalinami już po całej procedurze opuszcza układ wydechowy naszego Diesla.
Pewnie to w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych, wielu z Państwa zadziwi. Otóż obecnie spotkamy go nie tylko w silnikach wysokoprężnych Diesla w formie DPF, czy też FAP, ale także od kilku lat praktykuje się stosowanie go w silnikach benzynowych pod nazwą GPF.
Czy DPF jest obowiązkowy? Odpowiadamy
Na sam koniec pragniemy jeszcze raz podkreślić, iż każdy podzespół, odpowiedzialny za redukcję szkodliwych spalin nie ma prawa być usuwany, wyłączany, czy też manipulowany. Filtr DPF obowiązkowy jest już od wielu lat i proszę nam wierzyć, że to się szybko nie zmieni. Tym bardziej, iż jak już wspominaliśmy, każda nowa norma emisji spalin jest tylko jeszcze bardziej rygorystyczna. Kara z jaką się można spotkać za brak DPF, to między innymi:
- mandat podczas kontroli drogowej takiego samochodu,
- zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, niesprawnego w świetle prawa auta,
- brak możliwości podbicia przeglądu bez filtra.
Nie zastanawiajmy się więc nad tym, jak pozbyć się kłopotliwego naszym zdaniem podzespołu. Odpowiednia umiejętność eksploatacji auta z silnikiem Diesla wyposażonym w ten, jakże cenny dla ochrony naszego zdrowia filtr w znacznym stopniu pozwoli nam na przedłużenie jego żywotności.
Komentarze